/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
handicapbil og hvad så
Fra : thyfoon
Vist : 1185 gange
500 point
Dato : 18-04-06 21:16

jeg har lige fået bevilliget en handicapbil en suzuki grand vitara er der ander kandusser *s*der har en handicap bil og hvad er din/jeres erfaring ang den proces hvor i søgte til i fik den og hvad har i fået af handicap bil hvor lang tid gik der før du/i fik handicapskilet?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-04-06 21:53

Ja, jeg har en handicapbil. Der går mellem ½-1 år fra du søger til du har din bil.
Handicapskiltet skal du selv søge om at få, det kan du gøre ved at ringe til DSI og få et ansøgningsskema.
DSI - Kløverprisvej 10B, 2650 Hvidovre, Tlf. 3675 1777, E-mail: dsi@handicap.dk

Ellers kan jeg anbefale dig at gå ind på "vores" hjemmeside:
www.ryk.dk
Der er der skrevet en hel del om det at søge bil osv. Du kan også rekrivere en folder om det samme.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-04-06 21:54

Jeg har forresten en FORD TRANSIT...det så jeg lige du spurgte om.

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 18-04-06 22:27

jeg har fået denbevilliget den kommer i næste månde jeg glæder mig der er gået lidt over to over fra vi staret med at søge og til jeg fil den men nogle af de ting jeg blev spurt om følget jeg at det var ymydet for mig mig
jeg har skrevet til ibs efter et handicapskilt og nu har jeg fået at vide at de skal ha et billede medsendt men det er der ikke noget om på det ansøningsskeme og at det koster mener 450 for ti år det er også billiget nok men jeg har fået at vide at der går 1½månde inde jeg høre fra dem igen syntes jeg er lang tid
jeg overvejer at aflever min bil til fohandleren da jeg ikke kan køre den aflivel han har givet mig dobbelt så meget for den som den er vær det er jeg glad for men følger bare at jeg snyder han jeg har været ærlig og fortalt at ham om de ting der er galt med min gamle vogn (ikke en handicap bil) jeg har fået at vide at den er 15000 værhar fået det at vide af mange forhandler men han siger at den er 30000 vær skal jeg ha dårlig samvittighed ?eller bare være glad og mangorossa jeg hæver denne trå til 500 du skal også mærke at vi har haft påske jeg føgler mig som palle aflene iverden jeg ved godt der er mange der har handiccapbil men har ikke nogle jeg kan snakke med det om de tanker og føglers jeg har det er rart at kunne komme rundt men snart 30 og jeg kan ikke li når folk siger at jeg er handicappet ved godt at jeg har hjemmehjælp kan ikke gå ret godt har rolator og krykker er det bare mig der skal vende mig til min sitatation ? eller skal jeg blive ved med at sige jeg er ikke handicappet ? hjælp og tak mangorossa

Accepteret svar
Fra : mangorossa

Modtaget 500 point
Dato : 18-04-06 22:41

Ja, det er ikke nemt..jeg har selv 27 år på "bagen" om jeg må sige..så jeg har jo da en del erfaring.
Noget af det første du skal sørge for at få er: tålmodighed.
Ja, det hele tager lang tid.
Jeg synes du skal sige tak til din forhandler og gå derfra med god samvittighed.
Jeg plejer at sige: jeg HAR et handicap
Ikke: jeg ER handicappet

Måske det kan hjælpe at tænke sådan?

Men glæd dig til du bliver mere selvhjulpen, livet bliver MEGET nemmere og du kan komme ud og opleve flere ting.
Brug din vrede og bitterhed på at blive så selvhjulpen som du overhovedet orker..
Find ud af hvordan du bedst bevarer din selvrespekt..den er MEGET vigtig.
Og ikke mindst, bevar di gode humør og optimisme.
Mange knus

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-04-06 22:56

Ja, du skal vænne dig til at du er handicappet, der er jo ingen grund til at lyve for sig selv eller andre.
Forhandleren, tjener godt på levering af handicapbiler, og der er ingen grund til at være bekymret for hans erhverv, han har nok prøvet det før. Desuden er de tilbud du har fået fra andre på din bil nok også i underkanten, men det kan du jo se i DBA.dk eller bilbasen.
Men et tillykke, til en glad bilist.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-04-06 23:12

Palle, lige for at korrigere: det er ikke en handicapbil Thyfoon har solgt! Men du har ret..man skal overhovedet ikke føle at man har snydt en forhandler...det har man med 300% garanti ikke..tværtimod.

Med hensyn til at være/føle eller erkende at man er handicappet..er det en stor proces som man ikke som :ikkehandicappet, hverken kan eller skal sætte sig ind i..eller for den sags skyld, andre end den det handler om..for det er en meget lang og en meget personlig proces.
Det er dit liv!
Vil du leve det?
Hvordan vil du leve?
Hvad ønsker du dig?
Er der noget du kan gøre anderledes?
Vil du gøre det?
Vil du ofre det?
...ja, bliv selv ved...

Det handler jo om at leve..uanset om man har et handicap eller ej!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-04-06 23:13

Og jeg skal hilse og sige, at mango er et mønster eksempel på at være selvhjulpen, og hun har et fantastisk positivt livssyn!

Der er krummer i den Qvinde!

Jeg glemmer sq da indimellem, at hun er selvkørende, så jeg vader bare videre ind i min stue og regner med, at Sus følger med - men mine møbler fylder sq for meget. Hun får een til at glemme alt om den kørestol osv.

Så, hvis der er nogen, der vil købe et flot PFAFF symaskinebord med afsyret plade, så har jeg et til salg! se på min hjemmeside...

Undskyld, Thyfoon, det slap lige ud af fingrene på mig

Det bliver dejligt for dig, Thyfoon, at komme ud at blive "luftet"

Måske vi skal have et kassevognsrace i nær fremtid?

Hanne

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-04-06 23:27

Hanne..din dejlige quinde..tak for de søde ord

Hanne, hun kan skam også give dig lidt livskvalitet..hun har et dejligt humør og den mest hjælpsomme ånd, jeg længe har mødt.
Mangler du noget kreativt eller en ide, så kontakt den kvinde..hun bobler over med dem.
Og så er hun den bedste veninde man kan tænke sig på denne jord

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 19-04-06 09:33

tak mangorossa & Camillasmoster

ja jeg glæder mig til at komme ud og blive lufet og kassevogns racs jeg er med på den men der må godt være pløret og mudert for jeg kommer frem over alt *gg* og jeg er en meget dårlig taber sige fruén i huset *rofl* så det kan give mig et forspring
jeg er glade for nogle af de ting i skriver jeg har ikke miste gnisten men har været tæt på jeg vil til at buge den med at jeg er ikke handicapet jeg har et handicap
hvis i siger og mener at jeg ikke skal ha dårlig samvittighed ang forhandleren så høre jeg efter jeg*s*
det psykiske i det her har været hårdt for man kan ikke se det som hvis det er en brækket arm og jeg har mange gange på de dage hvor det har været gode dage hvor jeg har kunne klare mig med lit eller inge hjælpe middler har jeg tænk er jeg en hypokonder for sådan følger jeg mig selv om jeg ved at jeg relt har de problemer og skavanker men selverkandelsen har været og er svær jeg har mødt mange i det offenlige der siger til mig at jeg skal tage mige sammen og det bare er psykkisk det rammer hårdt og gøre ked af for jeg ville sq gerne være på arb market jeg har været det siden jeg var 11 og jeg regnet ikke med at skulle sige farvel som 27 og godag til hr pension som 29 jeg ved godt jeg køre mig selv hårdt og jeg ikke eer den beste lytter i verden til min krop jeg kan ikke acpterdet selv om jeg inderst inde ved at det går galt så skal jeg liiig prøve om jeg nu kan klare det selv når en læge mener at det er psykisk og arb fra det og sender til psykolog det kan godt været at det kan hjælpe men jeg har mødt psykologer der ikke var til noget når der var brug for dem jeg ved ikke om det giver mening men jeg tænger til at få luft for minne føgelser og fustrationer for det er nogle af de ting vi ikke kan snakke om sådan rigtig her hjemme jeg har det beste med at inge ved at jeg har det skidt det skal helst være perfekt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-04-06 10:41

Jam, mine ører står på lytte mode, Thyfoon.

Der kommer måske en bette bemærkning hist og pist.
Hvis du kan bruge noget af det, er det fedt!
Og kan det ikke bruges til noget, er det bare HELT i orden.

Du har flere ligesindede, end du aner....

Så luft du bare ud!

Hanne

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-04-06 16:23

Du skal ikke have dårlig samvitighed pga. en bilforhandler.En bilforhandler som siger han vil give 30000 for din bil, så er den nok over 40000 værd. Hvad slags bil skal du sælge? Hvor mange km. har den kørt?
alimak

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 19-04-06 18:17

Hvis bilforhandleren er den samme, som den der sælger din nye handicapbil til dig, så skal han nok sørge for, at få sine penge hjem fra din kommune, så ham skal du ikke tænke på

Og at du har et handicap - jeg kan sagtens forstå, at det er hårdt at acceptere, når man faktisk ikke er ældre end du er, jeg kunne være din mor og jeg ville synes det var hårdt - men livskvalitet, det er ikke et spørgsmål om handicap eller ej, det handler om at ville livet og at nyde det som det er

-og jo, hør godt efter Mango, hvis jeg har oplevet et overskudsmenneske, så er det da hende

Held og lykke, du skal nok få det hele til at fungere

Mange hilsner Ripley - der har accepteret, at livet ikke altid er perfekt, men nyder det alligevel

Godkendelse af svar
Fra : thyfoon

Dato : 19-04-06 20:22

Tak for svaret mangorossa.det hjal at få luftet tankerne lidt og tak for et godt værktøj

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 19-04-06 21:56

Tusind tak for de meget søde ord til mig, både fra dig Thyfoon og Ripley (kys) og min egen Hannemoster...

Thyfoon, du er ALTID velkommen til at skrive, også et privat indlæg, hvis du synes...Jeg er glad for at jeg gav dig et lille løft..for jeg ved godt hvor svært det kan være...og jeg ønsker dig også vind i sejlene..og lykke med på vejen.