/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
publish af flash
Fra : jazper01
Vist : 1673 gange
50 point
Dato : 10-05-06 16:15

Hey ! Jeg er nybegynder og har lavet min første flash hjemmeside men har problemer med at få den overført til frontpage eller i det hele taget ud på nettet.
Når jeg overfører swf filen til frontpage bliver der bare en hvid firkant der hvor flashen skulle kører. Hvad gør jeg galt og hvordan publisher man flash ?
Tak på forhånd.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-05-06 18:36

Går ud fra du i frontpage har funktionen/////indsæt FLASH, den skal du køre.
Og så IMPORTERE din swf fil.
Og husk at gemme det hele som en index.html fil. Når du skal oploade filen.
Men tvivler på du får det til at virker, som du havde tænkt dig.
Medmindre du har lagt ALT, i din swf, links og andet.

Ellers kan du hente dette program, bedre end de fleste andre, og meget nemt at bruge.
Det tager 5/10 minutter at lave en flashside.
http://www.trendyflash.com/

Kommentar
Fra : jazper01

Dato : 11-05-06 00:11

Der er ingen funktion med flash. Og hjælpe menuen kender heller ikke noget til det. Jeg bruger frontpage fra office pakken 2000

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-05-06 04:31

FrontPage har fuktionen indsæt Flash.
Men du får det aldrig til at virke som det skal.
Du kan kun få din side til at blive vist som et banner, hvis du ikke gør det ordenligt.
Derfor et kryds, da ddu skal oploade alt, men swf------skal hedde index.html

Har du prøvet programmet jeg nævnte,,,,,,,,,trendy....... du kan afprøve det på siden,
Ellers, send filen til mig, så skal jeg se om SKIDTET,,,,,,om det virker som en Flash side.

Men er det første gang, du laver det, er jeg meget i tvivl,'

Ellers kan det komme til se ud som DAMEN til UDE af billedet her.
http://www.steenmartinsen.dk/diverse/rammer.htm
Men prøv trendy

Da du ikke bare, kan få en tilfældig Flash side, til at være startside på din hjemmeside
Ellers kan jeg hjælpe videre,,,,,,postmaster@1mm.dk

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-05-06 04:35
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-05-06 16:15

Du kan sætte denne kode ind i html i frontpage
Kode
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="500" height="400">
<param name="movie" value="DIN.swf">
<param name="quality" value="high">
<embed src="DIN.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="400"></embed>
</object>

Du skal rette DIN.swf 2 steder til navnet på din swf og så skal du rette højden og bredden til størrelsen på din swf.

Din swf skal være i samme mappe som ovenstående kode - ellers må du også rette stien.

Iøvrigt vil der altid kun være et felt der hvor swf'en er i din html - indtil du evt afprøver den.

//bentjuul