/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
dvd til movie maker redigering
Fra : minnam
Vist : 928 gange
500 point
Dato : 04-04-06 21:00

jeg forsøger at åbne en mini dvd til redigering i movie maker,
hvilket ikke kan lade sige gøre. Det har sikkert noget med formattet
at gøre.. jeg har forsøgt at konvertere
dvd`en (video_tx) filen til et andet format så jeg kan hente den
ind i movie maker men det fungerer ikke. hvad gør jeg ??
Jeg har ingen problemer med at hente avi eller mpg filer ind og
redigere i dem.

Jeg ønsker at redigere en ca. 20 min. mini dvd film til en ca. 1 min.
kort film som kan lægges ind på en hjemmeside.. i et format
som de fleste kan se... fx. i en lav og høj kvalitet.

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-04-06 22:48

Heller ikke hvis du ?:
I Nero vælger DVD, overfør video, og har cameraet tilsluttet med en ledning?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 04-04-06 23:10

Jeg har ikke et kamera.. jeg har en mini dvd video skive
med en 20 min. optagelse som jeg ønsker at redigere i ..
men kan ikke finde ud af at importere den til windows movie maker.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 500 point
Dato : 05-04-06 01:40

Jeg tror heller ikke at du kan redigere i DVD-formatet, men er nødt til at lave det om, feks. til AVI.
Men derfor er det bedste at have optagelserne i DV-format som direkte kan impoteres til WMM
WMM understøtter disse formater:
Lydfiler: .aif, .aifc, .aiff .asf, .au, .mp2, .mp3, .mpa, .snd, .wav og .wma
Billedfiler: .bmp, .dib, .emf, .gif, .jfif, .jpe, .jpeg, .jpg, .png, .tif, .tiff og .wmf
Videofiler: .asf, .avi, .m1v, .mp2, .mp2v, .mpe, .mpeg, .mpg, .mpv2, .wm, and .wmv
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kej55

Dato : 05-04-06 08:27

Hej.

Er det medierne som får en til at købe et kamera med DVD, det er noget skidt hvis man vil redigere, kan du ikke afspille den i en DVD/harddisk optager, så læg den på harddisken, redigere den derfra.

Kurt J.
Odense

Læs i denne link om redigering
http://www.odensevideoklub.dk/

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 05-04-06 08:45

Jeg ejer ikke et kamera.. har bare en dvd optagelse som jeg ønsker at redigere i.
den ligger på harddisken men jeg kan stadig ikke hente den ind i WMM .
jeg vil prøve at kigge på dit link

Kommentar
Fra : kej55

Dato : 05-04-06 12:40

Hej.

Jeg har før brugt Ulead DVDMovieMaker 4.0, der kan du hente en dvd film ind, det har jeg gjort en del gange, det var DVD film som var optaget på min DVD optager. Har du prøvet at hente den ind i Window XP Movie maker. der i gemme den som en AVI fil,

Kurt J.
Odense

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 05-04-06 13:01

Hej Kurt..
tak for din hjælp. men du læser vist
ikke mine indlæg.. problemet er at
jeg ikke kan læse den ind i WMM..
når jeg forsøger at åbne video_ts filen
med filmen så siger den at den ikke
kan godkende formattet.. derfor tænkte
jeg om jeg skal konvertere til fx avi
først og så hente den ind... men hvor
finder jeg et egnet program.. jeg vil
prøve med det program du foreslår.

jeg har iøvrigt også adobe premiere 6.5 men
det er samme problem med at hente dvd filmen ind.

Kommentar
Fra : kej55

Dato : 05-04-06 13:28

Hej.
Tænkte ikke lige over din forkortelse dækkede Window Movie Maker, men selvfølgelig er det den korte udgave, har du hentet de sidste opdateringer til Movie Maker? der er jo en 10 udg.

Kurt J

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 05-04-06 14:45

Hej Kurt
tak for din hjælp.. jeg fornemmer dog at det ikke
er i den rigtige retning fordi problemet ligger i at
hente dvd filmen ind.. jeg har forhørt mig andetsteds
og nu fået at vide at jeg skal rippe dvd filmen til HD med
fx dvd dekrypter eller magic dvd ripper og så kan jeg
vælge et format (fx avi, mpeg1-2 osv) jeg kan arbejde med .. derefter fx
afskille billede og lyd med et andet program. jeg tror
det er den løsning jeg har søgt.
jeg kender ikke til Movie Maker 10.. jeg har version 5 mener
jeg.. kunne ikke finde version 10 nogensteder.

Kommentar
Fra : kej55

Dato : 05-04-06 15:11

hej.

Du åbner din version af Window Movie Maker, går ind i hjælp, åbner siden på Windov Movie Maker på World Wide Web, der kan du hente opdatering.

Kurt J.

Godkendelse af svar
Fra : minnam

Dato : 09-11-06 08:16

Tak for svaret pallebhansen.

Dog vil jeg tilføje at problemet også var
at filen var for stor til at arbejde med og
svær at importere i fx WMM og Adobe Premiere.
Men det lykkedes mig til sidst.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-11-06 17:16

Selv tak.
Når det kniber med store filer, så skyldes det for lidt ram, man kan godt have en prossesor der ikke er særlig hurtig, men minium 512MB ram, helst det dobbelte.
VH Palle Hansen