/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Microsoft Outlook
Fra : troldenesdhb
Vist : 665 gange
200 point
Dato : 02-05-06 16:53

Jeg har dette problem

http://www.itsvar.dk/doctor/thread.aspx?id=149668

Der forhøjes gerne til 500P til et rigtigt svar.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-05-06 17:16

Hejsa

i Outlook >>funktioner >>indstillinger >>konfiguration af email >>
send/modtag >>rediger >> fjern flueben ved "medtag den valgte........"
og/eller fjen flueben ved "send emner" - "modtag emner"

Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-05-06 17:18

du skal selvfølgelig vælge den konto som de(t) drejer sig om

Accepteret svar
Fra : steno

Modtaget 110 point
Dato : 02-05-06 17:31

Hej troldenesdhb

Du går ind i Outlook>Funktioner>E mail Konto>Der sætter du en prik i " Få vist en eksisterende e-mail konto>Næste, der kommer nu et nyt faneblad op hvor du klikker på rediger. Så får du vist et nyt blad der hedder Internet E-mail indstillinger (POP 3) Der kommer først Brugeroplysninger, Hvor du indtaster dit navn og e-mail adresse. Nedenunder står der logonoplysninger, hvor du indtaster det brugernavn du har fra TDC og Agangskode. Øverst til høre står der: Serveroplysninger- Her står der -Sever til indgående Post (POP 3) - og nedenunder Server til udgående post (SMTP) - De to steder indtaster du de oplysninger du også skulle ha fra TDC. Når det er gjort kan du trykke på Test kontoindstillinger, og så skulle den gerne pr omgående køre testen og sætte flueben ved det hele og fortælle, at kontoindstillingene er i orden.

Hilsen steno

Kommentar
Fra : steno

Dato : 02-05-06 17:42

Hej igen,

Jeg glemte lige at sige, at hvis du vil tilføje nye e-mail adresser, klikker du bare på Tilføj ny e-mail(lige under se eksisterende e-mail konto)

Hilsen steno

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-05-06 17:55

et eller andet sted syntes jeg ikke det er så svært at forstå det jeg skriver, men det er det åbentbart.

Jeg HAR 4 mail adresser på samme TDC konto. 4 forskellige PC`er skal tømme hver sin mail adresse fra serveren, på SAMME konto ved TDC. De 4 PCER skal IKKE tømme de andres mail adresser.

Derfor kunne man i Outlook Express, lave en regel der hed "Hent IKKE fra serveren" og reglen var så at skrive de andres mail adresser. Dvs, indeholdt en mail en af de andre adresser hentede mail kontoen IKKE den mail, men kun dem der hørte til ens egen adresse.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 02-05-06 18:53

Hej igen, jeg forstår egentlig ikke måden du laver det på, for mig virker det lidt ulogisk, for hvis du bare konfigurerer hver enkelt maskine, med hver sit brugernavn og adgangskode, ville den da virke på præcis samme måde. Fordelen er så bare at man ikke skal sidde og rode med regler for som jeg forstår på dig har i jo alligevel, 4 forskellige email adresser som du bare vil ha skal køre over een konto?.
og hvis i har 4 adresser har i vel også opsætningerne til dem, eller er de ikke alle tdc email adresser ?

Hilsen steno

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-05-06 19:03

Steno, jeg håber du har ret, men jeg fatter dig ikke.

Når du opsætter din mail, så bruger du dit konto nr. til TDC og din adgangskode. Der er jo ikke flere konto nr. til tdc, eller flere adgangskoder. Hvordan skal man så bruge hvert sit????

Mine mailadresser er jo koplet til mit konto nr. ved TDC

Kommentar
Fra : steno

Dato : 02-05-06 19:13

Dengang jeg selv oprettede emails hos mig, ringede jeg bare til min udbyder (Tele2) og sagde til dem at jeg skulle bruge 3 forskellige email kontoer, og det fik jeg så, på samme måde burde du kunne gøre det, via telefon. for min email startede også med at benytte mit kontonummer, men jeg vil regne med du kan lave det om ligesom jeg gjorde,

Hilsen steno

Kommentar
Fra : steno

Dato : 02-05-06 19:24

Hej igen

Flere IP adresser hos TDC : Der følger automatisk to dynamiske IP adresser ved oprettelse af bredbåndsforbindelse. Se link: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=74556

Hilsen steno

Kommentar
Fra : steno

Dato : 02-05-06 19:33

En ekstra oplysning: hos Tele2adsl- Link:
http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_internet_adsl_priser&t2page=privat_internet_adsl_priser

Ekstra dynamiske IP-adresser, pr. stk. pr. måned 3 kr.

Jeg ved ikke om du fra TDC kan få dem online aktiveret. Men du kan i hvert fald bestille dem online.

Jeg måtte vente et par dage, før jeg modtog 3 extra IP adresser fra Tele2.

Hilsen steno

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-05-06 19:48

ok, du har da en iver der vil noget.

Jeg kan ikke bruge Dynamiske Ip adresser til noget, da jeg SKAL have en fast, pga mit arbejde.

Jeg vil stoppe her og give dig de P du fortjener, men desværre kan jeg ikke bruge dine løsning til noget denne gang, måske en anden gang.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-05-06 21:21

hvis du laver meddelelses regler som du skriver så lav adgangskode - så kan den ene ikke hente den andens - desuden så skal der måske et flueben i "min server kræver godkendelse"

ps.. adgangskoden gør at maskinen ikke kan vælge andet end den mailadresse du ønsker

Kommentar
Fra : steno

Dato : 02-05-06 21:26

Hej igen troldenesdhb

Jeg har forstået, at du har opgivet mig. Men jeg tror vi taler forbi hinanden. Du skal selvfølgelig have den faste IP-adresse, de dynamiske til de 3 andre PC'er. Link TDC:
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=wbspd_xstrdstr_ntvrk&_nfls=false

Netværk og ip-adresser
Flere pc'er på internettet med router
Hvis du vil have flere pc'er på internettet samtidig, skal du forbinde dem med et netværk. Hertil skal du bruge en router og ét netkort pr. pc, som skal kobles på.

Netkort findes som både almindelige og trådløse, og hvis dine pc'er allerede har indbygget netkort, kan du nøjes med at købe en router. Routere findes også som både almindelige eller trådløse.

To pc'er på internettet uden router
Hvis du vil have to pc'er på internettet samtidig uden router, skal du bruge to ip-adresser.

Der følger én dynamisk ip-adresse med dit Webspeed- eller Webnet Plus-abonnement, så du skal købe endnu en ip-adresse, og så skal du bruge en hub eller en switch.

Du kan højst have to ip-adresser med Webspeed og Webnet Plus og dermed to pc'er tilsluttet, hvis du vælger løsningen uden router.

Hvis du har Webnet Modul og gerne vil have flere pc'er på internettet, kan du kun vælge router-løsningen, da du desværre ikke kan tilkøbe ip-adresser til dit Webnet Modul-abonnement.

Ip-adresser
Alle pc'er, der kobles på internettet, skal bruge en ip-adresse. Ip-adressen er computerens adresse på internettet, således at serveren altid ved, at data kommer fra eller skal sendes til din pc.

Når du opretter et Webspeed- eller Webnet Plus-abonnement, medfølger der én offentlig, dynamisk ip-adresse. At adressen er dynamisk betyder, at din pc får tildelt en vilkårlig adresse, hver gang du går på nettet.

Hvis du f.eks. vil bruge din pc som server, skal du købe en fast ip-adresse. Du kan kun købe en fast ip-adresse, hvis du har Webspeed, og den faste ip-adresse erstatter i så fald den dynamiske.

Bestil internet ekstraudstyr

Netværk og ip-adresser
Flere pc'er på internettet med router
Hvis du vil have flere pc'er på internettet samtidig, skal du forbinde dem med et netværk. Hertil skal du bruge en router og ét netkort pr. pc, som skal kobles på.

Netkort findes som både almindelige og trådløse, og hvis dine pc'er allerede har indbygget netkort, kan du nøjes med at købe en router. Routere findes også som både almindelige eller trådløse.

To pc'er på internettet uden router
Hvis du vil have to pc'er på internettet samtidig uden router, skal du bruge to ip-adresser.

Der følger én dynamisk ip-adresse med dit Webspeed- eller Webnet Plus-abonnement, så du skal købe endnu en ip-adresse, og så skal du bruge en hub eller en switch.

Du kan højst have to ip-adresser med Webspeed og Webnet Plus og dermed to pc'er tilsluttet, hvis du vælger løsningen uden router.

Hvis du har Webnet Modul og gerne vil have flere pc'er på internettet, kan du kun vælge router-løsningen, da du desværre ikke kan tilkøbe ip-adresser til dit Webnet Modul-abonnement.

Ip-adresser
Alle pc'er, der kobles på internettet, skal bruge en ip-adresse. Ip-adressen er computerens adresse på internettet, således at serveren altid ved, at data kommer fra eller skal sendes til din pc.

Når du opretter et Webspeed- eller Webnet Plus-abonnement, medfølger der én offentlig, dynamisk ip-adresse. At adressen er dynamisk betyder, at din pc får tildelt en vilkårlig adresse, hver gang du går på nettet.

Hvis du f.eks. vil bruge din pc som server, skal du købe en fast ip-adresse. Du kan kun købe en fast ip-adresse, hvis du har Webspeed, og den faste ip-adresse erstatter i så fald den dynamiske.

Bestil internet ekstraudstyr

Jeg ser det ikke som et problem, kontakt TDC og fortæl hvad du ønsker. Jeg kan ikke få øje på problemet. Jeg har selv fast IP-Adresse til min PC + 3 Dynamiske til de andres.

Hilsen steno

PS Du skal selvfølgelig ikke tildele mig point, hvis svaret jeg giver er ubrugeligt for dig !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-05-06 21:46
Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 03-05-06 17:53

Peg på Indstillinger for Send/modtag i menuen Funktioner, og klik derefter på Definer Send/modtag-grupper.
Klik på Ny.

Skriv navnet på den nye Send/modtag-gruppe, og klik derefter på OK.
Klik på en konto under Konti, og marker derefter afkrydsningsfeltet Medtag konto i denne Send/modtag-gruppe, hvis det ikke allerede er markeret.
Marker afkrydsningsfeltet ud for alle de mapper på listen, der skal være omfattet af gruppen.

Her er det du søger

Peter

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-05-06 18:14

Tak for svaret steno.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 03-05-06 18:21

underligt, han løste ikke dit spørgsmål???

Peter

Kommentar
Fra : steno

Dato : 03-05-06 21:45

Tak for tildelte troldenesdhb

Hilsen steno