/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hente opdateringer til windows
Fra : frederikshavn
Vist : 444 gange
50 point
Dato : 01-05-06 10:44

Jeg er ved at lave min egen win xp,med drivere m.m,og ville også gerne havn opdateringerne med,jeg hat nummerene på de opdat.jeg skal have,hvor henher man dem manuelt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-05-06 11:01

under windows update kan du jo selv vælge hvilke opdateringer du ønsker og der står nummeret også

Kommentar
Fra : Dragonbull

Dato : 01-05-06 11:05

http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=da
her kan du vælge mellem automatisk opdatering eller du kan vælge opdateringerne selv...

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 01-05-06 11:31

følg denne liste her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no10

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 01-05-06 12:53

Tror du bliver nød til at købe deres opdaterings cd, ellers mener jeg ikke du kan hente dem, til dit foremål.
Men har du prøvet at se i dit eget Windows, om du ikke kan bruge disse filer, hvis du på en eller anden måde laver dem til EXE og lægger dem sammen med det andet.

Ellers prøv at se dette.

http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/da/deploy/hfdeploy.mspx

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 01-05-06 13:26

ommer >> hvorfor dog købe en opdaterings-cd. Det hele kan frit hentes over nettet.
Sidder man med en langsom forbindelse, kan det dog være en fordel at bestille SP2 hos MS, som så vil sende den uden beregning. (eller få en af kammersjukkerne til at downloade den)

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 01-05-06 15:21

Tror der er nogen, der ikke kan læse.

Han er ved at lave sin egen udgave af en XP, så med andre ord, kan han ikke hente opdateringer til en XP der egentlig ikke eksisterer.
Men jeg syntes da jeg ligge skimmede siden igennem, at der er muligheder.

Ellers skulle du lave din udgave af xp, på et virtuelt drev (Alcohol 120), og så hente opdateringerne på den måde.
http://www.alcohol-soft.com/

Du kan ikke få SP 2 gratis mere.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 01-05-06 16:06

han er ved at lave en slipstreamed XP-cd, hvor de forskellige drivere, updates, programmer o.s.v. bliver lagt ind, så man kan klare hele installationen i et hug ved evt. re-install.
Så XP eksisterer, der skal bare lægges noget ekstra på

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 01-05-06 16:24

OK, men syntes bare spørgsmålet lød, som han ville lave sin egen private udgave af XP.

Eller kunne du jo bare sætte din pc til at opdatere af sig selv.
Og så bare vælge de pakker du vil have, eller som der står skrevet, hente dem hos MS.

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 01-05-06 16:40

ok,jeg er ved at lave en unattanded windows xp,hvor jeg vil have mine drivere m.m,lagt på cd'en,samt alle updates fra ms,så man er fri for at skulle ud og hente dem,efter en formatering

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 50 point
Dato : 01-05-06 17:01

frederikshavn >> ang. opdateringer: du henter selvfølgelig først SP2 og så kan du hente resten via det link jeg lagde (der ligger også tool til at samle "rest-opdateringerne")

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 03-05-06 14:30

Tak for svaret hcma.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 03-05-06 14:40

takker for point (hjørring her)