/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mangl. bogstaver i Int. Expl.
Fra : PoChris
Vist : 673 gange
240 point
Dato : 11-05-06 15:22

Hej

Det her er ikke ligefrem verdens største problem, men alligevel lidt irriterende: Når jeg starter Internet Explorer 6 op, står der kun et bogstav øverst på skærmen i det blå felt, d.v.s., at jeg f.eks. kun kan se et k i overskriften i stedet for kandu.
Mit styresystem er Windows 2000 Professional

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-05-06 17:07

Tvivler på der er noget at gøre.
Den har jeg aldrig hørt om før.
Du kunne prøve at installere din browser igen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-05-06 17:23

følger interesseret med

du har vel skubbet siden helt ud til højre

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 11-05-06 17:29

Hej, tror det er den her du er rendt ind i:

http://support.microsoft.com/kb/555130/en-us

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-05-06 17:36

bravo lawitt - rejser mig lige og klapper

det er da godt nok en underlig en

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-05-06 17:38

Lyder som det helt rigtige.

Men pas på med hvad du laver i Databasen.

Tag en Backup først.

Kommentar
Fra : PoChris

Dato : 13-05-06 18:04

Det var et godt forsøg, Lawitt, men det løste ikke problemet. Det er ikke menuerne og værktøjslinien, der er noget galt med, men det lille blå felt aller øverst på skærmen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-05-06 18:18

hmm det er jo et gifbillede - så det burde du kunne - har du kontrolleret om du i det hele taget kan se gif formater ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-05-06 18:19

og ps - er din maskine fuldt opdateret ?????

Kommentar
Fra : PoChris

Dato : 13-05-06 18:27

Maskinen er helt up to date, og ja, jeg kan se gif-billeder.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-05-06 18:38

Prøv at gå i kontrolpanel/internetindstillinger/avanceret/ og gendan standard
Eller.
kontrolpanel/mappeindstillinger/vis og klik på gendan standard

Kommentar
Fra : PoChris

Dato : 13-05-06 18:45

Det hjalp desværre heller ikke.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-05-06 18:47

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-05-06 19:54

kontrolpanel > tilføj/fjern programmer > windows komponenter > fjern hak ud for Internet explorer >
genstart
tilføj/fjern > windows komponenter > tilføj Internet explorer

Kommentar
Fra : PoChris

Dato : 13-05-06 20:26

Desværre, det kunne heller ikke gøre det.

Kommentar
Fra : Poulchr7

Dato : 13-05-06 22:42

miritdk, kunne det tænkes, det er billedfilen for det blå felt, der er noget galt med? Hvad hedder den?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-05-06 07:55

det bl felt ligger i scriptet og er html du kan have problemer ned at se scripts

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-05-06 07:56

bl ??? godmorgen ... der skal stå blå

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-05-06 09:26

Man kan selv bestemme hvad der skal vises i IE's overskrift

1.) http://www.topshareware.com/TitleFix-download-35844.htm
2.) http://www.windowsdevcenter.com/pub/a/windows/excerpt/WinXPHacks_chap1/index.html?page=2

Dette kan også gøres vha. Spywareblaster, hvis du har dette udmærkede Spy-/Adware filter installeret. Vælg menuen til venstre: Tools og derefter menuen i toppen: Misc. IE settings.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 240 point
Dato : 14-05-06 09:30

Altså:
Citat
Change the Text of Internet Explorer's Titlebar:

Internet Explorer's titlebar displays the text "Microsoft Internet Explorer," along with the title of the page you're currently visiting. However, you can change the "Microsoft Internet Explorer" text to any text you want. Run the Registry Editor and go to:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\MainAdd a new string value named Window Title and give it a value of whatever text you want displayed in the titlebar. Exit the Registry and close Internet Explorer if it's open. The next time you open Internet Explorer, the titlebar will have your new text.

If you want your titlebar to have no text in it, aside from the title of the page you're currently visiting, create the Window Title string value but leave the Value field empty.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-05-06 09:33

tjah og så er der muligheden er der er en firewall der er sat megahøjt i sikkerheden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-05-06 09:41

Ps. Næsten samme tweak kan laves for Outlook Express titellinje:
Citat
Start Regedit
Go to HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Outlook Express
Add or edit the string value WindowTitle (there is no space)
Add the text you want to appear

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Poulchr7

Dato : 14-05-06 11:57

Jeg fandt selv ud af det samme i går, Molokyle, og det virkede også på min anden computer, men ikke på denne her: Der er stadig kun et bogstav i det blå felt.
Her er lidt information fra Registry Editor, hvis det kan hjælpe:

"NoUpdateCheck"=dword:00000001
"NoJITSetup"=dword:00000001
"Show_ChannelBand"="No"
"Anchor Underline"="yes"
"Cache_Update_Frequency"="Once_Per_Session"
"Display Inline Images"="yes"
"Do404Search"=hex:01,00,00,00
"Local Page"="C:\\WINNT\\System32\\blank.htm"
"Save_Session_History_On_Exit"="no"
"Show_FullURL"="no"
"Show_StatusBar"="yes"
"Show_ToolBar"="yes"
"Show_URLinStatusBar"="yes"
"Show_URLToolBar"="yes"
"Start Page"="about:blank"
"Use_DlgBox_Colors"="yes"
"Search Page"="http://www.google.com"
"FullScreen"="no"
"Window_Placement"=hex:2c,00,00,00,02,00,00,00,03,00,00,00,ff,ff,ff,ff,ff,ff,\
ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,2c,00,00,00,00,00,00,00,c9,02,00,00,e2,02,00,\
"Disable Script Debugger"="yes"
"Use FormSuggest"="yes"
"NotifyDownloadComplete"="no"
"AddToFavoritesExpanded"=dword:00000000
"Error Dlg Displayed On Every Error"="no"
"Error Dlg Details Pane Open"="no"
"Use Search Asst"="no"
"Search Bar"="http://www.google.com/ie"
"Enable Browser Extensions"="yes"
"Window Title"="Microsoft Internet Explorer "
"FormSuggest PW Ask"="no"
"FormSuggest Passwords"="yes"
"Expand Alt Text"="no"
"Move System Caret"="no"
"NscSingleExpand"=dword:00000001
"NoWebJITSetup"=dword:00000000
"Page_Transitions"=dword:00000001
"FavIntelliMenus"="no"
"Force Offscreen Composition"=dword:00000000
"AllowWindowReuse"=dword:00000001
"Friendly http errors"="yes"
"ShowGoButton"="no"
"SmoothScroll"=dword:00000001
"Enable AutoImageResize"="yes"
"Enable_MyPics_Hoverbar"="yes"
"Play_Animations"="yes"
"Play_Background_Sounds"="yes"
"Display Inline Videos"="yes"
"Show image placeholders"=dword:00000000
"Print_Background"="no"
"AutoSearch"=dword:00000005

Kommentar
Fra : Poulchr7

Dato : 14-05-06 12:08

Glem det ovenover, det er fra min anden computer. Det her er den rigtige tekst:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"ChannelsURL"="http://www.iechannelguide.com/guide/en/en_us.asp"
"ChannelsFirstURL"="res://ie4tour.dll/channels.htm"
"Anchor Underline"="yes"
"Cache_Update_Frequency"="Once_Per_Session"
"Display Inline Images"="yes"
"Do404Search"=hex:01,00,00,00
"Local Page"="C:\\WINDOWS\\System32\\blank.htm"
"Save_Session_History_On_Exit"="no"
"Show_FullURL"="no"
"Show_StatusBar"="yes"
"Show_ToolBar"="yes"
"Show_URLinStatusBar"="yes"
"Show_URLToolBar"="yes"
"Use_DlgBox_Colors"="yes"
"Show_ChannelBand"="no"
"Window_Placement"=hex:2c,00,00,00,02,00,00,00,03,00,00,00,ff,ff,ff,ff,ff,ff,\
ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,24,01,00,00,84,00,00,00,04,03,00,00,c5,01,00,\
"LastCheckedHi"=dword:01c67155
"FullScreen"="no"
"Expand Alt Text"="no"
"Move System Caret"="no"
"NoUpdateCheck"=dword:00000000
"NscSingleExpand"=dword:00000001
"Disable Script Debugger"="yes"
"Error Dlg Displayed On Every Error"="no"
"NoJITSetup"=dword:00000000
"Page_Transitions"=dword:00000001
"NotifyDownloadComplete"="yes"
"AllowWindowReuse"=dword:00000001
"Friendly http errors"="yes"
"ShowGoButton"="yes"
"SmoothScroll"=dword:00000001
"Play_Animations"="yes"
"Play_Background_Sounds"="yes"
"Display Inline Videos"="yes"
"Show image placeholders"=dword:00000000
"Print_Background"="no"
"AutoSearch"=dword:00000005
"Use FormSuggest"="yes"
"AddToFavoritesExpanded"=dword:00000000
"NoWebJITSetup"=dword:00000000
"Enable Browser Extensions"="yes"
"Force Offscreen Composition"=dword:00000000
"Enable AutoImageResize"="yes"
"Enable_MyPics_Hoverbar"="yes"
"FormSuggest Passwords"="yes"
"FormSuggest PW Ask"="yes"
"FavChevron"="NO"
"Q261272"="yes"
"FavIntelliMenus"="no"
"Default_Page_URL"=
"Default_Search_URL"=
"Use Search Asst"="no"
"Check_Associations"="No"
"ShowedCheckBrowser"="Yes"
"Start Page"="about:blank"
"Window Title"="Microsoft Internet Explorer"

Kommentar
Fra : Poulchr7

Dato : 14-05-06 12:21

Jeg beklager forvirringen omkring mit navn. I går havde jeg logget mig ind med min fars navn på hans computer, hvor problemet ligger, og i dag har jeg logget ind under mit eget navn, men jeg er altså stadig den samme...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-05-06 15:21

Du kunne forsøge at skriv YES i nogle af de felter, der står NO i.

Men husk hvad du laver.

Expand Alt Text"="no"

Godkendelse af svar
Fra : PoChris

Dato : 14-05-06 17:36

Tak for svaret molokyle.
Efter at have lukket ned for computeren og ikke været på nettet i flere timer, er problemet lige pludselig løst, efter jeg har startet Windows op igen. Det har nok været dit råd, der har hjulpet, men altså ikke før en genstart.
Jeg vil i øvrigt gerne sige tak til alle for deres råd - hver gang, jeg stiller et spørgsmål herinde, bliver jeg positivt overrasket.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-05-06 17:38

haha modviljen mod at genstarte computeren spreder sig godt du fik klaret problemet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-05-06 19:01

For flere registry tweaks ? ..så læs GURU'en : http://www.honeycutt.com/

men takker for påængårnøeh..

</MOLOKYLE>