/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Forskellen på .ico og .png?
Fra : dynamicduo
Vist : 691 gange
50 point
Dato : 13-05-06 12:08

Sidder og roder rundt med filerne på min XP - og undrer mig over forskellen på .ico og .png?

Og nu jeg lige har jer - er der nogle der kan anbefale et (gratis) program til udskiftning af alle ikoner? Du ved, så man lige skifter standarden for alle tekstfiler, eller mapper osv. Jeg har i øjeblikket Iphile, men det er, mildest talt, ustabilt. Crasher og så skal man begynde forfra.

Ud over dét - Glædeligt forår til jer allesammen!

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 13-05-06 12:23

ICO er ikoner (som kan bruges til fx genveje).
PNG er et billedeformat, som er velegnet til websider.

Med hensyn til programmet, kan jeg da lige kigge efter noget

//Kettedk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 13-05-06 12:24

Her er et glimrende program:

http://www.snidesoft.com/downloads/SE2_28012006_2_2_7.exe

//Kettedk

Accepteret svar
Fra : kettedk

Modtaget 60 point
Dato : 13-05-06 12:25

Det kan godt være lidt svært at komme igang med,
men så er det jo heldigt, at der er noget der hedder en manual

//Kettedk

Godkendelse af svar
Fra : dynamicduo

Dato : 13-05-06 12:36

Sikke hurtig du er på aftrækkeren! Tak for svaret/svarene! Vil straks kigge på programmet du nævner!

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 13-05-06 12:43

Hmm - er det ikke mere et ikon-redigeringsprogram?
Jeg mente sådan et, der erstatter de ikoner der i forvejen. F.eks. Fra nu af skal mit ikon for jpg-filer ikke se sådan ud, men sådan her ud. Og nu skal alle genvejsikoner se sådan der ud.. Arh-- gir' det mening?

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 13-05-06 13:27

Du kan nemt ændre ikonerne:

1. Dobbeltklik på Denne computer
2. Klik på Funktioner -> Mappeindstillinger...
3. I det nye vindue klikker du på fanen Filtyper
4. Marker den filtype du vil skifte ikon for
5. Tryk Avanceret
6. Tryk Skift ikon

Så er det bare at finde et passende ikon

//Kettedk