/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hun er da en hæderspige!!!
Fra : Klumme
Vist : 885 gange
25 point
Dato : 19-04-06 10:37

Hvor er det dog dejligt, at vi har sådan en empatisk minister, der kan få klumper i halsen. Hun skal nok få skovlen under de svin, som ingen moral har vedr. hundehvalpe fra Østlandene. http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=435444/

Gu ved om hun osse får klumper i halsen, når hun konfronteres med de 400 danskere og deres familier som hvert år dør, fordi hun ikke vil lovgive, så ALLE dieselbiler tvinges til at køre med partikelfilter, og begrunder dette med, at det vil være for dyrt for transporterhvervet.

Hvis det drejer sig om 100.000 biler a 10.000 kr. stk, så er hendes pris på et menneskeliv altså 25.000 kr.

Den talende kavalérgang = hykler

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-04-06 10:40

Sorry... der var en regnefejl. Ikke 25.000 kr. men 250.000 kr. (de satans nuller lool)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-04-06 10:53

Et partikelfilter som koster brugeren 14.000 kr. tjener staten 10.000 kr på. S V I N S K

http://www.dr.dk/nyheder/htm/baggrund/tema2004/politisk%20flertal%20for/41.htm

Kig under beregning midtvejs nede

Citat
Bilimportører og stiller følgende regnestykke op.

Partikelfilter uden afgift 4.000 kr.
Moms, 25 pct. 1.000 kr.
Registreringsafgift, 180 pct. af 5.000 kr. 9.000 kr.
I alt for partikelfilter m. afgift 14.000 kr.

Hvis vi tager udgangspunkt i, at en dieselbil med partikelfiler koster en merpris fra fabrikken på 4.000 kroner, så bliver slutprisen for de danske forbrugere efter moms og afgifter en merpris på 14.000 kroner, siger Bent Mikkelsen.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 19-04-06 16:26

For min skyld kan ALLE afgifter på biler stige til det dobbelte.

Jeg har INTET imod at staten tjener penge på at folk køber og bruger biler. Jeg har derimod noget imod at de penge ikke kommer borgerne til gode! Hva med f.eks. gratis offentlig transport???

Bilfri storbyer, - JA TAK!
Skyhøje priser på offentlig transport, - NEJ TAK!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-04-06 17:19

Var der egentligt ikke også noget med kamin-/pejse- skorstenenes miljøbelastning?

</HOST>

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 25 point
Dato : 19-04-06 18:08

epidedymittis -> Var der ikke noget med at vi skulle sikre befolkningens mobilitet.....hvis man mere end brandskatter bilejernes bilkøb får vi en mere miljø-uvenlig og sikkerhedsmæssigt uforsvarlig bilpark, og en immobil befolkning iøvrigt. Så koncentrerer arbejdskraften sig om de store byer, med endnu mere stigende ejendomspriser til følge, og alt det derude på landet lægges øde for andet end ænder, nogle patriotiske svinebønder, og bistandsklienter der ikke har råd til at bo i de store byer.....

...måske at male en vis herre på væggen, men for "os" der bor ude på landet, og for hvem en bil er nødvendig for at få en hverdag til at hænge sammen, så er dit venstresocialistiske-antibil-politiske synspunkt helt ude af trit med virkeligheden.....offentlig transport? Hæ? Bus en gang hver anden time i hverdagene indtil kl. 20 - hvis man altså lige går 2-3 kilometer først! I weekenderne og skoleferierne er bus = by i Rusland.

Næ, dér hvor det går galt er dér hvor der politisk IKKE tilskyndes til miljøbevidst transport. Og det er jo det Klumme er inde på.

Hvorfor i hede hule skal det være AFGIFTSBELAGT at vælge en miljøvenlig bil? (partikelfiltre, hybridbiler osv.)
Hvorfor skal det være BILEN der brandskattes? Hvorfor ikke lægge hele provenuet på brændstoffet?
- så ville det for alvor være fordelagtigt at køre miljøvenligt med mindre biler med lavt brændstofforbrug, men samtidigt muligt at have både den lille bil til de daglige transporter, OG den store firehjulstrækker med plads til 7 (tænk på alle de sammenbragte familier!) og hestetrailer de dage/ferier hvor behovet for "stor" transport er tilstede. Til sidst, så kunne man jo passende afskaffe begrebet "gulpladebil" - således at gule plader kunne forbeholdes rigtige lastbiler, busser og store varevogne (over 3500kg)

Af hensyn til turismen kunne turisterne så få refunderet en del af afgiften for dokumenterede brændstofkøb her i landet.

-> Molo ... jo <host>, der var noget om partikel-snakken. Men jeg fyrer nu lystigt videre i min brændeovn med dejligt CO2 neutralt og tørt brænde
....

Tja...nu ER det jo smalltalk, så for at vende tilbage til Klummes oprindelige indlæg, så læste jeg engang følgende tekst på et skilt i et villakvarter i Valby:
"Lorten ind i hunden - hunden ind i bilen - bilen ud af byen"

Måske man kan substituere hund med hundehandler? Andre gode forslag?

berpox

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-04-06 21:12

Det er nemlig rigtigt Berpox.

Een ting er afgifterne på bilerne... det er en snak, men at sikkerheds og miljøfremmende foranstaltninger til bilerne brandskattes, er fuldstændig rablende sindsygt vanvid!!!!!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 20-04-06 07:18
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 20-04-06 07:19

Giftige svampe NEJ- TAK

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-04-06 12:42

Dyrevelfærd...... Ja selvfølgelig, men hvad er der i vejen med menneskevelfærd. Kommer kapitalinteresser virkelig før det?? Skal det virkelig koste 250 % af fabriksprisen i skat, at prioritere miljø og sikkerhed

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-04-06 13:11

Rettelse:

250 % oven i fabriksprisen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-04-06 20:03

Tju hej hvor det kører Det kan sgu da kun være i Danmark, at staten lader en borger betale 1.800 kr. i afgift af en SKAT på 1.000 kr. ..... Afgift af en skat..... fik I den??? LOOL

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 21-04-06 14:59

Hvis man netværkede lidt bedre, - og kastede FLERE penge efter det offentlige transportnet, kunne det SAGTENS lade sig gøre. OGSÅ for de der bor på landet. FLERE penge = FLERE busser, FLERE tog, og MANGE FLERE afgangstider. Problemet er, at INGEN mennesker på landet kører i bus og tog, FORDI det er for dyrt og for besværligt. Hvis disse to faktorer blev lavet om på, ville folk's synspunkt, samt brug af offentlig transport nok ændre sig en del!

MEN selvfølgelig skal det da være rimeligt at kunne købe, og køre en bil, hvis det er noget man har BEHOV for. Der er bare INGEN grund til at køre rundt i cirkler HELE dagen, - MIDT i storbyer.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-04-06 15:35

Ja Epi, men det er lissom' en anden snak. Bilerne er her, og det offentlige fungerer ikke tilfredsstillende, men derfra og så til at nægte at lovgive, så transporterhvervet mindsker deres dødelige forurening, for at tilgodese dets økonomi, og i øvrigt belægge alle andre, som ønsker at bidrage til mindre forurening og højere sikkerhed, med en skat på 25 % og derefter en afgift af hele møllen (incl. skatten) på 180 % .... Det er svineri og dybt gonat.

Håber hun kommer sig over de klumper i halsen i forbindelse med hundevapserne. Det gør hun nok.... det plejer bare at vare et kvarterstid

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 21-04-06 18:17

-> epidedymittis. For så vidt er jeg grundlæggende enig med dig. Et tætmasket net af offentlig transport med hyppige afgangstider vil klart være en fordel, men her hører enigheden op, for det gælder kun i relativt tæt befolkede områder. "Ude på landet" er der en meget lav befolkningstæthed til sammenligning.

Københavns Amt: 1170 personer/km²
Frederiskborg Amt: 277 personer/km²
Roskilde Amt: 266 personer/km²
Århus Amt: 143 personer/km²
Fyns Amt: 136 personer/km²
Vestsjællands Amt: 101 personer/km²
Storstrøms Amt: 77 personer/km²

...og hvis vi så lige snupper et par store provinsbyer med:
Århus kommune: 626 personer/km²
Odense kommune: 608 personer/km²
Roskilde kommune: 667 personer/km²
Slagelse: 193 personer/km²
Næstved: 240 personer/km²
(kilde: Statistisk årbog 2005)

- og tager vi så de rigtige "landkommuner" så har de typisk en befolkningstæthed på 25-90 personer/km² udenfor Frederiksborg, Roskilde og Københavns amter.

Jeg vil godt se det regnestykke der kan få samfundsøkonomiske gevinster der er større end de nødvendige investeringer og faste omkostninger, når det gælder landområderne.

Næ du - se hellere at få bygget nogle ordentlige P-huse i København hvor folket kan parkere bilen til anstændige priser, mens man transporterer sig rundt med busser, s-tog og metro!
Og sørg for at der er en ordentlig infrastruktur der kan bære trafikmængden til/fra byens store P-huse. Så slap man nok for en del af dem der cirkler rundt for at finde en ledig (ulovlig) parkeringsplads....en af de virkelig nyttige sidegevinster ved at Københavns Kommune har nedlagt så uendeligt mange parkeringspladser......

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-04-06 14:49

Du har helt klart fat i den rigtige ende Berpox.

Kunne man forestille sig, at man i de tyndt befolkede områder, som jo er de tunge at løfte set med infrastrukturøjne, at man gav et "statstilskud" i form af nedsatte afgifter og eller moms til køb af bil, brændstof mv. efter en nøje beregnet skabelon. Der er jo rigeligt at tage af.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 22-04-06 16:43

Sjovt du nævner det Klumme - det er en ide jeg også selv har syslet med. Men der melder sig hurtigt et andet problem: Hvad med dem der har bosat sig i befolkningstætte områder, og som benytter bilen til at transportere sig UD fra byen når de skal på arbejde? Jeg har en del kollegaer der faktisk bor i københavnsområdet som pendler væk hver dag. For dem er offentlig transport ligeså umulig som os der allerede bor i 7'ende kartoffelrække. 2½ time med det offentlig hver vej - turen klares på lige under 1 time i bil.....de skal vel også have fradrag? Eller hvad hvis man flytter? Skal man så tilbagebetale en del af "afgiftsrabatten"?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-04-06 18:23

Allright.

Bilfri storbyer er en god tanke, men (desværre) ikke så realistisk, sådan som tingene er skruet sammen i vores samfund.

I ved umiddelbart en del mere om det end jeg, så jeg trækker mig her.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-04-06 20:53

En pædagog tager et stykke chokolade og brækker i 2 IKKE lige store stykker. 2 børn bydes af chokoladen og førstevælgeren tager naturligvis det største. Det er uretfærdigt sagde 2 vælgeren.

YES my boys.... og lær det så once for ever...... Verden er uretfærdig.

Berpox... Hvor gerne man end vil, er det komplet umuligt at stille alle tilfreds, når store og komplekse problemer skal løses. Det ved du såvel som jeg som mange andre, men jeg mener at man må tilstræbe at lave en skabelon, så flest mulige tilgodeses, under hensyntagen til de overordnede krav....miljø og sikkerhed.

Man kunne osse supplere med en ordning som sagde, at man inden for en nærmere angivet bygrænse, kun lader motorkøretøjer med lige reg.nr. færdes på lige datoer og vice versa. Osse uretfærdig, nogen kan have 2 biler med et lige og et ulige reg.nr. - men men..... det ville bestemt dæmpe trafikken ned. Folk ville brokke sig som pokker LOOL, men de ville hurtigt vænne os til det og tilrettelægge vores byture efter det - (sån er vi danskere)

Af hensyn til cyklister, andre svage trafikanter og forureningen, så forbyd al transport i den indre by med lastkøretøjer over 3.500 kg. Tillad mega lange lastkøretøjer 30 - 35 m. måske 40 m. og med en kapacitet på 50 - 60 tons, som kører pendulfart mellem strategisk placerede mega fragtcentraler for enden af motorvejene, og lad derefter lasten omfordele på de mindre køretøjer, som må køre inde i byerne på betingelse af, at de er forsynet med det sidste nye i forureningsbekæmpelse.

Det koster... Ja det gør det, men det gør sygdom og død osse, samt ikke at forglemme de menneskelige tragedier som følger i kølvandet på vores uansvarlige og kapitalstyrede berøringsangste politikere

Hvad cyklister angår, så er det bevist, at når et lastvognstog drejer ind i et hø. drej, så er chaufførens udsyn bagud på et givet tidspunkt - uanset specialspejle - reduceret til 0...... N U L.

Hvordan fanden kan man forlange at en chauffør skal holde øje med og få øjenkontakt med en cyklist, når han fysisk ikke kan se cyklisten fordi vogntoget tager udsynet. Hvad gør man fra politisk side??? Ikke en dyt. jooo.... Fine kampagner og Ole Opfinder konstruerer nye smarte spejle, men lige lidt hjælper det. Der blir' stadig slået cyklister ihjel. Hvad skal man gøre??? Grav cykelstierne ned - Forbyd lastbiler at dreje til højre - Forbyd den størrelse lastbiler, som har det problem at køre i byerne.

Nå det var bare lige noget der løb ud af ærmet.... lidt strukturløst LOOL.... men bare de dog snart ville tage sig sammen og gøre noget...... bare noget, og så tag det bøvl der ufravigeligt kommer med sindsro.

Go weekend.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-04-06 13:48

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=437230/

Så røg der lige en til. Gu ved hvornår de fatter det oppe på Christiansborg???

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 26-04-06 14:43

Rigtig rigtig sørgeligt.......!

Men også cyklisterne trænger til en ordentlig opsang generelt! Jeg ser ofte både børn og voksne der kører indenom lastbilerne når de holder for rødt. For så er de tættere på krydset. Måske man skulle lære at holde sig BAG lastbilerne når de holder og er/gør klar til højresving.

...just my 2 cents.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-04-06 18:20

Ingen tvivl om det Berpox. De kører som idioter, men så må andre jo tage over og beskytte dem. Politiet har jo kun tid i forbindelse med særlig festlige kampagneperioder, til at tage sig af den slags ligegyldigheder.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-04-06 16:36

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=451087

Man tror det er løgn, at en voksen politimand kan komme med sådan en undskyldning.

Så få dog for en i helvede malet de skide striber på rastepladserne. Så svært og bekosteligt kan det vel ikke være at svinge en bøtte maling, når 11 cyklistmenneskeliv og hvad dertil hører, står på spil.

Hold kæft jeg er tosset på alle de trafik / vejfolk, og stupide politifolk. I sidste uge lavede man et stk. vejarbejde lige før krydset Ring 2 Tuborgvej / Tagensvej. Arbejdets varighed... 3 timer. Hvornår lavede man det..... start kl. 14.00 Ramte man myldretiden, og skabte trafikkaos med en 3 km kø?? Y E S

Fredag kl 16.00 Chokoladekrydset går i sort ( I G E N ) Trafikradioen meddeler: I må klare jer selv. Gladsaxe politi har ikke mandskab til at regulere. Reparatøren kommer fra Sydsjælland og er den eneste der kan reparere det.

Har ikke mandskab til at dirigere..... Hvad i helvede bilder de sig ind? Et af de mest trafikerede kryds i Storkøbenhavn.

Nyhbrovej v. Ikea. Trafiksignal er udelukkende monteret for at kunne betjene trafikken fra butikkerne der ligger på området. Klokken er 3 nat og viser rødt for trafik på Nybrovej. Hvor snotdumme kan "Vej og park" være... Har de aldrig hørt om indbygget automatik. Samme problematilk på Gittervej v. Oslobåden. Oslobåden mv. kommer IKKE kl lort om natten.

Og Gersonsvej / Dunfeltz allé .... For fanden jeg kunne blive ved, men det er jo mig sæl der skal hidse mig ned, så jeg holder lige her. Men de er fandme en flok inkompetente skvadderrøve, der skulle holde sig til Legoklodser... de store altså

Hvor snotdumme kan vejvæsenet / politiet tillade sig at være

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-05-06 18:21

http://ekstrabladet.dk/112/article197140.ece

Tjaeee så røg der en mere.......

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 29-05-06 10:24

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-05-06 11:11

Hæ - jamen velbekomme

Een er jo ikke en når det går ud over mobiliteten og pengepungen....

så bli'r man hurtigt en

Ciao Klumme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-06-06 02:16

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=445332/

Tjaeee så røg der en mere.......

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-06-06 19:29

http://ekstrabladet.dk/112/article205685.ece

Tjaeee så røg der en mere.......

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-06-06 14:33

Tjaeee så røg der en mere.......

Er lige sket ved Frihavnen i København, så det er ikke avisen endnu - Derfor ingen link

Kommentar
Fra : Klumme