/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
lave links i flash mx
Fra : jazper01
Vist : 1893 gange
50 point
Dato : 28-04-06 15:22

Hey...

Jeg er rimmelig nybegynder i flash og kan ikke finde ud af at lave en tekst (button) om til et link der åbner en bestemt side på internettet. Jeg har prøvet med "on relaese getURL ("ww.siden.dk")" men det virker ikke da den leder på min dokument stig i stedet for at åbne internet explore !

Håber i kan hjælpe for det er sikkert simpelt.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-04-06 16:49

Prøv følgende:
Kode
on (release)
   {
   getURL("http://www.dinside.dk", _blank);
   }

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-04-06 20:11

Jeg formoder at du kan lave en tekst-button, du skal huske at scriptet skal ligge på knappen, dvs at du markerer knappen på stage og så sætter du scriptet ind.

//bentjuul

Kommentar
Fra : jazper01

Dato : 01-05-06 07:37

Tusind tak for det ! Det virkede lige som det skulle. Tak...

Kommentar
Fra : jazper01

Dato : 01-05-06 07:45

Kan du så også hjælpe mig med at lave et link på min side til en musik fil, som skal kunne downloades eller høres fra siden. Regner med selve filen skal ligge under mit domæne eller...?
På forhånd tak...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-05-06 11:30

Hvis du har en tekst-button der f.eks. hedder "Download" skal du på knappen lægge dette
Kode
on (release)
   {
   getURL("http://dit_domæne.dk/din_musikfil.zip");
   }

Du skal pakke filen som zip og zipfilen skal her være i samme mappe som din swf.

Hvis filen skal kunne afspilles på din hjemmeside kan det gøres på flere måder. Det mest enkle er at impotere din mp3-fil til library. Nu laver du en tekst-button der f.eks. hedder "Afspil" - du åbner din knap, hvor du på "down" laver en keyframe - herefter markerer du den keyframe og trækker din mp3 fil ind på knappens stage fra library, så skulle det virke.
Ulempen ved denne metode er at den besøgende på din side ikke kan slukke for musikken igen og skal man kunne det - ville jeg lave det i et moviclip med en tænd og sluk knap, men det vil nok blive for meget at forklare her i dette forum.

Du kan prøve at kigge på denne tutorials http://www.flashkit.com/tutorials/Audio/Music_bu-me-978/index.php der forklarer hvordan du også kan lave en tænd-sluk knapper med din musikfil
Hvilken flash bruger du, er det MX eller MX2004 ?

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-05-06 12:44

Du kan evt. også prøve denne tutorials med tænd - slukknap for musik http://www.flashkit.com/tutorials/Audio/Music_On-DarkSlay-884/index.php her kan du også downloade fla'en så er det måske nemmere at lave sin egen efter tutorial'en

Begge links jeg har lagt er meget nemme og lave, men meld lige tilbage.

//bentjuul

Kommentar
Fra : jazper01

Dato : 03-05-06 16:05

Jeg takker endnu en gang for hjælpen. Jeg roder lige lidt videre med det ! Men tak for links´ne....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-05-06 13:25

Det bliver spændende at høre om det lykkes for dig. Har du brug for yderligere så må du skrive, men vær opmærksom på at jeg højst er herinde på kandu en gang om ugen pt.

//bentjuul