/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Skal de multinationale ha lov
Fra : Klumme
Vist : 843 gange
50 point
Dato : 14-05-06 10:47

Hjemis - Premier is..... Kanon forretninger. Danske firmaer overtaget af Kapitalmastodonten Nestlé .

Hjem-is og Premier-is er 2 selstændige selskaber som begge ejes af den multinationale Nestlé, som i lighed med andre store multinationale firmaer i Danmark, har dyb aversion imod af betale Dansk skat. Hvordan undgår de det??.

Jooo såmænd lool Nestlë (som er ejeren af Premier-is) pålægger sit selskab Premier-is at købe deres is i et udenlandsk selskab, som tilfældigvis osse ejes af Nestlé. De forlanger en væsentlig overpris for deres vare... isen. Den sælges så til dagsprisen i Danmark, men det giver jo et drønende underskud for Premieris, som så ikke skal betale skat af en negativ indkomst.

SÅ alle kan være med........
Man køber en is til 15 kr (indkøbspris) og sælger den for 10 kr (udsalgspris) Til skattevæsenet opgives at man har tabt 5 kr. på en is. Man ikke skal betale skat af en negativ indkomst, og hokus pokus. så er Premier is' indkomst i Danmark skattefri.

Normalt slulle Nestlé sælge isen for 5 kr (premieris indkøbspris) og de skulle så videresælge den for 10 kr. Gevinst 5 kr. som skal indkomst beskattes i Danmark

Samme model bruges af Coca Cola, Mc Donalds, Burger King og mange flere. Hvor længe skal det stå på, at de skal unddrage sig Dansk skat??? Lige så længe vi køber deres varer, for vi skal ikke forvente hjælp fra politisk side, før Enhedslisten har regeringsmagten. (det kan vist vare meget lnge lool)

Politikerne er som små bævrende skræmte hunde, når de stores navne kommer på tale. De er nosseløse og tør ikke røre dem.....Selveste Storkapitalen Vor Herre i skuret

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-05-06 10:56

Har du et spørgsmål eller skulle du bare af med noget galde?

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 14-05-06 11:01

Hejsa!
Følger dig 100%! Det er f*** for ringe at de kan få lov til at gøre den slags stunts!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-05-06 11:04

Citat
Hvor længe skal det stå på, at de skal unddrage sig Dansk skat

Det kan man da godt kalde et sp. Men okay... det løsner lidt på slimhinderne, at få lov til at udbrede deres rådne metoder.. så jow du har ret kortoververden

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 14-05-06 11:37

tja, nu er det altså sådan, at skattevæsenet har rigtig gode muligheder for at forhøje den skattepligtige indkomst for de danske selskaber, hvis samhandlen med de udenlandske ikke foregår på arms-længde vilkår. Og det er de danske selskaber, der skal udarbejde dokumentationen for, at deres indkøb hos Nestle rent faktisk foregår til markedsprisen.

Mon ikke medarbejderne hos SKAT bliver sendt på et overraskende kontrolbesøg hos Premier Is og Hjem-Is i morgen, fordi politikerne er så fandens bange for at nogle vælgere skal føle sig snydt af de slemme udenlandske virksomheder. Ligesom med kapitalfondenes køb af TDC... der blev skattemyndighederne også sendt i byen, for at regeringen ikke skulle komme under beskydning for at lade stå til.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-05-06 11:45

Kode
De er nosseløse

Hørt !
Gambrinus
(Måske liiigggee med undtagelse af Pia Kjærsgaard)

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 14-05-06 11:49

Og så "glemte" du olieselskaberne og alle de andre platugler, der med kontorer (og ikke andet) i Dronningeriget lever fedt på den lemfældige skattelovgivning/kontrol.

OOOOOOOHHHHHHH - what a beautiful morning

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-05-06 12:11

Pia Kjærsgaard lool Hun har det man kalder "Great balls of fire".

Olieselskaberne...... De tar røven på os. Så snart en eller anden beduin 5000 km. herfra rasler med en gammel forlader, så skriger de "oliekrise" og 10 sekunder er prisen opjusteret. Jamen for hede hule.... Den benzin der ligge i tanken på en tankstation, er da for fanden betalt, så hvordan de får det drejet til at prisen omgående skal stige, fatter jeg ikke en skid af. Jeg tror simpelthen ikke på dem. De er fyldt med løgn og plat

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 14-05-06 12:47

Citat
Den benzin der ligge i tanken på en tankstation, er da for fanden betalt

For ikke at tale om det, der ligger i lagrene.

Prisen stiger med det vuns på mistanke om, at Iran måske om x-antal år måske vil udvikle en atombombe ?????????

Hvorfor f...... finder vi os i det ?

I USA koster en gallon benzin (ca 4,5 ltr) omkring 2 dollars.
Vi har iflg. pressen været selvforsynende med fossile brændstoffer de sidste år !!!

Skyldes dette priscirkus den fuldkommen håbløse Nordsøaftale, der blev lavet af tidligere tiders nonkompetente individer på Christiansborg ???

Du trådte på en ligtorn - Klumme - skam dig.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-05-06 12:55

Uha Det er vist osse en af Molos yndlingsaversioner. Ja jeg ved godt det med lagrene, men tog bare det sidste led inden forbrugeren. Jeg ved heller ikke hvorfor man finder sig i det..... Måske fordi der ikke er noget alternativ.... Der er jo faktisk tale om et benzin/olie kartel.

Og ham skotøjshandleren der forsøger at spille tragikminister vil jo ikke være med til at udvikle alternativt brændstof. Gud sikke dog en idiot. Må da håbe for ham, at han er bedre til sko end til politik, men partibogen er vel i orden, og så kan enhver jo komme ind i cirkusbygningen... altså den store.

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 50 point
Dato : 14-05-06 14:31

Jamen,

Karteldannelser er ulovlige.

Når en samling elinstallatører laver prisaftaler - kommer der fart i lovens slatne arm - kartel - fy og føj og tvi. Vi mødes i sø-og handelsretten.

Når olieselskaberne laver det samme - øhhhhh, bare ærgerligt.

Jeg er ikke naiv og er klar over, at mod disse finansmastodonter (+A.P.Møller) er der meget lidt at stille op.

Nogle vælger at købe lidt aflad i form af en mindesten - læs operahus - der må bedes med front mod Esplanaden.

Tjuhej - lighed for loven.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 14:52

Sådan foregår al handel fra "Danske firmaer" styre/ejet af udlandet.

Har Pia K. virkelig no............ jammen jeg troede da, og det er da ikke til at se.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-05-06 15:05

Operahuset LOOL I folkemunde kaldet "Bøfsandwichen" eller "Græskarret"

e.c. din ged

Karteldannelser, skatteundragelse mv..... Jeg har lige lavet citronfromage, så jeg vil blæse det hele st stykke, indtil det er spist

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 14-05-06 15:13

VÆLBEKOMS'!!!

Husk at tygge af munden FØR du blæser

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-05-06 15:18

hehehehe.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 16:36

Citat
Jeg har lige lavet citronfromage

Aha - man nyder godt af de multinationale selskaber - det er garanteret noget pulvernoget fra nestlé med citroner som er købt skattefrit fra et stakkels u-land.
Husk flødeskum.

Misundelig på din dejlige c-fromage..................næe det ligger ikke til mig.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-05-06 17:24

NAJ e.c.

Sån' noget må du da ikke engang sige for sjov. Æggeblommer pisket med sukker. Citronsaft og reven skal. Lidt døde dyr (husblas), piskede hvider vendt forsigtigt i, og så op i den smukke krystalskål fra mormors tid. Selvfølgelig er du misundelig. Skal jeg smutte omkring Smørum med lidt??

Pulver... må jeg være fri

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-05-06 17:26

Sagde du Salmonella.... Hvis de springer på, så er de selv ude om det

Jeg dypper lige æggene i kogende vand inden jeg slår dem ud. Det tar ikke Salmonellaen hvis den er inde i ægget, men den chance må man løbe.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 19:08

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 15-05-06 21:11

Vælgerne har jo ordet på valgdagen, men ingen af dem har kugler i bukserne der er store nok til at stemme på et parti der har format nok til at sætte en stopper for fiduserne, så hellere en tallerken fuld af løfter fra de borlige!!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-05-06 23:07

Tjaeee sån kan man jo godt udlægge det, men hvad hjælper det, når prisen, for at få dem du snakker om valgt ind, bliver 100 gange større end tabet er lige nu. De kunne nok køre Danmark på røven i løbet af en enkelt valgperiode.

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 29-05-06 22:32

Tak for svaret brokke44.

Og nu har disse oliegenier lige snydt staten for 5 mia. mere( 5.000.000.000,- kr).De er ikke så dumme endda

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 30-05-06 08:31

Ja-ja-da.

Og skohandleren hyler over, at sandheden er kommet til "pøblens" kendskab.

Han er forhåbentligt bedre til at sælge Jesussandaler end sig selv.
Skal vi ikke ønske ham en velsignet fremtid bag disken ? - Og sørge for at det er der, han får den ?