/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ny bærebar som ikke vil starte
Fra : danniesol
Vist : 451 gange
100 point
Dato : 10-04-06 10:59

Jeg har lige købt en acer bærebar. Efter at have haft en oppe og køre et par dage, hvor jeg også havde den på trådløstnet, gik den i stå. Den vil ikke starte windows på op, heler ikke i fejlsikret tilstand. Jeg har forsøgt at gendanne de programmer som acer havde lagt på den via en særlig genvej som er på computeren. Men det kan heller ikke lade sig gøre. Meldingen er at der mangler nogle filer. Jeg kan altså ikke komme videre. Der fulgte ikke en windows cd med i købet.
Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-04-06 11:18

har du kørt recovery cd ud (brændt) der ligger på din maskine når du får den ???

Hvis ikke så kontakt acer og få dem tilsendt - eller - når din maskine er så ny så er der jo fuld garanti på

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-04-06 11:20

Hvilken genvej er det der virker når du ikke kan starte Windos op?????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-04-06 13:28

Snak med forhandleren.
Du skulle slet ikke have begyndt at pille i en så ny maskine.
Enten kører den eller også kører den ikke.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 10-04-06 14:23

BjarneD har ret. Lad endelig være med at rode med det selv.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : danniesol

Dato : 10-04-06 15:30

På denne acer-computer kan man i opstarten trykke alt +F10, så kommer man ind i en gendannelse menu, men det kan jeg ikke engang, så står der:
"INF file txtsetup.sif is corrupt or missing, status 51210 setup cannot continue. Press any key to exit."

I fona, hvor den er købt, siger de, at den skal levereres salgsbar tilbage. Jeg havde ikke fået brændt en recorvery cd, den brændte de til mig i fona. Men der sker stadigvæk det akurat samme, så jeg kan ikke få gendannet systemet, så jeg kan levere computeren tilbage, så jeg få mine penge tilbage.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 10-04-06 15:36

Citat
I fona, hvor den er købt, siger de, at den skal levereres salgsbar tilbage

Hvis computeren er defekt og det ikke er dig der har pillet skal de udbedre fejlen og de kan hverken kræve emballage eller andre ting der ikke er nødvendige i brug, men hvis du har gjort andet end at bruge den skal du regne med selv at skulle udrede omkostningerne.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-04-06 16:58

Hvad mener de med at den skal levers salgsbar tilbage??????????

Hvilken Fona er den købt i?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-04-06 18:25

ja ærlig talt kortoververden - gad vide hvor mange de vil sælge igen der er defekte ????

Godkendelse af svar
Fra : danniesol

Dato : 10-04-06 21:33

Tak for svaret BjarneD.