/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
deaktivere touchpad
Fra : slander
Vist : 1258 gange
200 point
Dato : 12-04-06 17:36

hej er der nogen der ved hvordan jeg deaktiverer touchpadden på min bærbar (medion 96400) jeg vil helst ike skille den af fo at hive stikket..

jeg har ikke noget at bruge touchpadden til da jeg har en extern mus sat til (usb) og touchpadden er i vejen når jeg skriver..

mvh slander

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 12-04-06 18:02

Kan ikke finde den model på deres homepage.. sikker på det er 96400 ?..

Du kan evt selv bare taste Serienummeret ind i deres søgefelt under service og support .. så kommer der sikkert en manual frem som du kan downloade.
http://www.medion.com/dk/

->Brommi

Kommentar
Fra : slander

Dato : 12-04-06 18:41

næ jeg kunne heller ike finde den hos medion, og ja den hedder MD 96400.. men nu har jeg sendt dem en mail med spørgsmålet.

men jeg vil stadig gerne høre hvis der er andre der har forslag.

slander

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 13-04-06 00:05

Jeg ved ikke hvordan det gøres på Medion, men på mange andre bærbare foretages i BIOS.
Prøv at gennemgå din BIOS opsætning, for at se om du kan finde det.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : jesper_Hø

Dato : 13-04-06 00:19

Ja, når du starter din bærbar op, vælger du bios, og vælger konfiguration, og vælger touchpad, og sætter den til Dektiveret.!!

Hilsen Jesper Høegh (19)

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 13-04-06 01:03

Der er faktisk mange bærbare hvor man kan ved at trykke på 2 taster samtidigt deaktivere den.. det et altså en del smartere fremfor at skulle ind i BIOS

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-04-06 09:45

Som Brommi siger findes der på mange bærbare en tastekombination
På eksempelvis Acer er der en tast med blå skrift og teksten FN, denne tast aktiverer nogle ekstrafunktioner markeret med blåt på taltasterne, disse ekstrafunktioner er vist ved hjælp af ikoner, bl.a. et ikon der viser en hånd over en rektangel (Touchpad)

Ved at holde FN tasten nede og trykke på denne tast kan du aktivere/deaktivere Toucpad.

OVENSTÅENDE GÆLDER ACER men måske er der en tilsvarende funktionalitet på din

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 13-04-06 15:42

gå ind i kontrol panel, dobbeltklik på musen, vælg så din touch pad og slå den fra eller sæt følsomheden volsomt højt

Peter

Annuller spørgsmålet
Fra : slander

Dato : 21-05-06 21:42

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

der var ike nogen af svarene der passede til min computer.