/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
INDS:
Fra : ovehenry1
Vist : 380 gange
100 point
Dato : 02-05-06 17:55

Hvad betyder INDS foran en person?.
Er der også nogen der har oplysniger fra folketælling i Simmested sogn Rinds herred, jeg har fundet en Mads Poulsen i tællingen 1855 men har problemer med at tyde skriften.

MVH
O Poulsen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-05-06 18:02

Sandsynligvis en forkortelse fot Insidder.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-05-06 18:51

Jeg er enig med Ole P. Bielefeldt: "Indsidder",
men begynder at blive interesseret...

Min oldefar var fra Simmested og hed Poul Madsen,
måske er vi i familie? Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-05-06 19:12

Hvis det er ham her er det ikke min Poul Madsens far
(han levede i Guldager Simmested 1857-1919 og stammede fra Gislum).
"
viborg, Rinds, Simested, et huus, Ereldruphuse, Simmested sogn, , , 1, FT-1855

Søren Thomasen, 60 , Gift, dagleier, husfader, , Her i Sognet
Mette Marie Nielsdatter, 57 , Gift, hans kone, , Østerbølle Sogn, Viborg Amt
Ane Marie Sørensdatter, 17 , Ugift, deres datter, væverske, , Her i Sognet
Mads Poulsen, 4 , Ugift, plejebarn, forsørges af fattigvæsnet, , Her i Sognet
"
Bemærk plejebarn, hvor/hvem stammer han fra? Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-05-06 22:39

Hvis Mads Poulsen er uægte barn med fader Poul Andersen fra Brøndum Mølle,

så er det jo nok ikke det Brøndum vi kender fra snapsen...
ej heller det ved Løgstør eller det i Salling, men nok det ved Øls, ikke Ølst, syd for Hobro.

Fra søgninger efter min familie i det sydlige Himmerland er jeg vant til problemerne
med Amts og Herreds grænser Viborg/rinds og Ålborg/vonsild,
men her er også Randers Amt med i billedet.

Jeg vil tro at Brøndum, hvor Poul Andersen var i 1852, hører til Randers Amt,
men jeg har ikke kunnet finde ham i folketællingerne fra 1845.
(er han ung far i 1852 er han jo nok født omkring 1830 og været ca 15 år i 1845)

Men da vi er i trekantsområdet kan han jo på 7 år sagtens have flyttet fra
nok enten Viborg eller Randers amter...

Prøv også at søge her, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-05-06 22:45

En Poul Andersen er født i Roum 1823...
"
ANDERSEN, Poul   Christening
   Gender:   Male
   Birth Date:   3 Mar 1823
   Christening Date:   5 Mar 1823   Recorded in:   Roum, Viborg,    Father:   Anders POULSEN
   Mother:   Mariane CHRISTENSDR
"
Det tætteste jeg kan komme, Svend

Kommentar
Fra : ovehenry1

Dato : 31-12-06 14:14

Hej Svend
Tak for din søgning, men jeg har endnu ikke haft held med at lokaliserer ham, det er ligesom en blidgyde hvergang men hvad, jeg har da håbet at det vil lykkedes engang.