/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvordan man gir prisgaranti
Fra : Klumme
Vist : 4373 gange
200 point
Dato : 14-05-06 11:00

Elgiganten m.fl. markedsfører sig storskrydende med en prisgaranti.

"KAN DU KØBE DEN SAMME VARE BILLIGERE ANDRE STEDER, SÅ REFUNDERER VI DIFFERENCEN"
Flot ser det ud, men men.....

Hør lige en samtale mellem f.eks. Elgiganten og Zanussi.

"Daws Don Corleone. Det er Herman fra Elgiganten. Vi skal bruge et parti vaskemaskiner,,,, sån en 5000 stykker. No problemos Senor Herman. Hvilken slags skal det være? Det skal være den som hedder WAB 4752. Men på det parti du leverer til os, skal der tilføjes et lille tal ekstra... du ved hædr hædr......... så den kommer til at hedde WAB 4752 / 1.

Den model må I selvfølgelig ikke sælge til andre kunder. Claro Senor Herman..... Jaj fostå (griner skummelt.)

Tjaeee - Så er det jo meget nemt at give en prisgaranti, når man på forhånd ved, at den pågældende model IKKE kan købes andre steder.

Platugler og dumme svin..... Det er præcise beskrivelser for uhæderlige handelsfolk

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 14-05-06 11:05

Jamen dog! Du kommer da lige af med lidt steam idag hva' ?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-05-06 11:06

LOOL Yes...... men det er altså osse bare for meget med de platugler

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 14-05-06 11:08

Kan kun gi' dig ret

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 14-05-06 11:11

Jeg tror da lige på, at ånden er kommet over dig Klumme

Men kom bare an - hvis vores stærke Kandu-skuldre kan trække lidt af læsset, så dine IRL-venner/bekendte/familie kan leve i skøn uvidenhed om dine frustrationer, så er det bare SÅ fint!!!

Og jow - det er da for galt - både hvad du skriver i denne og i den forrige tråd....Men lige meget, hvor meget jeg prøver, er det umuligt for mig at hidse mig op.... Måske er det foråret??

Måske skulle du gå ind i politik?

Herlige hilsner til dig fra mig

Vaxen

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 210 point
Dato : 14-05-06 11:40

Go'morn' alle - og Klumme.

Du har fat i hvidevarebranchens "kringle" nr 1.

Wab4752/1 vil typisk være 2. generationsmodellen af wab4752, herefter wab4752/2 osv. - Dette er dog ikke altid entydigt.

MEN

Modellen wab4752 (med eller uden /) er det, der i branchen, hedder en eneforhandlingsmodel, dvs en model som den pågældende forhandler/kæde har eneret på at forhandle.
Det er derfor - som du skriver - letkøbt at udstede prisgarantier, idet de forskellige forretninger har fået en simpel ordre på prissætning.
Prisgarantien er med andre ord, ikke mere værd end det stykke papir, den er skrevet på - måske ikke engang det.

Alle hvidevarekæder/grossister har disse eneforhandlingsmodeller. Det gør branchen fuldkommen uigennemskuelig for de stakkels forbrugere.

Du kan iøvrigt være sikker på, at ekspedienterne vil gøre alt for at få dig lokket over til en af disse modeller, idet disse giver mere provision.

Men du har ikke det hele med !!! Elgiganten skriver med småt i deres brochurer, at prisgarantien IKKE gælder for varer købt i netbutikker.

Det er skam ikke for ingenting, at branchen er døbt "luderbranche nr. 1".

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-05-06 12:18

vil.du

Det er nu ikke så meget for at "læsse af", men mere for at det skal frem så mange steder som muligt, så man måske kan få skovlen under dem.

MIG I POLITIK LOOOOL Kan du huske Sømandsbossen Preben Møller Hansen??? Jeg ville lide samme skæbne. Formanden for folketinget ville få en fibersprængning, fordi han skulle op af stolen og korrekse mig uafbrudt... næææ der må blive tale om lidt lobbyisme

Fint supplement Brokke44 .... Tak

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-05-06 13:22

Klumme altså...ehmmm....figurerer jeg i dine drømme/ mararidt? Jeg kigger altså bare med hér og tier ellers stille, jeg har skam slet ikke skrevet noget til dig før lige præcis her og nu

Utroligt med de giganter, de lever godt gør de.

Prisgaranti min bare

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-05-06 13:34

LOOOOL Sorry vil. du & vaxen

Det er mig der skøjter rundt i det. Jeg fik igen byttet rundt på .... Håber dælme ikke at nogen af jer er fornærmede. Men nej... du figurerer ikke i hverken mine drømme eller mareridt, så skal jeg vist ha noget mere håndgribeligt at forholde mig til, før det sker.

Endnu engang undskyld (har været på nattevagt. måske derfor..... eller bare en alm. Altzheimer light)

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-05-06 13:53

BEVIS DIN PÅSTAND!!!

FORKLAR DIG!!

tsk tsk.....det er sket før og..tsk tsk....det vil sikkert ske igen...
- og så lige den der 'undskyldning' med Alzheimer Light...tsk...

Naaahhh....jeg er nu ikke fornærmet og der skal vist osse mere til før Vaxen bliver fornærmet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-05-06 14:05

BAHHH Jeg kan da ikke bevise en dyt.... bare forklare hvordan verden hænger sammen i flg. Klumme Fornærmede.... nej det regnede jeg faktisk heller ikke med - I er jo et par voksne piger.

Men I kan få en lille vits som plaster på såret.
Hvorfor findes Koranen ikke på CD?? Der er da ingen der tør brænde den LOOOL

Og det har bare nada med prisgaranti at gøre

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 14-05-06 20:13

Nix ingen fornærmelser her.... vil.du er der da heller ikke den værste at blive forvekslet med, når det nu skal være

Nå men - vittigheder og prisgaranti.... Jeg er sikker på, at man lever længst på vittigheder - Så flere af dem

Ha´ det skønt!

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 29-05-06 10:13

Tak for svaret brokke44. God viden at have......

Kommentar
Fra : kadetnuospas

Dato : 29-12-07 21:59

Hmm, jeg googlede en repsons på Elgigantens prisgaranti og returret, og kom tilfældigvis forbi denne tråd.

Jeg købte i går en 32 tommers LG fladskærm i Elgiganten. Jeg ville have købt en Sony på tilbud, men med god vejledning fik jeg vist en 100 hz LG. Rigtig god skærm der viste sig at være perfekt til vores brug.

Så er man jo lidt nysgerrig og søger på nettet, og finder den 3000 kr billigere. Pis !

http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&id=3874&catid=250&Oprindelse=EDBPriser

Nå ekspedienten havde lovet mig en eventuel prisforskell udbetalt, så jeg skrev siden ud, og tog ud til forretningen her i eftermiddag. Med et smil fik jeg hele forskellen udbetalt.

Det er ikke sidste gang jeg har handlet i Elgiganten. Fantastisk service !

Godt nytår