/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
reagerer ikke på links
Fra : gamle61
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 27-04-06 21:31

har xp prof og office 2003
den er begyndt at lade være med at reagere når jeg vil åbne et link fra en god ven enten på icq eller med post har ellers altid kunnet klikke på et tilsendt link og så åbnede det sig , nu er jeg nødt til at kopiere og lukke det blå e op og indsætte
mon der herinde skulle være en der har en ide om hvorfor den opfører sig sådan
på forhånd tak - gamle61

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 27-04-06 21:40

Prøv <Ctlr+klik>.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-04-06 21:42

klik på CTRL samtidig som du klikker - eller bruger enter - det burde løse problemet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-04-06 21:43

hovsa - man kan da heller ikke lade et spørgsmål stå lige mens man henter kaffe

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 27-04-06 21:45

Hej Miritdk, hvordan går det med dine flueben.

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 27-04-06 21:53

Jorgen_ros & miritdk - tak for jeres foreløbige hjælp , men ingen af delene dur - m.v.h. gamle61

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-04-06 22:05

jorgen (fornemt ggg) - fino med fluer uden ben

gamle61 - du kan prøve med shift+klik eller enter - det virker af og til når ctrl ikke gør

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 27-04-06 22:08

Jorgen_ros & miritdk - tak for jeres foreløbige hjælp , men ingen af delene dur - m.v.h. gamle61

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 27-04-06 22:11

heller ikke det hjælper - og det er som sagt kun fra min post og icq - er jeg på nettet og vil skifte så gør den det sgu - derfor det går over min forstand - m.v.h. gamle61

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-04-06 22:15

får du nogen form for fejlmeddelelser ??????????????

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 27-04-06 22:19

nej , der sker bare intet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-04-06 22:20

prøv at sætte din browser til standard

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 27-04-06 22:30

hvordan og hvor - undskyld min uvidenhed

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-04-06 22:44

hov - havde overset du skriver - når du er på nettet virker det- jamen links er jo til noget på nettet så det er da ikke så underligt - du kan jo ikke klikke dig ind på et link til for eks tdc uden at være online

ang browseren:(hvis det er nødvendigt)

åbn din internet explorer - (højreklik - egenskaber) - vælg fanebladet sikkerhed - klik på standardniveau

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 27-04-06 22:56

tror vi skriver ved siden af hverandre - jeg er altid online - og har lige kigget , maskinen står på standart
det jeg mener er jeg altid når jeg har fået et svar f.eks. fra kandu , kunne klikke der hvor der står"du kan læse kommentaren her " og straks var kandu der - det kan jeg ikke mere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-04-06 23:01

ok så da

hvilket mailprogram bruger du ??????

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 27-04-06 23:05

encredi mail

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 27-04-06 23:06

og icq 5

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 100 point
Dato : 27-04-06 23:32

Hej, prøv den her:

>>>
Angiv Internet Explorer som standardbrowser

Udfør følgende trin for at angive Internet Explorer-browseren som standardinternetbrowser:

1. Klik på Start, peg på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.
2. Dobbeltklik på ikonet Internet eller Internetindstillinger, og klik derefter på fanen Programmer.
3. Sørg for, at afkrydsningsfeltet Internet Explorer skal kontrollere, om den er standardwebbrowser er markeret, klik på Anvend, og klik derefter på OK.
4. Åbn Internet Explorer, og klik derefter på Ja, når du får vist følgende meddelelse:
Internet Explorer er ikke din standardwebbrowser. Skal den være din standardwebbrowser?

Derefter skulle hyperlinks i e-mails åbne Internet Explorer.
<<<

http://support.microsoft.com/?kbid=177054

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-04-06 09:16

morn lawitt
tror du har fanget løsningen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-04-06 15:30

gamle61 - har du incredimail integreret i outlook express ?????????????

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 28-04-06 20:52

nej - har hentet incredimail på nettet og lagt den ind - har gjort den default - og takket nejtak til outlook - hvorfor ved jeg egentlig ikke rigtig - tror nok min søster besnakkede mig med alt hendes flotte brevpapir

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-04-06 21:02

har du prøvet med lawitt´s indlæg Dato : 27-04-06 23:32 ????

jeg husker ikke hvordan men mener at du kan gøre outlook og outlook express default og udelukkende bruge incredimail for sig selv (ikke sikker )

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 29-04-06 00:45

ja , det gjorde jeg med det samme - ingen forandring
får ny putter om en måned og så lægger jeg outlook ind - jeg bruger alligevel ikke at sidde og finde et bestemt brevkort frem

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 29-04-06 00:47

hvad gør jeg med pointerne - i har jo været lige søde til at hjælpe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-04-06 07:41

du gør ikke noget med pointene hvis du ikke har fået svar der hjælper (du kan evt annullere netop fordi du ikke har fået tilfredsstillende svar)

Kan du ikke bare bruge outlook express uden incredimail ????? (forresten er der forskel på ms outlook og ms outlook express )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-04-06 07:44

hmm - kom lige i tanke om at når du skriver outlook - om du så bruger outlook eller outlook express - hvis du bruger outlook og det er den der driller - muligvis pga incredimail - så kan du jo bruge outlook express i stedet og se om det hjælper

Godkendelse af svar
Fra : gamle61

Dato : 30-04-06 17:51

Tak for svaret lawitt. - det var ikke svaret , men tæt på
havde besøg af et af de her kloge ho'der( si'r de de er ) og han gik i tilføj / fjern og angiv standart og satte et flueben og vips var det ok
men det var dig der ledte os på sporet , ved at sige at explorer skulle være default
nu dur det og hav en fortsat go' da' - m.v.h. gamle61