/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Har City Trafik knald i låget
Fra : Klumme
Vist : 646 gange
50 point
Dato : 03-04-06 18:33

Sig mig, hvad i hede hule et eller andet sker der her i landet. Skal man nu finde sig i at blive overbesnottet på sin arbejdsplads? http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=446772

City Trafiks ledelse citeres her for at have sagt:
Citat
at hvis de ikke kan tåle at blive spyttet på, så måtte de finde et andet arbejde

Er det OK at chaufførerne strejker for at beholde den tidligere aftale om betalt frihed i forbindelse med at blive overspyttet på sin arbejdsplads?

Hvis det så ofte sker for deres chauffører, så synes jeg ledelsen har et problem, nemlig at beskytte deres ansatte, og som et absolut minimum selvfølgelig give dem fri til at komme sig, skifte tøj mv. efter en sådan tilsvining.

Sker det sjældent, kan det da ikke være et stort problem for firmaet.

Det kunne være interessant at vide, hvilken befolkningsgruppe der benytter sig af denne middelalderlige mishagsytring.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-04-06 19:04

Citat
Det kunne være interessant at vide, hvilken befolkningsgruppe der benytter sig af denne middelalderlige mishagsytring.

Det er vel befolkningsgruppen buspassagerer der gør det.
alimak

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-04-06 19:05

Ja det er det vel

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-04-06 19:32

Men jeg er enig med dig.Knald i låget.
alimak

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 03-04-06 19:54

Kors i hytten en gang SHIT. Jeg har læst dit link og fatter nada - jamen INGEN skal dælme finde sig i at blive spyttet på! Og endda mens de passer deres arbejde

Der må da være grænser for hvad man skal stå model til, man har hørt graverende historier om hvor meget de der arbejder på Kommunerne må finde sig i, nogle steder er der endda politibeskyttelse - fuldstændigt sindssygt!

Om det er OK at chaufførerne strejker? det skal jeg ikke dømme/bedømme - jeg bruger ikke de buslinier der er berørte MEN - det er jo altid de forkerte en strejke går mest ud over.

Men der findes vel ikke andre måder at gøre det på...desværre.

Vh Dorthe.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 03-04-06 21:06

Citat
Sig mig, hvad i hede hule et eller andet

Klumme, det hedder "hvad i hede hule SNOT"

Apropos snot! ...Jeg er pt. temmelig forkølet - og kom til at spytte på mig selv i går. Men strejkede nu ikke af den grund.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 03-04-06 21:14

Bliver simpelthen nødt til at fortælle, at jeg har 10 fridage foran mig (lige bortset fra en eksamen den 7/4) ..tag den!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 03-04-06 21:21

Og Klumme, glem da alt om, at man skal have lov til at tage hjem for at tage et bad, bare fordi man er blevet spyttet lidt på. Jeg har oplevet (på jobbet) at jeg er blevet tisset på. Strejkede jeg af den grund?! Næ!

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 50 point
Dato : 03-04-06 21:23

Fy, føj og fnidder!!!

Ikke om jeg ville finde mig i at blive spyttet på!

Det er nok sundt at det ikke er mig der sidder i sådan et job... Min umiddelbare reaktion ville nok være at rejse mig op og give spytteren en stor grøn snotklat direkte tilbage. Og kunne vedkommende ikke håndtere det, måtte han/hun jo afvente om jeg tog fat i hoved og røv og smed vedkommende ud af bussen... eller anmeldte det til politiet.

Selvfølgelig skal chaufførerne, som minimum, have lov til at bade og skifte tøj efter sådan en behandling. Ingen tvivl om den sag!

Den udtalelse fra City Trafik's ledelse er på grænsen til det latterlige... Man kan da ikke drive en virksomhed hvor det indgår i ansættelseskontrakten at man skal finde sig i at blive spyttet på

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-04-06 21:41

Jamen Creamygirl..... Jeg skal anbefale dig hos City Trafik. De vil elske at få en kvindelig chauffør med nosser nok til at lade sig oversnotte, og måske en lille tisstår i kasketten. Det er så hyggelig på en 4 timers eftermiddagsvagt i myldretiden

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-04-06 21:43

BTW... Du er måske til gult regntøj og en tissetår....... Så kan du jo sagtens prale af din tålmodighed

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 03-04-06 22:21

høhø Klumme. Jeg er ret god til vers, men er ikke pervers

Hørte du slet ikke, at jeg HAR FRI I 10 DAGE?! ..

Øøøj, det er skønt – og på trods af den omtalte, lidt nervepirrende eksamen på fredag, så tog jeg netop mig selv i (for 5 min. siden), at jeg faktisk formåede at svare min lettere mentalt forstyrrede nabo høfligt på sms. - så jeg føler mig ret overskudsagtig

Hvad skal jeg dog bruge dette overskud til?! ..ehm, Klummes tråd på Kandu selvfølgelig LOL
Klumme må være den, der gider dele denne elektroniske kærlighed og hengivenhed med mig

Er du med på, at flade ud de næste 10 dage foran skærmen og komme hinanden ved?! Vi kan flette fingre og tæer her i cyberspace (det er da set før ) - og bagefter kan vi sætte os i en lille bitte cypercirkel og meditere og evaluere, hvordan vi hver i sær har opfattet og oplevet dette cybermenageri. Har det været godt?! – skal det gentages?! – eller er det alligevel mere givende at leve sit liv IRL?!...Jeg kan endda strække mig til, at spytte efter dig, hvis du synes

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-04-06 23:06

LOOL Du er sgu en sød nød.

Men lige..... At blive spyttet på hører ikke under nogen omstændigheder med til det man i dagligdagen skal acceptere at lade sig udsætte for, med mindre man har valgt at arbejde med psykiske afvigere af den ene eller anden slags.

Ikke at man skal acceptere at blive overspyttet eller for den sags skyld overpisset, men det men det er formentlig blevet omtalt i forbindelse med at man søgte jobbet, hvor man så kunne være stået af i tide. Som buschauffør i København eller andre byer kan jeg ikke forestille mig, at det imp eller explicit ligger i ansættelsesaftalen, at det er noget man skal acceptere. Tilsyneladende har chaufførerne osse haft en aftale om betalt frihed efter et sådan overgreb, og er nu forståeligt utilfreds med at denne rimelige arbejdsfritagelse bliver taget fra dem.

Da ledelsen åbenbart ikke har spor forståelse for dette problem, så har chaufførerne ikke andre muligheder end at "strejke". Ledelsen vil så blive presset bagfra af utilfredse kunder, og entrepenøren (HUR) kan så blive nødt til at gå ind i sagen og få en løsning presset igennem.

Og så alle dine skægge forslag.

10 fridage..... kan du administrere dette uden at gå powershopping Og ja jeg er da med på hvad som helst..... næsten da. Jeg kan da osse lave lidt lækkert til dig - Hvad sir du til kogt torsk og hjemmelavede pandekager med fræk is på fredag, når du har bestået din eksamen. Jeg har lige fået en kasee Cotes du Rhone.... (en Orsan 2004) hjem.

Den er himmelsk lavet på Granache og Syrah med masser af frugtsmag, og som en kvinde.... rund, blød krop,og alligevel karakterfast med en dejlig lang eftersmag af vanilie, solbær, lakrids. Den snerrer ikke nogen steder. Når jeg har fået en flaske af denne gudedrik, så kan du spytte alt det du vil.....og har du osse drukket en flaske, så nænner du ikke at spytte LOOL Så Eva luerer vi........

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 03-04-06 23:33

Jeg cyberdrikker altså ikke. Har set hvor galt det kan gå - så det holder jeg mig fra

Og kogt torsk?!
Har du ikke andet end en grim fisk at byde på?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 03-04-06 23:37

Jeg kommer til at svigte mit ord Klumme!

10 dage foran skærmen klarer jeg sq ikke. Jeg har det allerede som om jeg har fået orm

Hygge!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-04-06 00:00

Pytte med det LOOL Man får røvballgigt af at sidde så længe.

Så tilbage til The spitting people. Man kunne give chaufførerne et fast Lamatillæg, som kompensation for uhyrlighederne. Gu skal man da ej. Det skal da bare stoppes, men indtil da, så skal de ha lov til at gå hjem og få tingene bragt i orden. Det er ikke for nemt at være buschauffør i København i forvejen.

Godt det ikke er mig, der er buschauffør i København. Jeg ville øjeblikkelig få en voldsdom for at stoppe snotklatten tilbage i halsen på spytteren

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 04-04-06 11:39

man kan spare tid og penge ved at tildele buschauførerne en mother fucker Amstaff.
så kan det nok være,at brian tænker sig om,inden han spytter efter manden

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-04-06 13:29

Jeg havde heller ikke kørt en meter. Fuld opbakning herfra.!!!!!

Tænk på de sygdomme og andet der kan overføres fra en spytklat. Blev jeg som buschauf. spyttet på tøjet og direkte i hovedet med mulighed for indtrængen af væske fra en anden ukendt person blev det anmeldt som arbejdsulykke lige der med det vuns. Så kan du nok se City trafik statistik hos arbejdstilsynet stiger... Meget usundt skulle jeg hilse og sige.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-04-06 14:10

hehe Klumme, tak for din private besked Skynder mig at efterkomme dit ønske, idet jeg i hvert fald ikke skal ikke nyde noget af din planlagte trussel....din knold

Til dit spørgsmål - jo da min eksamen gik GODT. Faktisk så godt, at jeg besluttede mig for en god gang tøse powershopping som belønning. Det gik så lidt galt, men det kan du altid høre om *LOOOL*

Første modul er som sagt i hus "det personlige lederskab"
Nu gælder det næste modul..... "ledelse og medarbejdere" - Ja det er åbenbart ikke nok, at kan lede sig selv

Fortsat god weekend. Jeg har liiige en kæreste, der skal formildes og sleskes lidt for, efter gårdsdagens hektiske pigeaften. Han er sq så sart

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-04-06 15:16

hæ hæ

Jeg vidste den virkede, meeeen torturen på Guantanamobasen er osse en Gabriel Jensen udflugt i forhold til min trussel LOOOOL uha uha

Tillykke med det fine resultat 13 er da vist et primtal *SS* men det er 98467 jo osse, så det har jo ikke en dyt med sagen at gøre

Ham den "sarte" kæreste kan du sagtens ordne... Du kan nok et par tricks eller så

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 20-04-06 03:34

Tak for svaret fluffyclaus.