/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Krigsskuepladsen.
Fra : e.c
Vist : 1120 gange
50 point
Dato : 14-05-06 20:10

Her kandu fremføre din uenighed................og når jeg ikke gider høre på jer længere - bliver
i blacklistet en efter en.

Accepteret svar
Fra : thyfoon

Modtaget 60 point
Dato : 14-05-06 20:15

hej E.C lyder som du er i dårlig humør *ss* noget du vil snakke om ? siden du laver en tråd som heder
Citat
Krigsskuepladsen

og spørgsmålet

Citat
Her kandu fremføre din uenighed................og når jeg ikke gider høre på jer længere - bliver
i blacklistet en efter en.
håber aflivel du får en god søndag knus her fra

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 14-05-06 20:15

Hvad skal man være uenig i????????????????

Nå men ...... Jeg er altså meget uenig..... NÅ!

Vaxen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-05-06 20:19

Han er bare møg sur over at han ikke fik citronformage

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 20:21

Alle tiders vaxen så mangler vi bare en der er enig så kan diskusionen begynde.

Og jeg kan ikke fordrage citonfromage...................................som andre spiser.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 20:22

hov - nej thyfoon humøret er godt nok

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-05-06 20:23

Det smager heller ikke godt. Den tredje portion gjorde i hvert tilfælde ikke

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 14-05-06 20:25

Citronfromage..... Hvilket bringer mig frem til det ultimative: Citronmåne!!!!!

Maaammmmm......

Åhhhh nej...... Nu er jeg jo enig....Ihvertfald i den del med citronmånen.....

Hvem skal jeg så holde med???

Eller skulle jeg kaste mig ud i en diskussion med mig selv??????????

Hmmmm.... Citronfromage.... SLURP.... Med en ordentlig røvfuld flødeskum på.... Joooo.....
Hmmm.... Tænke..... NEJ....Ingen tvivl - citronmånen vinder, hvis den liiiige får lidt hjælp af en Café Latte.... Med en lille teskefuld rørsukker i.....

ARRRJJ...Se nu..... Lækkersulten sniger sig ind på mig....

Fy skam dig e.c og alle aliasserne.....

Vaxen

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-05-06 20:30

Her er lidt at være enig/uenig om.
http://www.liv.dk/test/tester04.asp

Hvem gider æde citronfromage når sækken er fyldt med med syltede pærer i råcreme

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 20:31

Jeg har netop tænkt mig at købe en citronmåne til aftentheen..................... slupre.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 20:37

dabj -
Testen siger at jeg er motiveret for at holde op med at ryge................... så nu holder jeg snart
2 års hensynsfuld ikkerygerjubilæum.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 14-05-06 20:37

Nå men - jeg har heldigvis været til konfirmation i dag og fyldt mig med alskens lækre sager....

F.eks. ægte god dansk æblekage - I ved, den med rasp og flødeskum.....

Og hvis jeg nu får lyst, så henter jeg mig ski da bare et stykke af den rarbarberkage, jeg bagte igår.... Af de hjemmeproducerede friske og lækre rarbarber ude fra haven min!!

Så kom ikke her med den Dåååååååmme citronmåne

Og hvordan det hele nu kom til at handle om mad, har jeg ingen anelse om.....

Jeg tror i øvrigt stadig, at jeg er uenig....... agtigt.....

Vaxen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 20:47

Det var Klumme der begyndte.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-05-06 21:05

->e.c
Ikke noget med at stoppe rygning
Vi bliver sgu' bare sat op i skat

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 21:10

Det skatten det blev i for mange år siden da jeg blid fristet til at smugle.
Der er slet ikke noget ved at rejse, efter at man gerne må tage det kvantum med som man før var fristet til.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-05-06 21:40

CITRONMÅNE!!!!! ADDDDDRRR - pftøj for en bankebæ!

Men citronfromage - uuuuuhmmmmm

Lavede jeg sidste søndag...eller var det lørdag? Var det egentligt i denne måned?.... hmmmm

Jeg er sgu da uenig med dig, vaxen - citronmåne......

Hanne

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 21:52

Hvis man ikke kan li' citronmåne og får det serveret - er det så tid til at ta' en citronmine på.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-05-06 22:02

Jeg synes der "lugter" lidt her

http://www.kandu.dk/spg87739.aspx

og her

http://www.kandu.dk/spg87741.aspx

enig eller uenig?

Spørgsmålene kan læses den næste halve time uden at betale.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-05-06 22:03

Jeg tør altså ikke holde op med at ryge...har I ikke læst hvor farligt det er at være passiv ryger??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 22:05

Ja - Ans men de bliver nok trætte.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 22:17

På min arbejdsplads har man lavet nogle områder udendørs (hvor det blæser altid) og der må folk ryge.
Måske skulle vi få lavet en kategori kun for rygere, så de ikke forplumrede trådene i andre spørgsmål.
Det er ret besværligt at tørre skærmen af indvendig hele tiden.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-05-06 22:19

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-05-06 22:22

e.c

Så ville du jo blive udelukket fra mange tråde og de færreste ville kunne skrive i dine tråde. Er det det du vil have?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 22:25

Næøh - det var måske en dum idé.................sådan er det altid når jeg får gode idéer.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 14-05-06 22:34

Peanuts....det er møj bedre!
Smøjer...føj da!
E.c. det er Vi da enige om ikke?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 22:42

Altså Mangorossa - jeg kunne da godt tænke mig en varm altan/terrasse med havudsigt et lille glas med paraply og en solstol..................................................og en smøg. Ih hvor jeg savner det.
Men vi gør det ikke Mango.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 14-05-06 22:47

Savner du det stadig?...det gør jeg ikke!Har lige været i stue med 3 storrygere hele weekenden, og jeg har det somom det er mig der har røget..føj!
Og alt mit tøj stinker af h...til..! Nej jeg er lykkelig for ikke at ryge mere.
Men den med den varme terrasse og drinken..jow jow

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-05-06 22:49

Det er lige sådan et sted jeg kunne tænke mig at sidde

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 22:56

Jammen det er mærkeligt.
Askebægre stinker.
Røgfyldte lokaler lugter ikke særlig godt.
Jeg kan sagtens sidde sammen med rygere.
Det er ikke lysten til selve røgen.
Men hyggen der hang sammen med det at ryge.
Det er heldigvis kun i meget korte perioder (få min.) så går det over igen.
Eyvind.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-05-06 23:02

Så vil jeg da håbe for dig at der er laaaangt mellem de perioder.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 23:08

Jammen det er der også - flere dage/uger.
Nå med ud på eftersommeren vil jeg tage til grækenland og sætte mig nede ved molen.
Måske nupper jeg også lige en god cigar.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 23:09

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-05-06 23:18

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-05-06 23:32

e.c: http://www.kandu.dk/spg87734.aspx#961611 det er da godt nok at få tørret skærmen indvendig, også selv om du selv skal arbejde: http://mirrored.flabber.nl/boob.cursor/

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-05-06 07:51

Tak o.v.n. - men nu kan jeg næsten ikke se hvad der stå på skærmen. Og farverne er tværet helt ud.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 15-05-06 19:54

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 15-05-06 19:57

SÅDAN! nu har jeg det meget bedre

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 15-05-06 19:58

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-05-06 20:17

Har I slet ikke savnet min mening?

( Retorisk spørgmål ! )

http://alistapart.com/articles/gettingstartedwithajax

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-05-06 20:18

Ja:

Jeg syntes I trængte til lidt relevant og opdateret viden på området ...derfor!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-05-06 20:19

Hvis jeg skal svede?

såeh...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-05-06 20:21

Mest af alt: Fandt jeg en 'gratis' tråd at udbrede mig i

He he...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-05-06 20:22

emiler og Guldøl til folket

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-05-06 20:24

Jammen Molo - de der websites ...............sidder man godt i dem.

Ps. Jeg skal hilse alle fra "Natmaden" og "Halvdum" i Albertslund.
Desværre var jeg kørende i bil, for der er ellers hyggeligt i lunden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-05-06 20:25
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-05-06 20:27

Håber vi ses på/til Skt.Hans?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-05-06 20:44

Indtil da; er der hér en 'smart (hjælpe-)side om IE, jeg faldt over forleden:

http://www.onecomputerguy.com/ie_tips.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 16-05-06 08:46

De der meninger MOLO...dræbende kedeligt altså...

Havde natmaden det godt e.c.?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-05-06 09:34

Jeg synes lissom mango 08.46 ...

natmaden ja, er han taget på telttur eller såen, så han har mistet kontakten med omverdenen?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-05-06 09:44

mangorossa -> Du ka' ha' ret i at de meninger man udtænker i en jævn brandert efter kl. 20, ser knap så 'elegante' ud i bakspejlet, når vågner næste dag

Det tror jeg natmaden m.fl. vil gi' mig medhold i

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-05-06 09:51

Jeg synes lissom molo 09.44

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 16-05-06 10:10

*FASAG* ja, DET vil jeg give dig ret i Man er fandens klog altså....

Hanne *DITTO*

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 16-05-06 11:42
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 16-05-06 11:56
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 16-05-06 11:59

Citronmåne min

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 16-05-06 12:00

Citronmåne min

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-05-06 12:20

Jeg synes lissom mulberry 11.59 og 12.00

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-05-06 12:44

Jeg er også enig i at citronmåne nydes bedst i bar røv

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-05-06 13:13

NEJ NEJ NEJ

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-05-06 13:16

Citronmåne er det eneste tilladte "spiselige" i mange busser/rutebiler.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-05-06 13:18

Syntetisk bølgepap m. citronessenssmag og ascorbinsyreglasur formet som en ½ cylinder. Det er utroligt hvad mennesket frivilligt stopper i hovedet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-05-06 13:22
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-05-06 13:23

Jeg synes lissom klumme 13.18 - gui, sagde jeg virkelig det.....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-05-06 13:25

Bedre råvarer - men NEEEEJJJ!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 16-05-06 13:34

Altså hvem har taget skadet af et par E-numre eller ti?

Citronmåne har den helt perfekte syntetiske smag - den smager simpelthen af firserne - inklusive skulderpuder og benvarmere....

Nå, ok, men jeg har altså også et alternativ, der er til at tage at føle på:

http://gomorgen.tv2.dk/opskrifter/index.php?id=1139978

Er afprøvet, smager faktisk ganske pænt... Kan kun sige: PRØV DEN!!

I øvrigt har jeg vist aldrig prøvet citronmåne i bar røv... Sædvanligvis foretages indtagelsen uden på trappen ved vores hoveddør.... Måske det kan give et pift, hvem ved....Overvejer liiiiige lidt, om det skal afprøves eller den smager god-fin Au Natural....

Vaxen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-05-06 13:57

Har kigget på din henvisning vaxen. Tar' de pis på os, eller er det en skrivefejl.....eller er der noget jeg ikke ved (det lyder usandsynligt loool) Der står sgu:

Citat
Kagerne må ikke sættes i køleskabet, så smelter glasuren

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 16-05-06 14:03

Den er god nok..smelter er måske så meget sagt, men der løber væske fra...har du aldrig set det før?
Er der nogen der skal ind og demonstrere sammen med Græsrødderne?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-05-06 14:10

Jaaa det gør der osse fra en bøf, men den smelter sgu da heller ikke

Demonstrere... Nul amigo/a. Det er ikke for tidligt, at alle de nasserøvene får fingerne ud og kommer i arbejde. Den høje offentlige forsørgelse frister for mange over evne til at være inaktive. Lad så dem, som virkelig har et behov for offentlig hjælp, få det dobbelte. Det blir der rigelig råd til, når alle de andre er i arbejde.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 16-05-06 14:24

Der var sgu noget, du ikke vidste Klumme .... Hvem skulle dog ha´troet det?????????

Og så siger jeg bare HEP HEP til græsrødderne......

Og UUUUUUD med Fogh og Pia......

Vaxen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-05-06 14:26

BAHH Det "smelter ikke" Det sir' mango sæl

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 16-05-06 14:26

Jamen vi kan da kun være enige om det Klumme.
Det er vist heller ikke det, det handler om denne gang
Jamen glasuren "smelter" faktisk, det løber af kagen....det er ikke helt det samme som med en bøf

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 16-05-06 14:29

ja, nu kan jeg ikke helt blive enig med mig sæl Man kan jo ikke sige at det smelter...det skal jo være is før det i den forstand smelter..ikke?

Jeg gad godt være med til den demonstration...ja, det kan sgutte gå for stærkt før de skal vippes af pinden de 2...magtliderlige personager.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-05-06 14:35

Det er vel sådan, at smelte defineres ved at et materiale overgår til en anden tilstandsform (fast / flydende) ved opvarmning, og det er almindeligvis ikke det der sker i et køleskab. Mendet var nok det ord de syntes kom nærmest.

Hvem er magtliderlig??? Så vidt jeg ved, så står hele venstrefløjen i kø for at komme til den samme magt, som i øjeblikket på demokratisk vis er tilegnet andre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-05-06 15:23

vaxen -> DYBT uenig. Sikke en ignorant der har bikset denne opskrift sammen:
Citat
Ingredienser:
(2 stk., 10-12 pers.)

Visse vasse ...svagspisere

Der burde retteligt ha' stået:

Citat
Ingredienser:
(2 stk., 2 pers.)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 16-05-06 15:23

Der er ingen politikere, der ikke har et ønske om indflydelse - det giver jo sig selv. Magtliderlighed er et definitionsspørgsmål, det må man sige.....

Intet galt i at have lyst til at bestemme, så længe man vedkender sig den egenskab, der er temmelig tabubelagt

Pointen er, at jeg helst vil have at venstrefløjen bestemmer, for jeg synes, at deres metode er bedre end Fogh, Bent og Pias....

Nu er der så et flertal, der har bestemt, at det ikke skal være sådan lige nu - i mine øjne en katastrofe, i andres en lise....
Med lidt held får venstrefløjen hevet lidt at territoriet tilbage fra Fogh, for hvem det er lykkes, at få folk til at tro, at hans politik gavner de svage såvel som de stærke. Der skal en hulens masse arbejde til og så en helt anden end Thorning som potentiel rival til Fogh.... for hun er da ikke to potter urin værd.... Hun er bare pinlig....

Nå! Og så fandt vi ud af, hvad det var, vi ikke var enige om!!!! Hurra da!

Vaxen - den røde ræv

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 16-05-06 15:25

Molo! Jeg kunne ikke være mere enig! Sådan en lille kage ryger på en eftermiddag for to på trappen.....!

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-05-06 15:27

Enhver person med respekt for citromåner burde vide:

½ citronmåne pr. aften pr. film

..men husk liiiige etiopierkaffen m. sukker og piskefløde, samt en lille whisky ..pr. Kop

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-05-06 16:27

Gucci Helle .... LOOOOL

Ja hende var I ikke så heldige med, da I i panik skulle vælge mellem Frank Føntørrer og hende, for at få lidt fornyelse i toppen. Hun er sikkert meget engageret og en sød partyveninde, men statsminister....... uha uha... det kan næsten kun blive værre, hvis det blev Marianne Jelved. Hun må simpelthen ikke rejse ud af landet, så blir vi da komplet til grin i hele verden.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 16-05-06 17:01

Nu kan man heldigvis være rød uden at være socialdemokrat - jeg var gudsketak og lov ikke involveret i det valg - men hvis jeg havde været det, havde det bestemt været Frank, der fik min stemme...
I mangel af bedre

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-05-06 17:10

Jeg ville da intet have imod at nyde tv, samt aftenkaffe med Marianne og ..en citronhalvmåne

(..man sover så godt bagefter ..bare der er whisky nok )

..men jeg må nok give Klumme ret i; det næppe ville vække større beundring i udlandet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-05-06 17:10

Jeg ville da intet have imod at nyde tv, samt aftenkaffe med Marianne og ..en citronhalvmåne

(..man sover så godt bagefter ..bare der er whisky nok )

..men jeg må nok give Klumme ret i; det næppe ville vække større beundring i udlandet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-05-06 18:16

Når jeg tænker over det, så er det en gulvgriner, hvis man forestillede sig en delegation fra Danmark som skulle sendes til udlandet bestående af:

Marianne Jelved, Gucci Helle, Frank Føntørrer, Mogens Glistrup, Kristen Poulsgård, Jacob ja dak Haugaard, Erhard Jacobsen, Arbo Bæhr, Villy Søvnig, Kavalergangen, Last Cristmas, Britta Steff Houlberg........ Åhhhh for fanden jeg kunne blive ved..... sikke en flok. Ingen skal fandme komme og sige at Danskere ikke har humor

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-05-06 19:31

Rød... Du er vel bare rødhåret...... ganske pænt forresten LOOL

Jeg opfattes vel for det meste som kyniker, men det her er fandme for snotdumt.
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=441368/

Skal jeg en dag have en hjernetransplantation, så skal jeg sgu ha en politikerhjerne. De er ikke brugt ret meget.

Så se dog for en i hede hule..... at få den lov lavet om, så der gives hjemmel i loven for at denne ordning kan fortsætte.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 16-05-06 19:32

FRED VÆRE MED JER

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-05-06 09:46

Ja, det er sgu da for dumt...helt ærligt!
Vi har en happening hvert år her i byen (Odder) hvor politikerne bliver placeret i en kørestol, får bind for øjnene, eller udstyret med et eller andet givent handicap.
De skal så bevæge sig rundt i byen og får nogle opgaver, så de kommer rundt over det hele.
Det gør vi for at minde dem om, at det er levende mennesker de har med at gøre.

.....Og det hjælper faktisk rigtig godt

Jeg var selv på Amager weekenden, hvor jeg var på besøg i nogle rækkehuse, hvor der foregår en del renovation.
Der var stilladser over det hele og en masse rod. Fatisk fyldte håndværkerne ret meget. De havde fyldt parkeringspladserne op med alt deres skrammel, istedet for at benytte de grønne områder indimellem parkeringsbåsene.
Der så jeg bla. en bås, som var "favoritseret" til en given handicapbil.....den var blevet taget af en "ikke handicapbil"...ja, den gode vilje rækker ikke så langt!!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-05-06 10:26

Jeg synes lissom mango 09.46

Hanne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-05-06 16:32

Al unødvendig privatbilisme skulle forbydes ved lov i byer med mere end 100.000 indbyggere

Man skulle ligeledes kunne dokumentere et arbejdsmæssigt/helbredsmæssigt behov for kørsel for overhovedet at kunne erhverve et kørekort ..endsige et køretøj med mere end 2 hjul. Når kørselsbehovet ophører, skulle man aflevere sit førebevis og køretøj mod en rimelig kompensation. I særlige tilfælde skulle man dog have lov at beholde køretøjet, såfremt man kan opmagasinere det på privat grund. Særlige tilfælde kunne være specielt kostbare køretøjer eller køretøjer med kulturel værdi (=veterankøretøjer).

Al biludlejning skulle kriminaliseres. Ligeledes skulle det ikke være lovligt at udlåne sin privatkøretøj.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-05-06 16:45

Pedalegoist!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-05-06 16:56

Citat
Ligeledes skulle det ikke være lovligt at udlåne sin privatkøretøj.

Må jeg så ikke mere låne din cykel Molo ??

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-05-06 17:08

e.c.

Pedalegoist

Molo, jeg kan kun give dig fuldstændig ret.
Få de biler ud af København, undtaget busser, taxier og indvalidevogne..og budkørsler..sikke en masse luft..så kunne de være jeg kunne holde ud at være der længere end 2 dage

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-05-06 17:15

e.c -> Et køretøj er et transportmiddel hvortil der kræves førebevis

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-05-06 17:18

Du må låne min cykel, men ikke min hestevogn

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-05-06 17:19

...men jeg kan da køre dig en tur i barnevognen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-05-06 18:26

Citat
Et køretøj er et transportmiddel hvortil der kræves førebevis

hmmm - hvilket førerbevis skal der så bruges til et "hestekøretøj"

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-05-06 18:30
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-06 08:07

Nu er jeg ikke helt inde i lovstoffet på dette specifikke område, men ved at i færdselsloven defineres:

Køretøj:

indretning på hjul, bælter, valser, meder eller andet, som er indrettet til kørsel på vej, og som ikke løber på skinner. Færdselsreglerne for kørende gælder, i den udstrækning de kan anvendes, også for ridende samt dem, der fører heste eller driver kreaturer.

..hestekøretøj eller hest må ikke føres eller forsøges ført af nogen, der af de foran nævnte grunde eller som følge af påvirkning af spiritus befinder sig i en sådan tilstand, at han er ude af stand til at føre køretøjet eller hesten på betryggende måde.

Stk. 3. Det er forbudt at overlade føringen af et køretøj eller en hest til en person, der af de i stk. 1 nævnte grunde eller på grund af påvirkning af spiritus befinder sig i en sådan tilstand, at han er ude af stand til at føre køretøjet eller hesten på betryggende måde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-05-06 12:13

Johhh, der er vrinsk i de danske love...........

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-05-06 15:52

Godkendelse af svar
Fra : e.c

Dato : 18-05-06 21:48

Tak for svaret thyfoon. Det både var og blev en god søndag.
Men det var diskusionen i en anden tråd som gav mig idéen til denne.
Andet var det ikke.