/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Sponsorbarn
Fra : Nanabanana
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 02-05-06 10:15

Jeg ved ikke, om dette er det rette sted at stille mit spørgsmål, men jeg er en pige på 17 år, som godt kunne tænke mig at være fadder for et sponsorbarn.
Jeg har sådan set ikke så mange penge, men hellere lidt end ingenting. De fleste steder koster det mellem 150 og 200 kr. Er der nogle, som kender nogle "billigere?"

Et andet spørgsmål: Er der nogen, som har erfaringer med et sponsorbarn? Får man kontakt med barnet, og hvordan er det?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-05-06 10:20

hej igen. ved SOS-børnebyerne koster det kr. 75 om måneden, i dette link kan du læse meget mere om det at være fadder

http://www.sos-borneby.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-05-06 10:22

For øvrigt, synetes jeg det er meget meget flot, at du tænke på andre, især når man tager din alder

i betragtning. De fleste unge tænker mere på venner, fester mm, gid der var mange flere af din

slags

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 02-05-06 11:00

Der er bl.a.
www.bornefonden.dk ........... fadder for et barn kr. 180,00/måned
www.plandanmark.dk ........... ................."....... kr. 185,00/måned
www.sos-borneby.dk ............ ................."....... kr. 200,00/måned / fadder for en børneby kr. 150,00/måned / medlem af foreningen kr. 75,00/måned.
Flot initiativ, du vil tage

Støtter selv SOS Børnebyerne og modtager flere gange om året informationer, der viser, at det nytter noget !!

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 03-05-06 22:31

Hm ... tak Nordsted1... ja, der er faktisk mange af min slags. Man skal bare tage sig tid til at snakke med dem og tage dem alvorligt. Mange vil gerne redde verden, ligesom mig. Jeg fester skam også en hel del, nyder livet og ungdommen, men redde verden, det vil jeg squ i gang med nu! mener jeg fandt et sted, hvor man kunne have et sponsorbarn for 65 kr. om måneden eller noget... i Indien... Og det passer fint, for jeg vil vildt gerne rejse i Indien og hjælpe på børnehjem som engelsklærer og sådanne ting..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-05-06 22:45

Nanabanana... Jeg snakker faktisk med mange på din alder, søde og fornuftige, de fleste ved også

hvad de vil med deres liv, og pukler på, men at tænker som dig, det gør de ikke. De sparer

op til kommende studier, bolig, bil mm.

Du skriver der er mange af din slags, var det så ikke muligt, at du kunne få et sponsorbarn

sammen med en af dine venner, så i kan dele udgiften??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-05-06 22:53

Her ser det ud til at koste kr. 50 om måneden

http://www.terredeshommes.dk/main.asp?s=7&Id=26&mi=3&mid=26

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 04-05-06 20:58

Nordsted1: Jo, overvejede det også lidt... det med at få et sponsorbarn sammen med en veninde. Men hvis det kun er omkring de 60 kr, kan jeg sagtens alene...

Tja.. Ville også spare op, men helt ærligt, det har da mere brug for pengene, end jeg har.

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 08-05-06 14:47

Hej Nannabanana!

Jeg sponsorer et barn i Georgien gennem en forening som min veninde og en af hendes andre venner har startet. Jeg mener det er 129 kr om måneden, men jeg betaler over PBS. Husk at du kan trække beløbene fra i skat sidst på året - bortset fra de første 500 kr. Dvs at skattevæsenet = andre skatteborgere betaler en del af det du i første omgang lægger ud i form af det månedlige bidrag. Bare sig til hvis jeg skal sende noget information pr almindeligt brev. V.H. sismo