/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ny computer men hvilken ?
Fra : Monsen1234
Vist : 941 gange
300 point
Dato : 27-04-06 19:16

Hvad ville I vælge hvis man ser helt bort fra prisen.

Arbejder meget med tunge programmer som Photoshop og video, er intreseret i en com. der er hurtig, stabil og ret lydløs. Spiller ikke ( På com. i alt fald )
har kikket lidt på følgene.

http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK36257

http://www.computercity.dk/index.aspx?Identifier=DK36839

http://www.computercity.dk/index.aspx?Identifier=DK36837

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/34307-351123-1284187-1284187-1284187-12317378-70872667.html

Eller er der helt andre foreslag.

Er Acer et bedre produkt end Fujitsu-Siemens eller HP ????

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 27-04-06 19:37

Hejsa

Ville overveje at "bygge" en ved hjælp ag hjemmesiden

www.shg.dk

Hvor du kan sammensætte efter dit behov, og prisen er altid blandt de billigste.

Hurtig betjening og levering

god fornøjelse

Henrik

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 27-04-06 19:42

Jeg er ikke sikker på jeg kan gøre det, så det vil fungere helt optimalt, jeg er i alt fald lidt usikker

Kommentar
Fra : clou

Dato : 27-04-06 19:48

Jeg ville vælge en Dell, hvor jeg selv vælger, hvor meget ekstra der skal sættes i.

Clou

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 27-04-06 21:00

Dell er simpelthen det værste l.rt, som nogen klovn har opfundet.

Splinterny bærbar Dell forløbbig reperaret 6 gange, uden at uduelige DELL gider ombytte denne.

Så HOLD NALLERNE FRA DELL.

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 27-04-06 21:04

Monsen

Jeg havde valgt :

http://www.computercity.dk/index.aspx?Identifier=DK36839

Begrundelse :

Det er en fuldvoksen processor der sidder i maskinen. Kraftig nok til video.
Du har nok med ram og det kan man ikke få nok af ved video.
Stor diskplads (godt - video fylder)
Kraftigt grafikkort med rå power og en ordentlig gang hukommelse
DVD brænderen understøtter DVD9 - en god ting.

Mogens

Kommentar
Fra : clou

Dato : 27-04-06 21:08

Til Sikkerhedsmargin

Det lyder utrolig trist med den oplevelse du ahr med Dell.

Når du har været udsat for det, har du da i følge købeloven krav på at lade handelen gå tilbage, henvend dig til Forbrugerstyrelsen, og få en klagevejledning.

Clou

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 27-04-06 21:17

Det er ikke mig men et familiemedlem og kender godt de regler, ellers mange tak for hjælpen.

Dell minder en smule om Tele2 :

http://www.findsvar.dk/index.php?module=search

Skriv tele2 i boksen og tryk på ok

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 27-04-06 21:25

Enig i betragtninger med Dell

kender en der reparerer dem, eller prøver på det...

der kan ikke via Dell skaffes reservedele, og andet hardware passer sjælden dertil

en jeg kender ville have et dvd drev til en bestående maskine, det kunne ikke fåes hos DELL

det er da ikke noget at købe....

Kommentar
Fra : myg

Dato : 27-04-06 23:43

Jeg kan kun anbefale dig at kontakte Midt-Data i Viborg / Århus. Du kan selv sammenstykke en pc på hjemmesiden, men du kan også gå i butikken, og få kyndig vejledning. De laver nogle maskiner, der for få kroner ekstra er yderst støjsvage - og ydelsen kan du bestemme i samråd med dem.
Samtidig er deres priser meget spiselige. Ikke de aller-billigste, men absolut i den gode ende.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 28-04-06 07:27

myg ! det lyder ret spændene !

Men kunne godt tænke mig om der er nogen der har enten Acer eller Fujitsu-Siemens el. HP for at høre om I er tilfredse med dem, behøver jo ikke lige være nævnte modeller.

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 28-04-06 14:15

Har haft flere DELL computere og der har ALDRIG været problemer, hverken med kvalitet eller kundeservice

Når du siger at du arbejder meget med tunge programmer som Photoshop og video, hvorfor prøver du så ikke en machintosh ? En Apple computer er utrolig stabil og kraftig, og den er som skabt til Photoshop og videoredigering/afspilning.

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 28-04-06 14:16

Photoshop var forresten osse oprindeligt et program til Mac.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-04-06 14:18

Hej, -jeg har endnu ikke fortrudt den computer, som jeg købte for 1½ år siden.
Jeg stykkede den sammen fra Amitechs hjemmeside. Der er forklaring for hver del hvad det betyder og hvad jeg kan vælge.
Man starter med en standardmodel til en bestemt pris, og for hver del, man ønsker at skifte skifter prisen også. Det færdige resultat printede jeg ud og gik ned og købte til samme pris i min lokale Fona.
Der var god support, da jeg skulle have "dyret" til at virke, og den har bare været SÅ flimk lige siden. Amitech er dansk, supporten er dansk, så der er heller ingen sprogforbistringer...

http://www.amitech.dk/

Accepteret svar
Fra : polles

Modtaget 300 point
Dato : 28-04-06 14:30

Mine erfaringer med de mærker du spørge til er.

Acer er og bliver et discount produkt og er for at sige det på godt gammelt dansk noget lort.
Fujitsu-siemens er som regel kanon stabile pcere når de først er kommet op at køre, de har bare tit den fejl at de taber alle test i ydelse i forhold og samligning med andre produkter. Jeg opfatter Fujitsu-siemens som et rimeligt kvalitets produkt i den prisbillige ende. Hp/compaq er der sgu lidt delte meninger om. Men det må siges nok at være det mærke du skulle vælge af de 3 hvis du skal have opfyldr dit behov for god ydelse.
Hvis du skulle kigge efter Dell så skal du over i workstation for at få noget der batter, og heller ikke løbe ind i nogle af de ovenænvte problemmer.
En Medion/Aldi maskine ville heller ikke være noget dårligt valg, Problemmet er bare at man få en masse lort med som man slet ikke har brug for.
http://www.primetech.dk er også et godt sted/ her mulighed for også at bestemme selv. Har købt en del derude til andre kunder.
Personligt ville jeg bygge selv :)

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 28-04-06 14:50

Den maskine jeg har nu er en compaq, den har kørt siden 2001 og den har været enormt stabil der har aldrig været noget i vejen med den, men den er for lille kun 750 MHZ og er tit sej at arbejde med.
Derfor tænker jeg også på HP som måske er lige så god som min compaq har været, men har på en måde også lyst til at prøve noget helt nyt, HP og compaq er vel det samme !!

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 28-04-06 14:53

Er der nogle sider hvor der er test af forskellige computere ?

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 29-04-06 09:04

Er der flere kommentarer til de 3 forskellige mærker ?
Fujitsu-siemens
HP
Acer

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 29-04-06 17:18

Tak for svaret polles.
Det svar er nok det bedste, da du havde en mening om dem. Lige kort,
( Fujitsu-siemens er som regel kanon stabile pcere når de først er kommet op at køre) er de svære at få til at køre ordentlig ?

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : polles

Dato : 29-04-06 21:22

Jeg har oplevet med nogen Fujitsu-Siemens modeller at de kunn være lidt svære at gå til vedr. driver opsætning af lyd og netkort ide controller. etc. Men det har mest været ders server. Til gengæld køre de 100 % stabilt når de først er oppe at køre.
Og så skal man lige lære deres support side at kende. Men generelt et godt produkt. Det er også den computer der er mest miljørigtig, såfremt man skulle gå op i det. Eneste bagside er de ikke gør så meget ud af ydelse i forhold til andre konkurenter. Med det mener jeg fek.s at 3,2 ghz ikke bare er 3,2 ghz og at de ikke yder lige godt, alt efter hvilke mære det er. Forklaringen ligger til dels i hvilke i Chipset de køre med på bundkortet.