/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Ferieaktiviteter
Fra : pabloj
Vist : 679 gange
500 point
Dato : 30-04-06 19:36

Hej.
Jeg ved ikke lige om det er den rigtige kategori, men jeg prøver her.
For et par år siden var der en hjemmeside med aktiviteter på forskellige museer og andre steder.
Man kunne søge efter dato, art, geografisk og andre ting. Den kan jeg ikke finde igen.
Da jeg har en tysk feriedreng i 14 dage, vil jeg gerne kunne finde steder med aktiviteter, så man ikke planlægger et besøg den ene dag, hvor der så er nogle aktiviteter den næste dag.
Hvis der også er nogle ideer om diverse udflugter og besøg, jeg bor i Nordsjælland, er de velkomne.

Drengen er 11 år.
Jes

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-04-06 19:47

I Helsingør, er der teknisk museum, Kronborg, Øresundsakvariet, en tur til Sverige, i Rågeleje er der Sommerland. På hotel Marielyst er der svømmehal med bølger i vandet. Jeg mener også, at hvis du henvender dig til turistkontoret i Helsingør, at man kan få udleveret en slags skattejagt i byen. I Hørsholm er der Jagt og Skovbrugsmuseet,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-04-06 19:48
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-04-06 19:57

Danmarks akvarium, eksperimentariet i Hellerup, Tivoli, slotte i hobetal, sejltur på Arresøen.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 30-04-06 20:23

Nordsted1, det meste sf det du nævner er på programmet, men det lyder godt med skattejagt i Helsingør og sejltur på Arresøen, det vil jeg så også undersøge.
Et lille problem er at når han er heroppe med sine forældre, besøger de en masse museer og andre steder, så jeg skal finde nogle han ikke har været på.
Men du skal da have mange tak for din indsats indtil nu.

Jes

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-04-06 20:52

Sommerland i Rågeleje vil være et hit, hos sådan en størrelse, i kan da også fiske, kassematterne i Kronborg kan også være en god oplevelse, jeg var der med en islænding, han syntes han kunne mærke en kold vind!!, jeg sagde at det hørte med i prisen vi måtte gå tilbage efter en kustode, for at komme igennem, han blev godt nok noget bange . I Gilleleje, hos Lydolf kan du få de største softice i hele Nordsjælland, til den billigste pris.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-04-06 20:57

Skovvæsenet har sat grill op i Gribskov, det er en helt speciel og dejlig oplevelse at sidde der og grille, og hente iskoldt vand direkte fra kilden Eller tage til Hundested, købe nyrøgede fisk på
havnen og tage op i Skansebakkerne og spise det.... lige ved siden af ligger Knud Rasmussens hus

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-04-06 21:04

Er det denneher??

http://www.sjovforborn.dk/

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-04-06 21:21

Men eksperimentariet er lige noget for den alder.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 30-04-06 21:58

Birgitta, nej det er ikke den, det var en med en masse aktiviteter på især museer.
e.c, der skal vi også, selvom han er der med sine forældre hver gang de er heroppe, men du har ret det er et hit.
Nordsted1, du har da utrolig mange ideer, hvorfor har du ikke et feriebarn fra Sydslesvig?

Jes

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-04-06 22:09

pabloj..... ja sådan et feriebarn skulle jeg da nok få gjort stresset i løbet af 14 dage

Selvfølgelig skal der ud og opleves noget med feriebarnet, men jeg opdagede da med mine egne, at det bestemt ikke behøvede at være de "dyre" steder, men en madpakke med i skoven, eller tidligt ud af dynen og ud af fiske, bygge en drage, og så ellers afsted til Heather Hill (Rågeleje) for at prøve skidtet af, det var sagen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-04-06 22:10

Der er osse museer på den side, se her:

http://www.sjovforborn.dk/detail.asp?I=11

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-04-06 22:12

Nå, det virker ikke, men du skal søge på attraktioner, og vælge et amt...

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 30-04-06 22:29

Nordsted1, vi skal skam også ud og fiske, se på en hel del der er ganske gratis, vi har bl.a. hestevognskørsel her i nabolaget, et interessant sted er også Jægerspris Slot og Nordskoven,
Selsø Slot på Hornsherred.
Det er første gang i år at jeg er alene om at have ham, derfor vil jeg godt gardere mig hvis der er huller nogen af dagene. Det tror jeg nu ikke jeg får nu, efter alle dine ideer.

Birgitta, det er ikke den helt rigtige side, men den er nu meget god.

Jes

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 30-04-06 22:42

Hvis det er et bybarn, kan det også være en stor oplevelse, hvis du på forhånd har en aftale med en bonde, der har dyr på gården, få en tur i en traktor, finde hønseæg osv.

Besøge et glaspusteri.

Det bliver da spændende, at have et feriebarn, som sagt havde vi en fra Island for to år siden, jeg blev godt nok forbavset over hans store interesse for besøget i Roskilde Domkirke, han var meget interesseret i alle kongerne, men måske de skyldes lidt, at de ikke har en konge på Island, der er også vikingsskibsmusset i Roskilde..... Hold da helt op, hvor har vi mange ting at se på DK

Rigtig god fornøjelse.... hans forældre vil måske syntes om at se den genoprettede barokhave i Hillerød?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-04-06 23:02
Godkendelse af svar
Fra : pabloj

Dato : 30-04-06 23:03

Tak for svaret Nordsted1.
Vi har været på vikingeskibmuseet og har også været i barokhaven, men den er da et besøg mere værd, hvis vi spiser vores mad der, og eventuelt så sejler med den lille båd på søen, ja, der er mange muligheder.
Jeg må sige du har givet mig inspiration til at udfylde resten af ferien, det er nu meget rart at have noget i baghånden i tilfælde af dårligt vejr.

Jes

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-04-06 23:10

Selv tak, og så vil han nok helst spille Matador, eller Stratego

Kommentar
Fra : Detektorfreak

Dato : 19-02-07 23:41

Tag knægten med på skattejagt på stranden med metaldetektor, og køb en stor is for alle de penge I finder. Når I kommer hjem kan I lave en udstilling af alle de sjove genstande der dukker frem at sandet. Køb en kvalitets detektor, og ikke det billige bras fra Kina - det virker ikke.