/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Skrabelodder/maling
Fra : bsjh
Vist : 1181 gange
200 point
Dato : 18-04-06 11:00

Skulle der være een der kunne hjælpe med følgende spørgsmål:

1. Kan den vokslignende farve som skrabes af skrabelodder købes ?
2. Hvad hedder det og hvor købes det ?

Mvh
bsjh

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 18-04-06 12:05

Prøv at se dette link http://kandu.dk/Spg19785.aspx

Kommentar
Fra : bsjh

Dato : 18-04-06 16:08

Balcanard >Tak for linket, men jeg håber fortsat på at der findes et eller andet der kan males på uden brug af voks. Det kan selvfølgelig være at vi må ty til den metode - hvis intet andet kan findes.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 18-04-06 17:25

Hvilken overflade skal det på? Jeg har lige lavet et lille forsøg med fotopapir med blank forside og så slette-rulle (ikke -lak). Det lader sig skrabe af med en mønt. Men det dur jo ikke, hvis det er ret mange skrabelod, du skal fremstille.

Måske et trykkeri, der fremstiller skrabelod og lignende, vil oplyse, hvad de bruger http://www.jorgensen-engros.dk/underkategori.php?id=46

Kommentar
Fra : bsjh

Dato : 18-04-06 17:48

Der skal kun laves en skrabeplade, men den skal have en størrelse på 30 x 30 cm som så er delt op i 3 x 3 felter hvor hvert felt bliver ca 9 x 9 cm og hvert felt skal skrabes.
Materialet det skal overføres på bliver muligvis en glasplade.

Kommentar
Fra : pahus

Dato : 18-04-06 21:20

Vi har brugt snespray på en glasplade, det virker perfekt.

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 200 point
Dato : 18-04-06 22:14

Hvis det er på en glasplade, og det, der skal dækkes, er på undersiden, må alm. maling kunne bruges. Det kan sagtens skrabes af, enten med en spatel eller med skraberen til glaspladen på komfuret.

Kommentar
Fra : bsjh

Dato : 18-04-06 22:37

Jeg har talt med en maler i dag og han er inde på det samme som dig Balcanard og er ved at afprøve det, men det skal ligge et par dage så vi ved om hærdningen bliver for hård.

Det er også et interessant forslag du kommer med pahus - det vil også blive afprøvet.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 20-04-06 09:51

En anden mulighed, omend klistret, kunne være et lag flormelis-glasur i valgfri farve
- vil være nemt at skrabe af en glasflade.

Godkendelse af svar
Fra : bsjh

Dato : 25-04-06 13:49

Tak for svaret Balcanard, det bliver løsningen med maling - min maler har lavet et par forsøg og fundet frem til en blanding. Når jeg ved hvad den består af skriver jeg det her.

Mvh
bsjh

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 25-04-06 14:46

Velbekomme - godt det lykkedes