/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Okipage 4W Windows XP
Fra : Gambrinus
Vist : 798 gange
100 point
Dato : 04-12-02 13:05

Jeg har forsøgt at installerer min Okipage 4W printer med alle mulige drivere fra Oki. Printeren virker også udemærket men hvergang Windows XP starter op får jeg følgende fejlmeddelelse :
The parallel port driver has not been installed.
Run the printer driver setup.exe on the setup disk to install it.
Det er møg irriterende.
Hvad gør jeg ??????
På forhånd tak.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-12-02 19:20

Jeg har prøvet de nævnte drivere og printeren virker som sagt fint.
Problemet er den fejlmeddelelse der kommer op hver gang PC'en starter op.
Jeg har skrevet med Oki og de kunne ikke gøre andet end at henvise til disse drivere.
Hvis jeg på en eller anden måde kunne blokerer for fejlmeddelelsen ville det være ok.
Gambrinus

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 05-12-02 04:11

Hejsa Gambrinus

Jeg er ikke sikker på noget af dette hjælper men du kan jo da prøve at give det et forsøg

Du kan inde i BIOS ændre på parallel forbindelsen der kan du prøve at sætte den til at køre med en af de andre indstillinger end den gør nu ......... virker det ikke så prøver du bare en ny (Mener der er 4 forskellige) men som sagt tror jeg ikke det er det som er galt

Dette link er en FAQ angående fejlbeskeder ved printere og løsningsforslag (Det er dog i Win2000)

http://www.labmice.net/Windows2000/printing/printing_troubleshooting.htm

Håber du får løst dit problem

Mvh
SANTA

Accepteret svar
Fra : SANTA2002

Modtaget 100 point
Dato : 05-12-02 04:23

Hejsa igen

Det kunne måske også være fordi du mangler en opdatering til at finde driver stien ???
Her er ihvert fald lidt info omkring opdateringer som kan være nødvendige at have for at få det til at køre

http://www.microsoft.com/WindowsXP/pro/using/tips/maintain/finddrivers.asp

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-12-02 20:51

Har stadug ikke fået det til at virke.
Ganbrinus

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 06-12-02 12:43

Bor du i nærheden af Horsens Gambrinus ?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-12-02 13:29

NJaaa. Jeg bor i Sønderborg. Hva'da vil du besøge mig ?

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 07-12-02 21:47

Det kunne jeg jo have gjort hvis du boede i nærheden
Det lyder jo lidt underligt med din Pc

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-12-02 16:52

Tak for omtanken

Kommentar
Fra : Nolleboy

Dato : 08-09-03 09:18

Jeg har samme problem på 2 forskellige maskiner. Har du fået løst det i mellemtiden eller har du bare smidt din printer ud af vinduet?

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-01-04 06:30

Tak for svaret SANTA2002.