/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Media Ceter vil have en driver
Fra : akaup
Vist : 659 gange
200 point
Dato : 09-05-06 16:58

Hej!
Har lige installeret XP MCE 2005 på min bærbare Medion MD41700.
Desværre påstår Media Center, at skærmkortets drivere ikke er kompatible med Media Center, og jeg kan derfor ikke afspille video
Grafikkortet er et ATI Mobility RADEON 9000 IGP, hvor jeg selv kan variere rammene fra 32 - 128 mb, så vidt jeg lige husker. Den står pt på 64 mb

Har prøvet at finde en driver på ATI's hjemmeside uden held, og kan heller ikke umiddelbart finde noget nyttigt på microsoft.dk
Har opdateret computeren inkl. Media Center 2005.

Nogle gode råd til hvordan jeg får grafikkortet til at virke med Media Center?

Mvh. Akaup.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 210 point
Dato : 09-05-06 17:54
Kommentar
Fra : akaup

Dato : 09-05-06 23:28

Tak - det havde jeg ikke lige set i skyndingen, men desværre kan jeg heller ikke få det til at virke.
Synes jeg har forsøgt at installere nogle af de forskellige drivere/programmer, men uden held.
Jeg får bl.a. at vide:

INF error
Video driver not found

Any thing else - eller nogle, der ved hvad jeg gør galt?
Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 13-05-06 00:43

MCE 2005 kræver MCE certificeret hardware, og jeg mener ikke dit ATI er det. Så med mindre du kan finde en opdatering til dit grafikkort, så kan du glemme alt om at få MCE til at køre.

Der kommer snart et nyt MediaCenter fra et firme der hedder Cinevio, de laver en PVR der hedder MediaPhoenix se: www.mediaphoenix.co.uk det er meget mere kompatibelt med alt hardware end MCE er, og kommer til at koste langt mindre.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 17-05-06 18:16

Hmm - det forklarer jo lidt

Lader tråden stå åben lidt endnu, da det jo kunne være at der var en der havde "tricket"! (Mon dog?)
Mvh. Akaup.

Godkendelse af svar
Fra : akaup

Dato : 22-05-06 09:35

Tak for svaret pallebhansen + andre!
Mvh. Akaup.