/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hvor stor må cyklen være?
Fra : mangorossa
Vist : 2308 gange
50 point
Dato : 28-04-06 16:27

Vi er ved at finde ud af hvor stor en cykel min datter skal have?
Hun er 12 år 145 cm og har 65 cm lange ben.
Passer en 26" til hende, eller er den for stor?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-04-06 16:33

Jeg kan ikke huske de mål..............men en rigtig cykelhandler ved alt om det.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-04-06 16:36

Man kan vel sætte sadlen så lavt, og så efterhånden hæve den.

Hun kan jo pludselig skyde i vejret, netop i hendes alder.

Miiig!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-04-06 16:37

Emme , jamen såen en har vi ikke lige ved hånden .....Vi er ved at kigge på en brugt cykel og spørger derfor her!!

Kommentar
Fra : steno

Dato : 28-04-06 16:38

Hej mangorossa

Når man står overskrævs på cyklen, skal der være 1 - 2 cm fra overrøret op til skridtet. Så passer stelhøjden - også piger. Så lad hende prøve en drengecykel, når den passer, skal hun bare have den som pigecykel.

Hilsen sten

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-04-06 16:42

Jamen, jeg vil bare høre om i tror en 26" cykel er alt for stor til en 12 årig..eller hva..vi ser på en i den Blå avis, men vil ikke køre derud, hvis det er en størrelse helt hen i vejret!

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 60 point
Dato : 28-04-06 16:49

Papkassen.dkdrengecykel,meget velholdt,3 gear,24 tommer passer fra ca 8 år til 12 år. ... Cykelhjelm, af mærket CSI, størrelse: XS 47-52 cm (ca. 1-2,5 år). ...
www.papkassen.dk/BuyAndSell/ showlist.asp?categoryid=4&pagenumb=2 - 51k - Cached - Lignende sider
http://www.hellerupcykler.dk/infopages.php?info_id=4
Hellerup CyklerStørrelse. Det er vigtigt at du får en cykel der passer til netop dine behov. ... 6-8 år. 7-9 år. 8-10 år. 9-12 år. 10-14 år. Skridtlængde. 53-63 cm ...
www.hellerupcykler.dk/infopages.php?info_id=4 - 32k - Cached - Lignende sider
(jeg kan evt. køre ud til hellerup og spørge

Kommentar
Fra : steno

Dato : 28-04-06 16:57

Hej mangorossa, umiddelbart vil jeg ikke tro en 26 er for stor, omvendt tror jeg en 24 ville være for lille, men det kommer meget an på cykeltypen for nogle er højere end andre i stellet

Hilsen steno

Godkendelse af svar
Fra : mangorossa

Dato : 28-04-06 17:00

Tak for svaret e.c.
Ja, kan du ikke lige tage et smut til Hellerup?

Det var ellers sødt af dig

Nej, svaret er fint..vi satser på den der 26" ..ellers må hun have noget Substral!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-04-06 17:03

http://www.dcf.dk/composite-172.htm

Jeg ved at dit spørgsmål er lukket, men jeg vil tro at en 26" vil passe.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-04-06 17:28

Selv tak - men her ovre kører vi bare hen til en cykelrytter (som også er cyelhandler)
Og så er det bare op og hænge på stangen................når man ikke længere synger i falcet - så passer cyklen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-04-06 22:32

Ole Ritter?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-04-06 00:36

Åhh Emme du er sgu så sjov og dejlig..
Vi HAR købt cyklen og den passer som fod i hose..

Hanne
Tak for alle svarene

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-04-06 09:57

Ihhh, velbekomme

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-04-06 10:32

Ja Ole Ritter i kgs. Lyngby
Evan Klamer i Brh.
Og så lige Banani som tilpasser cyklen til dig.
OSV. (jeg kan ikke huske resten)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-04-06 10:39

Vi har/haft en her i Århus - kan ikke huske, hvem...