/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Påsketraditioner å' så'en
Fra : Camillasmoster
Vist : 606 gange
100 point
Dato : 13-04-06 11:39

EKSLUSIVT interview, hvor vi aldrig ved, hvor vi ender.......

KANDUSSERNE TALER UD OM PÅSKEN

Hvordan holder du/I påsken?

Hvis, du/I da overhovedet gør det.

Fortæl om pynt, mad, traditioner eller nyt, som måske en dag, bliver til en tradition.

Hanne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-06 11:52

Af ren og skær pligt spiser jeg påskefrokost med familien en af påskedagene. I år er det på søndag.

..og det var så dén påske

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-06 11:54

Sovende påskeliljer ...jeg køber altid påskeliljer. Det 'lugter' lidt af forår, når man følger med i hvordan de springer ud. Man bliver lidt gladere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-04-06 12:04

HA! molo - familiemiddag af pligt - I skal vel have noget godt...

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-04-06 12:07

Påsketraditioner - jotak - samme som sidste år:

Arbejde - familiefrokost(1) - arbejde - familiefrokost(2) - arbejde - slankekur .

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-06 12:10

Det er altid hyggeligt at spise med sin familie

..og mor disker altid op med det lækreste brød, pålæg og små lune retter

Far sørger for, der er nok at drikke

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-06 12:13

...og så er det for min part uendeligt ligegyldigt om det er påske eller ej

En familiefrokost er ....en familliefrokost

..og jeg bliver altid uenig med min moster og min kusines mand ...i al fredsommelighed

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-04-06 12:26

Citat
...i al fredsommelighed

Næh - hør nu MOLO - bliver du et "bedre" menneske i påsken ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-06 12:30

Fredsommelighed inkluderer ...alt andet end tungere håndvåben og frontspark

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-04-06 12:39

Thats more like it.

Min overvældende menneskekendskab har slået til igen - det var nu ikke en særlig speciel udfordring - i dette tilfælde.

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 100 point
Dato : 13-04-06 12:40

jeg har investeret i påskeliljer, så det vil noget.
2o bdt á 10 stk.!
købt i jem og fix for en flad 20'er for hele baduljen.
kæmpevaserne er fyldt til bristepunktet, nu da liljerne er sprunget ud.
et orgie i indendørs sol. og nyklækkede kyllinger på kontoret, kan det blive mere påsket?
manden i mit nye liv: ka' du lave skidne æg?
det gjorde jeg så. hm.
ellers ser vi på, hvad der dukker op. vi bor langt pokker i vold ude på landet, så folk kommer desværre ikke bare sådan lige forbi.
ellers har vi i min familie gemt påskeæg rundt omkring, altid så ikke alle blev fundet før til næste hovedrengøring året efter.

molo, hvordan kan det være, at de der små "krasserier" fortsætter år efter år. vi ved lige hvilken knap med det rigtige ord ... så kører underholdningen igen. og vi elsker det. det er måske svaret?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 13-04-06 13:08

Her skal der ikke ske en pind... Jeg bor 250 km væk fra min familie - havde jeg været tættere på, var der nok indsneget sig en påskefrokost, vil jeg tro... Måske

Vi skal bruge påskedagene på at dagene går helt af sig selv. Sidde her foran puteren, spille noget CoD, kæle med vapsen, måske gå en tur i haven og grave det nyindkøbte kirsebærtræ ned - måske ikke...
Og når så påsken er overstået, så starter vi på to ugers ferie... Og så kan det da være, at der går lidt tid i haven der også...

Påskeliljerne - tjaa, dem forbinder jeg nu ikke specielt med påske... Jeg købte de første sovende for en måneds tid siden - dog ikke til den der superpris Aase!!! Det er smukke og dejlige og aldelels forfriskende efter en relativ lang vinter.

Så sådan er det

Vaxen

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-04-06 13:37

Citat
vi ved lige hvilken knap med det rigtige ord ... så kører underholdningen igen. og vi elsker det. det er måske svaret?

Det er skam ikke jeres genialitet, der er udslagsgivende - men fordi "kærligheden" er gensidig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-06 14:14

Jeg ved ikke aasenissum?
Måske det er fordi; vi er temlig vedholdende og viljefaste typer alle 3 (..nogen vil sikkert kalde det påståelig stædighed ), som ikke stikker op for bollemælk og 'bløde' meninger og vi mener alle at have ordet i vor magt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-04-06 15:18

Hvor lyder det hyggeligt, molo, at glæde sig at "skændes"!

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-04-06 15:28

Hvis en "fornuftig" dialog ikke er mulig - er et lille rask skænderi skam ikke at kimse af.

ref:
Citat
alt andet end tungere håndvåben og frontspark
- Tak for lån !!!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-04-06 15:47

Jeg skal på slankekur og så æde og drikke et par påskefrokoster eller 3.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-04-06 16:13

Hovsa - jeg glemte lige et par ord.
Jeg skal på slankekur og så i må æde og drikke et par påskefrokoster eller 3.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-06 18:06

Det gode ved påsken (..og omtrent det eneste jeg ka' få øje på af glæder i denne forbindelse) er:

Hornfisken (Belone belone : http://www.norden.org/faktaof/text/27hornfisk.htm ) er på vej

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-04-06 19:57

Ja jeg er lige kommet hjem fra det årlige "familiesammenskudspåskefrokostgilde".

De seneste 18 år har vi i min mands familie haft den tradition, at der bliver bestemt en dag i påske, hvor alle der kan møder op.
Drikkevarer medbringer hver især til eget brug, og så er der den regel, at den der lægger hus til (går på skift) sørger for sild og snaps.
4 personer skal så hver medbringe en ret mad til alle. Og en skal sørge for kaffe og dertil hørende.

I år var vi dog kun 27, da nogen måtte melde afbud.

mvh dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-04-06 20:20

dova - lyder fedt!

Tidligere fik vi (i familien) flæskesteg mit dem ganze schweinerie, ris á la mande med gave.

På søndag skal Camillas datter døppes.

Indtil da, skal jeg lige på fode igen efter en rigtig led influenza, som ikke vil slippe sit tag i mig...

Så det er spændende om, jeg kommer med på søndag eller jeg stadig tager nogle ordentlige herresving pga svimmelhed

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-04-06 22:36

Tak for svaret aasenissum.

Jeg blev skisme i forårs/påskehumør af at læse dit indlæg.

Hanne

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 16-04-06 09:58

oh da, hvor det fryder mig, at du skisme kom i påskehumør. det' ik' så tossi.
fluen, er den rejst? håber det.
tak for dit valg.
aase