/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs Netværk
Fra : lund666
Vist : 400 gange
50 point
Dato : 06-04-06 19:26

Hej, (:

Jeg vil gerne spørge jer som har lidt mere forstand på sådan noget trådløs ting der om noget ..

Jeg har en bærbar computer med trådløs netværk, men det er ik altid der er lige høj forbindelse, så tænkte på om nogen af jer ved om der findes sådan en ting man kan købe som kan forstærke signalet ?

Jeg hørte engang om noget som jeg mener blever kaldt en "repeater" som man simpelthen bar hang op på sit værelse og så opsnappede den signalerne og gjorde dem stærkere ?
Findes det ?
Eller noget lignende

Mvh Jesper Lund

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-04-06 20:11

Jo du kan få en repeater, som virker rigtig godt, men den koster næsten det samme som routeren.
feks. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=110753
http://www.pcworld.dk/art/7200?page=1
Men du skal ikke være ked af at den bærbare viser feks. 50% forbindelse, det er mere end nok til fuld knald på internettet, det er langt værrer hvis der sker udfald.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-06 20:29

Routere og switche virker også som repeatere så Palle har fat om det.

Kommentar
Fra : lund666

Dato : 07-04-06 13:56

dvs at en router og en switch også kan gøre det. ?

Der sker udflad af og til :S

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-04-06 14:15

Ja en router (m. switch) eller en switch vil forstærke signalet, men kun hvis det ikke er fordi noget spærrer for dit trådløse signal. Så lad nu være med at investere i noge tdu ikke har brug for.

Jeg syntes, at du først skal sikre dig at signalstyrken er kraftig nok og det er den hvis signalet ikke falder ud.
De fleste trådløse systemer sender et signal der er kraftigt nok til at virke i almindelige boliger og selv i etageejendomme kan du gå igennem det hele.

Selv om forbindelsen ikke er lige høj hele tiden betyder det ikke, at du får lavere hastighed for det er sådan med digitale signaler, at enten er der forbindelse eller også er der ikke så hvis du ikke har problemer eller manglende forbindelse skal du ikke gøre noget.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-04-06 15:53

Det er også afgørende hvordan din router står, somregel jo højere jo bedre, men antennens placering er også afgørende, tit skal den ned og ligge vandret, og er der 2 antenner, er der også tit noget at vinde ved at de står på linie henmod dit forbrugssted, altså at den står med siden til.
Heller ikke alle routere er lige kraftige.
Desuden kan det tit hjælpe at skifte frekvens, da nogle frekvenser forstyrres af microbølgeovne og andre forstyrrende apperater.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-04-06 17:37

Især trådløse fastnettelefoner kan være et problem, men det drejer sig stadig ikk eom at sendestyrken skal være i top. Egentlig er systemet mere sikkert hvis endestyrken ikke er højere end nødvendigt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-04-06 17:31

Nu kan et AP's signal ikke altid med godt resultat gå igennem hvad som helst. Moderne etagebyggeri, hvor mange af de bærende elementer er støbt, og armeret med jern, lige som der er masser af jern i etageadskillelsen, er en kraftig hemsko.

Antennens placering er yderst vigtigt. men det er også vigtigt at den PC der skal modtage signalet, har en rimlig mulighed for at modtage signalet og svare på det, så AP får et signal retur af rimlig kvalitet, ellers er der risiko for, at routeren laver time-out på den IP adresse som den bærebare køre på. - Så er det at den skal bede om en IP forbindelse igen-igen.

Trådløse signaler kan opføre sig underligt en gang imellem, og især når vi arbejder med høje frekvenser. Her er de yderst følsomme. - Da man ikke kan se et radiosignal, så må man sætte sig ind i den måde det opføre sig på, for at kunne forstå hvorfor det: "DUR" - "DUR IKKE"

De 2,4 GHz som der er stillet til rådighed for vores trang til at kommunikere trådløst, er i lighed med det gamle 27 MHz, et skraldekassebånd, hvor alt kommunikation uden betydning, samt apperater der udstråler HF signaler, får lov til at boltre sig i en stor dynge af signaler.

Ud over vores KÆRE trådløse, findes der telefoner, mikroocne, blue-tooth, trådløse overvågning og trådløst HI-FI udstyr, som benytter dette bånd.

Problemerne kan være et eller flere af de mange muligheder der findes i handlen.