/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Hvad er en daimion?
Fra : frk.fidus
Vist : 1027 gange
120 point
Dato : 12-05-06 11:19

Jeg er meget interesseret i at finde svaret på dette spørgsmål da jeg har søgt på nettet i flere timer. Det eneste jeg ved er at det kan have noget med religion, sekt eller japan at gøre.

MVH

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 12-05-06 11:27

I hvilken forbindelse er du stødt på det?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-05-06 11:40

Dæmon, ond ånd, djævel.

Jeg mener det er et oldgammelt ord for Demon.

mvh dova

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 12-05-06 11:49

Jeg vil ikke komme nærmere ind på hvor jeg er stødt på dette, men behøver at vide om der rent faktisk er en "religion" "mentor" "sekt" el. lign. som kalder sig dette...
Ja det lyder som at det stammer fra dæmon... men hér skulle være tale om lys og det gode og ikke det mørke.

Hér er tale om en person der har fået både præster og imamer til at gå bort fra deres egen tro fordi de efter at være blevet introduceret for en daimion... og dennes filosofi - er blevet oplyst!

Han påstår selv at jeg ikke kommer længere end til japan... og at kun de færreste finder ud af hvad det er!!!

LOL!!!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 12-05-06 12:00

Kan det være ham her der hentydes til?

http://www.newadvent.org/cathen/04615a.htm

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 12-05-06 12:03

hmmmm måske...

må lige hitte ud af det senere, skal i sommerhus nu - god weekend til jer og jeg håååååber at der kommer flere svar :)

Accepteret svar
Fra : hensker

Modtaget 120 point
Dato : 12-05-06 15:38

Kan det være at du leder efter ordet Daimyo, når det udtales kan det godt lyde at det lyder som Daimion.

Ellers synes jeg også at jeg er stødt på ordet da jeg læste de fem ringes bog af Miyamoto Musashi. Jeg kan huske at der er fire stillinger man bruger i kamp og dagligdagen og en af dem hed noget i stil med Daimion. Det er dog lang tid siden at jeg har læst den bog.

Håber det er en hjælp i din søgen.

-

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 12-05-06 16:58

Daimion er et almindeligt forekommende drengenavn i de engelsktalende lande.

Godkendelse af svar
Fra : frk.fidus

Dato : 13-05-06 11:25

Tak for svaret hensker.

Kommentar
Fra : hensker

Dato : 13-05-06 19:25

Det var så lidt