/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Internet Explorer 7 - 6!!!
Fra : drblah
Vist : 468 gange
75 point
Dato : 12-05-06 18:16

Hej.

For et stykke tid siden installerede jeg ”Internet Explorer 7.0 beta 2” fordi det lød meget spændende. Jeg erfarede dog at 7.0 er rimelig ustabil og enkelte sider kan den ikke vise korrekt. Derfor vil jeg gerne have den gamle v.6 tilbage som Windows Xp er født med. Hvordan kan jeg få fat på den uden at geninstallere Windows?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 12-05-06 18:20

Prøv at systemgendanne, kun muligt med Win XP

Clou

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 12-05-06 18:28

Har ikke selv prøvet den, men den er vel under Tilføj/Fjern i Kontrolpanelet:
http://www.hardwareonline.dk/downloads.asp?Kategori=Internet%20Browsers&id=1156

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 85 point
Dato : 12-05-06 18:34

Du skal i system gendannelse og vælge en gendannels på et tidspunkt før du lagde 7'eren ind.
Gendannelse er ikkegenindstallering / genoprettelse.
Gå så i kontrolpanel > tilføj fjern programmer> fjern 7'eren
gå i tilføj fjern windows komponenter > til føj > internet explorer
Som jeg husker det.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 12-05-06 18:35

eller kik efter den på microsoft `s hjemmeside:

www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=1e1550cb-5e5d-48f5-b02b-20b602228de6

jeg ville da tro at den kunne geninstaleres(ved det dog ikke med sikkerhed) du er vist nødt til at markere det hele og så kopiere det ind i adresselinien

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-05-06 18:53

6'eren er en windows komponent og ligger på comp - den skal bare vælges i tilføj/fjern under windows komponenter (ikke de almindelige programmer)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-05-06 20:19

Det er ikke 7'eren der er ustabil. Det er sikkert et lokalt problem på din computer?

At sider ikke vises 'korrekt' i IE7 beror på at disse enten ikke overholder standarden i den !DOCTYPE sien er implementeret i, eller at der er brugt CSS tweaks som f.eks. *html hacket :

1.) http://www.positioniseverything.net/articles/poll/star-html.php
2.) http://www.brothercake.com/site/resources/reference/xxx/

Du kan finde mere errata her : http://css-discuss.incutio.com/?page=IE7

..eller her : http://www.positioniseverything.net/

Ps. Jeg har brugt IE7 Beta 2 i de seneste 3 måneder med færre problemer end IE6.
Det er en Beta så der er stadig ting der ikke fungerer, som f.eks. 'Organize favorites...' menuen ved det gule kryds.

Jeg bruger iøvrigt også : Opera 8.54, Firefox 1.5.0.2 og Netscape 8.1

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-05-06 20:22
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-05-06 01:45

Jeg har haft I.E. 7 beta 2 instaleret, men smed den ud fordi den ikke kunne det jeg havde håbet på: http://www.kandu.dk/Spg87127.aspx den blev fjernet med Tilføj/fjern programmer og ikke Windows komponenter fandt Internet Explorer 7, og klikkede Fjern, der efter var jeg tilbage ved I.E. 6, det er kun 7eren du fjerner ikke hele Internet Explorer

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 13-05-06 09:08

o.v.n. -> Det ville jeg også mene var metoden (12-05-06 18:28)

Godkendelse af svar
Fra : drblah

Dato : 13-05-06 10:56

Tak for svaret e.c.