/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mine mapper i XP vil kun søge.
Fra : dynamicduo
Vist : 713 gange
81 point
Dato : 14-05-06 11:11

Jeg er lidt desperat, så denne her får alle de points, jeg har på kontoen!

Det lyder som en gammel joke, men min (ellers søde) hankat lagde sig på mit tastatur, mens jeg sad ved computeren, og nu vil mine mapper/vinduer i windows XP kun åbne i "søgefunktion". Det er meget mystisk!

Jeg kan f.eks. klikke på "denne computer" og den åbner fint, den virker endda også normalt når jeg går ind på C-drev - men når jeg så vil ind i mindre mapper, så åbner den dem som søge-funktion. Den giver mig; "Søg med ethvert eller alle kriterier nedenfor"-dimsen til venstre og blankt til højre, hvor ikonerne plejer at være. Jeg skal så ind og klikke "mapper" øverst for at få vist indholdet af mappen..
Den åbner det også i en nyt vindue i stedet for i samme vindue, som den plejer, når den bare åbner normalt og viser indholdet.

Giver det her mening?

Jeg har prøvet at være inde i "Mappeindstillinger" og nulstille til standart og alle variationer, jeg kunne komme i tanke om, uden det gjorde den mindste forskel. Jeg har været inde og kigge på min mus- og tastatur indstillinger. Jeg har genstartet maskinen. Men stadig.. den gir' mig den s.... søgefunktion i stedet for det normale.

Håber en eller anden bare kan sige; "Nårh! Er det bare det! Du skal bare gøre sådan og sådan"

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-05-06 11:14

Prøv at gendanne systemet, til en dag, før din kat overtog magten på din PC.
Start/alle programmer/tilbehør/systemgendannelse

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 14-05-06 11:14
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-05-06 11:16

Start/alle programmer/tilbehør/systemværktøjer/systemgendannelse
Skulle det hedde

Accepteret svar
Fra : lengberg

Modtaget 91 point
Dato : 14-05-06 11:25

Hvis hcma´s forslag ikke virker, så gør det her -

Start-Kør, skriv/kopier: regsvr32 /i shell32

Tryk OK

Genstart og fortæl om det virker nu

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 14-05-06 11:33

Tusind tak for hurtige og kompetente svar!
Prøve hvad du sagde hcma, men da jeg nåede ind i directories shell, gav den mig ikke de muligheder, som der stod den skulle. Så prøvede jeg lengbergs og voila! Det virker nu! *Danser rundt og synger små sange*

Men hvodden pokker er en misse-mås kommet til at gøre dét? Hvad er der sket?

Godkendelse af svar
Fra : dynamicduo

Dato : 14-05-06 11:36

Glemte helt at give dig pointsne, lengberg!
Men tak for det! Også til jer andre! Hvor det bare fedt at have sin egen vidensdatabase med lynhurtige og præcise svar i baghånden! Håber jeg kan hjælpe jer på en eller anden måde engang!

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 14-05-06 12:56

Hej.

Har selv haft problemmet et stykke tid også spørgsmålet.
Så mange tak, nu køre det igen.
Fik ingen svar dengang.

Karsten.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 14-05-06 15:57

Det lyder godt, og velbekomme

Hvordan det kan ske ? Det er vist Windows i en nøddeskal