/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Flytte mapper
Fra : crha
Vist : 358 gange
25 point
Dato : 03-12-02 19:57

Hejsa

Jeg har uploadet en mappe med en MASSE filer i, og de fylder en del, så det har taget mig tid at uploade den til mit webhotel.
Nu er det sådan, at mappen skal flyttes til at andet sted på webhotellet, men et andet navn.
Jeg har set det i PHP, men så ville jeg lige høre om der er nogen der kan hjælpe mig med dette i ASP?

Mvh.
Casper

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 03-12-02 20:33

Hej Casper,

så vidt jeg husker har du Webhotel ved Cliche.dk og der er det muligt at uploade vha. FTP... umiddelbart går jeg også udfra du har uploadet vha. et FTP program...

nu ved jeg så ikke lige hvilket FTP program du har eller benytter... men da dine data'er allerede ligger på Webhotellets server, behøver du ikke at uploade dem igen for at få dem flyttet... men ka' flytte dem med dit FTP program... det er lidt forskelligt fra FTP program til FTP program hvordan det gøres, og om det understøttes...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : crha

Dato : 03-12-02 20:57

Yup, det er rigtigt, det med cliche

Hmm... Jeg prøvede med Windows Commander, men der kom den ikke lænere end til at oprette mappen. Så har jeg også prøvet FTP Explorer, men der kan jeg ikke finde funktionen at kopiere. Kender du et andet FTP program der kan gøre det?
Og kender du et ASP script. Det kunne være rart med et ASP script, der også kunne gøre det.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-12-02 20:19

crha wrote:
> Jeg har uploadet en mappe med en MASSE filer i, og de fylder en del, så
> det har taget mig tid at uploade den til mit webhotel.
> Nu er det sådan, at mappen skal flyttes til at andet sted på
> webhotellet, men et andet navn.
> Jeg har set det i PHP, men så ville jeg lige høre om der er nogen der
> kan hjælpe mig med dette i ASP?

Det kan også gøre vha. en FTP klient. Du kan evt. bruge Windows
Commander, som understøtter FTP som et drev, og på den måde skulle det
være nemt at flytte og omdøbe filer og mapper.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Kommentar
Fra : crha

Dato : 03-12-02 22:01

Men den siger der er en fejl når jeg prøver

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-12-02 22:39

"crha" <crha.news@kandu.dk> wrote
> Nu er det sådan, at mappen skal flyttes til at andet sted på
> webhotellet, men et andet navn.
> Jeg har set det i PHP, men så ville jeg lige høre om der er nogen der
> kan hjælpe mig med dette i ASP?

Set objFS = Server.CreateObject( "Scripting.FileSystemObject" )
objFS.MoveFolder("c:\nuværende\mappe\", "c:\ny\mappe")
Set objFS = Nothing

--
Jakob Andersen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-12-02 00:35

Hej Casper,

jeg bruger som regel enten WS-FTP LE eller SmartFTP... begge programmer er gratis... men jeg går stærkt udfra de programmer du benytter, har de samme funktioner...

funktionen der gør det i Smart FTP hedder f.eks. "Change folder"... programmet ka' downloades her... -->
http://www.smartftp.com/
i WS_FTP LE... hedder den "ChgDir" (change directory)... -->
http://www.html.dk/software/00015/

nu er det mere eller mindre 100 år og en madpakke siden jeg har prøvet Windows Commander, men hvis den har noget i stil med de 2 andre programmer... så ska' du bare bruge den funktion til at overføre dine data til den anden mappe... det samme tror jeg også gør sig gældende for FTP Explorer...

ellers er der mulighed med FlashFXP... med dette program ka' du f.eks. connecte dig til 2 FTP server, og overflytte data fra den en FTP server til den anden... men ud over det ka' den også la' dig connecte til din FTP server som 2 uafhængige processer... forstået på den måde at du har et interface a la Windows Commander... hvor du så ka' træk og slip dine data fra den ene mappe over i den anden... derud over har den også "Change Directory" mappe... -->
http://www.flashfxp.com/
det er desværre ikke et gratis program som de andre 2 er... jeg ved ikke om Windows Commander også har denne feature mht. til FTP...

forresten ang. "René Jensen" og "Jacob Andersen", så er de nyhedsbruger og ka' først læse dine beskeder når du trykker på "skriv til nyhedsbruger"... du ka' bl.a. læse mere om det i dette tip fra Rellom... "Kontakt til nyhedsgrupperne"... -->
http://www.kandu.dk/dk/tip/2218

ang. ASP scripts er der muligvis noget her fra Planet Source Code... jeg har dog ikke afprøvet dem endnu...
"AnyPortal Site Manager"... -->
http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=6371&lngWId=4
mere info omkring den her på siden... hvor den nyeste version, og andre oplysninger ka' findes... -->
http://www.anyportal.com
"AspBrowser v0.9 "... -->
http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=7612&lngWId=4
"A Site Manager with Free Upload Functions"... -->
http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=7606&lngWId=4

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-12-02 00:38

Hej igen,

du ka' evt. uploade en lille tekst fil som du ka' lege og flytte rundt med, indtil du har fået styr på det... så du er fri for at komme til at miste dine data hvis uheldet sku' være ude...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 08-12-02 15:41

Hej Casper,

er du kommet videre, eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : crha

Dato : 08-12-02 16:20

Det driller :)