/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Ebay?
Fra : SlowPols
Vist : 837 gange
100 point
Dato : 30-04-06 12:04

Hej..
Der er nogle ting på Ebay som jeg gerne vil købe, men jeg aner ikke hvordan overførslen af penge fungerer.. Er der ikke nogen som gider skrive en detalieret beskrivelse af hvordan man gør... Please?

MVH
SlowPols

Accepteret svar
Fra : wacher

Modtaget 110 point
Dato : 30-04-06 13:03

Du kan for det meste betale med PayPal som er et datterselskab af Ebay. Du tilmelder dig PayPal på www.paypal.com. PayPal er et selskab man kan foretage betalinger med. Du får en konto hos PayPal. Når man tilmelder sig PayPal er der en tilmedingsprodecure man skal igennem herunder tilmelding af kreditkort. Det nemmeste er tilknytte sit Mastercard eller Visa til PayPal idet når du så betaler med PayPal så trækker den beløbet fra dit Visa eller Mastercard. Når man tilmelder sit kreditkort til PayPal så hæiver PayPal 1.95 dollar (som du får indsat på din PayPal konto) og PayPal hæver med en tekst og i denne tekst står en 4 cifret kode. Du skal så kigge på dit kontoudskrift og finde denne 4 cifrede kode og så gå logge på PayPal og taste koden ind. Derved bekræfter du at det er dit kort. Når du så er tilmeldt PayPal så er det barre at klikke på betale med PayPal og så bliver du automatisk smidt over i PayPal og betaler. Det er rimelig nemt. Tager dine sælge ikke PayPal så kan du betale med en udenlandsk kontooverførsel og her skal du bruge modtagerens swiftwadresse og IBAN kontonr. I Danske Bank koster en overførsel kr. 20 hvis du taster den selv i Netbank. Du vil helst ikke betale med kontooverførsler da du ikke kan tilbageføre beløbet når det først er overført.
Betaler du med PayPal ellermed kreditkort kan du gøre indsigelse mod at f.eks. varen ikke kommer eller ikke er som beskrevet...med andre ord du er dækket af noget garanti. Der er også noget der hedder Moneybookers som er lidt ala PayPal...Her får du også din egen konto hos Moneybookers.com. Her behøver du ikke noget kreditkort idet du kan foretage kontant indbetaling på en konto i Danske Bank med opgivelse af dit moneybookers konto nr. og så indsætter de beløbet på din konto når de har reg. din indbetaling.

Godkendelse af svar
Fra : SlowPols

Dato : 30-04-06 13:32

Tusinde tak Wacher...
Du har været en stor hjælp og din besvarelse var perfekt.
Jeg skylder dig en tjenste

MVH
SlowPols