/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
dvd/mpeg til avi hvad program?
Fra : dayworker24
Vist : 622 gange
500 point
Dato : 16-04-06 23:43

jeg har optaget en film via et tv tuner kort, og nu ligger den på harddisken, og fylder 5.8 gb.

jeg skal have convertet den om til avi/divx/xvid, men hvad converter program skal jeg bruge???

Det er lige meget op programmet koster noget, men nu skal der ske noget.

Det er jo lidt træls at have et tv tuner kort, hvis du ikke rigtig kan bruge det til noget

så bare skriv ind hvis i kender et pro, eller hvis i har en ven der kender et.

jeg vil helst ikke henvises til alle mulige hjemmesider, hvor man kan sidde i fjer timer og læse alt mulig stof, hvis der er et forum et sted på internettet, hvor man kan spørger, så er det også en mulighed.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-04-06 23:51

Hvis du kan læse engelsk er den her http://www.videohelp.com/ nok den bedste side på nettet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-04-06 23:52

Prøv at læse DivxConverter, jeg tror det noget sådan du er på udkig efter: http://www.divx.com/divx/create/converter/

Kommentar
Fra : steno

Dato : 17-04-06 00:44

Link: http://www.kenwoodtech.com/mpeg-to-avi-converter.htm

Men du må påregne, at sådan en fik tar sin tid.

Hilsen

steno

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-04-06 09:42

Nu skriver du ikke noget om hvad det er for et tuner kort du har. Jeg kører selv med Pinnacle PCTV Vision og det kan selv konverterer til DVD, man åbner sin mappe beder om at få lavede en DVD skive og det hele kører af sig selv, men det tager godt nok tid.

dr.dem

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 17-04-06 11:53
Accepteret svar
Fra : steno

Modtaget 500 point
Dato : 17-04-06 12:34

Hej dayworker 24

Det du efterlyser ligger jo på din egen installations CD. Du har tilsyneladende ikke fået alle ting indstalleret.
NB.
Såfremt De anvender Windows XP og7eller Direct X9.0b, skal De hente denne opdatering til
Direct X, der findes på: http://www.gidanagarder.dk/download/Drivere/
”Opdateret COMPRO PVR TV kort software samt fejlrettelse til Direct X 9.0b.”
En version af ComproPVR skal være installeret på Deres computer for at installere updates.

Hvis du stadig ikke kan få det til at virke, ville jeg afinstallere programmet, og installere det igen, men husk at følge manualen fra start til slut.

Hilsen steno

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 03-06-06 23:28

Tak for svaret steno.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 05-06-06 01:31

Selv tak dayworker24
Jeg håber det funker !
Hilsen steno