/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Oras blandingsbatteri drypper
Fra : Hr.Nielsen
Vist : 17520 gange
50 point
Dato : 11-05-06 19:02

Hej!

Jeg har et problem med et Oras Optima blandingsbatteri der drypper. Jeg kan ikke hitte
ud af, hvordan jeg for skidtet skilt ad. Det ligner nedenstående blandingsbatteri, dog den
lidt ældre udgave. Der er ikke nogen synlige steder man kan skrue det fra hinanden.

Hjælp!

http://www.ebad.dk/product.asp?product=495

vh Michael

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 11-05-06 19:26

Når du køber et nyt følger der en brugsanvisning med til hvordan du skiller det af, måske kan du sende en mail til orios og få en tilsendt.
junior

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-05-06 20:43

Jeg kender ikke det batteri, men sidder der en plast knop/prop i håndtaget på midten som kan tages af med en stærk negl - så kan der sidde en sekskantet skrue indenunder. (Umbraco)
Men vær forsigtig for det kan være noget bøvl at samle igen.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 11-05-06 21:00

vis den drypper skal du jo have skiftet pakning gummi eller keramisk, så husk at lukker for vandet.
Jeg merner også at der sidder en plasticdut der gemme på en skrue, skulle der ikke gøre det så sidder det måske trykket på som alm. vandhaner, de går ned i nogen strålerder, der hiver man grebet af.

Accepteret svar
Fra : mif33

Modtaget 50 point
Dato : 12-05-06 17:25

Oras blandingsbatterier skilles ad ved først at fjerne knob oppe i grebet, hvorpå der sidder en skue ,enten ligekav eller umbraco, denne løsnes og grebet kan tages af. For at pille katushen/pakningsindsats ud af batteriet kræver dette dog et stk. speciel værksted som fremstilles af Oras som din lokale vvs montør sidder inde med. For uden det arnejder jeg selv som vvs montør og vil ikke anbefale Oras, da dette er designet til det finske marked, med meget blødt vand.
Min råd ville være: skift batteriet til enten Børma eller Grohe.l
God fornøjelse

Godkendelse af svar
Fra : Hr.Nielsen

Dato : 30-05-06 21:08

Tak for svaret mif33.