/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Stud med flair for sprog søges
Fra : MindMe
Vist : 1022 gange
50 point
Dato : 26-04-06 16:42

Hej Kandu'er.

Mit første visit på siden, og jeg skriver allerede nu med et problem. Hos MindMe Management, har vi en opgave hos en lokal attraktion. Vi skal foretage en spørgeskemaundersøgelse for dem, og i den sammenhæng skal vi have vores skema oversat til tysk og engelsk. Vores faste leverandør kunne desværre ikke, så nu søger vi nogle studerende, der måske kunne være interesseret i det.

Findes de på kandu.dk?

På firhånd tak.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-04-06 17:01

Det ser spændende ud:
http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=3398
Er det det der skal laves i DK.

Kommentar
Fra : LocalConsulting

Dato : 26-04-06 17:04

Hej e.c.

Nej det er nærmere det her http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=4389

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-04-06 17:10

Nåe sådan - ok.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-04-06 20:00

Utroligt at et A/S ikke har nogen penge.
Direktør i virksomheden MindMe Management
Jan Winum // MindMe.dk
Selvstændig med A/S
set her:
http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=4389
et stykke nede

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-04-06 21:59

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-04-06 22:17

Citat
Det er vel ikke ulovligt at lave reklame i dette forum????

Nu skal jeg ikke kunne sige, hvor vidt vi kan lære dig noget - jeg ved ikke hvad du arbejder med. Men altså hvis du har adgang til Danmarks mest anerkendte spørgeskemasystem, har en analysekonsulent, har afrapporteringsværktøjer, et panel med 12.000 deltagere, der udvælges repræsentativt og journalister der kan skrive historier, der bringes i store danske medier - så kan vi nok ikke lære dig noget.......

- ovenstående har du skrevet under et svar i 'tips' hvor en bruger gør dig opmærksom på at det ikke er velset at sætte gratis reklamer ind under 'Tips' - altså..hvis du har så meget at byde på som det ser ud til i ovenstående, så fatter jeg ikke at du ikke har penge til at betale for oversættelse af 16 spørgsmål - som man kan se i et af linksene, er tilfældet.
Du skriver at: 'der er Ingen penge at gøre godt med'.

Hvis det er gratis arbejde du søger at få udført, så burde du nok skrive det?

Jeg kiggede indenfor fordi jeg har en søn der behersker engelsk flydende, både skriftigt og mundtligt - men som det ser ud her, vil jeg ikke engang nævne det for ham, idet han såmænd har nok at se til i forvejen - men var der en betaling for arbejdet, var det noget andet.

Jeg tror da også at evt. 'stud' der klikker ind hér, regner med at der er penge at tjene - du har jo også sat dit spørgsmål i kategorien 'højere uddannelser'

Men - held og lykke med at få arbejdet lavet - husk at skrive oversætteren på, der hvor du fortæller at I har 'skænket' denne attraktion en markedsanalyse

Bare lige for god ordens skyld:

Citat
Skemaet er til en lokal attraktion her i Ribe, som vi har skænket en undersøgelse, så der er faktisk ingen penge, at gøre med....

Med venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : MindMe

Dato : 26-04-06 22:54

Hej Dorthe og andre.

Ganske rigtigt, er det en del af noget sponsorarbejde vi har lavet, og dermed er der ingen penge i projektet. Vi skal skam nok finde en løsning. Det kunne dog sagtens være, at der var nogle studerende, der kunne være interesseret i dette, som et led i deres uddannelse. Vi har flere oversættelsesopgaver, som der er penge i, så det kunne jo blive startet på et lykkeligt samarbejde... Så det er hverken for at drive plat med nogen - eller noget der ligner...
Altså det er fordi, der ikke i penge i projektet, at der ikke er penge til oversættelse. Naturligvis kan vi jo lave en aftale. Har netop fået lavet den tyske oversættelse af en studerende, der fandt det meget interessant, og levererede ganske ganske hurtigt - og hun var ganske overrasket over, at vi kunne finde en betaling....

Men spørgsmålet er om alt den galde ikke blot er udtryk for at dette forum tilfældigvis ligger i Jantelovens højborg.... Vores kometencer er som jeg beskriver i dit citat Dorthe - at man ikke må reklamere for det, og tilbyde det til en speciel pris, er da direkte tåbeligt. Hvis folk sidder derude med tilbud, som jeg kunne gøre brug af, så er det da direkte tåbeligt, at det ikke er velset, at tilbyde dem. Og en ny undersøgelse viser netop, at flere end hver anden af alle selvstændige mangler hjælp til markedsundersøgelse. DERFOR tilbuddet!

Ang. Direktør med eget A/S på amino, så er det blot en betegnelse, der sættes på ens profil alt efter hvor mange indlæg man lægger i.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-04-06 23:18

Hej Jan.

Rart med lidt yderligere forklaring, det kan man aldrig få for meget af

Citat
Vi har flere oversættelsesopgaver, som der er penge i, så det kunne jo blive startet på et lykkeligt samarbejde... Så det er hverken for at drive plat med nogen - eller noget der ligner...

Ovenstående skulle du bare have skrevet i dit indledende indlæg, så havde der..hmm..hvad er det man siger? 'ikke været nogen ko på isen'?? Kors hvor lyder det dumt

M.h.t. Din lidt barske 'herkommerjeg' tilbagemelding til brugeren efter dit indlæg under 'Tips' - jamen jeg kan nu ikke huske om det ligefrem er 'forbudt' at reklamere her på kandu, om det står i reglerne men faktum er at det ikke er velset blandt brugerne, det ser man hver gang der er en reklame dér.
I øvrigt hedder kategorien 'Tip'. Den almindelige mening blandt kandus 'befolkning' er at reklamer ikke er 'tip', derfor de reaktioner du fik dér.

Du må indrømme at når du skriver, i din overskrift, på dette 'spørgsmål' 'stud med flair for sprog søges' - så indikerer det at du har et oversættelsesjob til en student? Da de fleste studenter er i kronisk pengenød, vil din overskrift tiltrække dem, hvorefter de blot vil kunne konstatere, i de oplyste links, at her ikke er tale om en økonomisk gevinst.
Hvis du ikke er af samme opfattelse, så ret mig.

Din bemærkning om Janteloven vælger jeg at ignorere, den er malplaceret og underlig unødvendig?

Men tak for din supplerende forklaring, det satte lige nogle ting på plads.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : MindMe

Dato : 26-04-06 23:39

Hej Dorthe

Tak for dit svar.

Pointen var netop, at finde frem til de rigtig engagerede studerende. Og hvis de viste engagement her, så ville det sende mig et signal om, at her var nogen som virkelig ville noget - en med potentiale.

Ang. mit afgivelse af tilbud, jamen så begriber jeg det stadig ikke. Måske fordi, at vi i andre netværk, netop også bruger det til at tilbyde hinanden kompetencer. Det må grundes for mange mærkelige tilbud på kandu så? Dette er jo netop brugbart, for denne målgruppe. Vi kan jo også trække tilbuddet tilbage, og så kører efter vores normale takster. Idéen skulle jo gerne være, at der var en fordel som bruger af kandu, når man henvendte sig til os.
Jeg mener ikke at mine svar var herkommerjeg-agtige (det var det med Janteloven). Tværtimod er indstillingen fra brugeren, der bestemt ikke mente vi kunne lære ham noget, jo malplaceret og unødvendig.

Men nok om det. No hard feelings herfra. Lad os igen returnerer til vores hverdag, fra denne hektiske opildnede eskapisme. Jeg vil nu tage fat i nogle studerende, og betale dem af egen lomme.

Fortsat god aften til alle.

Kommentar
Fra : e.c