/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Har dette betydning i dag?
Fra : Sonia112
Vist : 1032 gange
20 point
Dato : 02-04-06 19:33

Selskaberne der pressede Darwin

Charles Darwin er en af frontskikkelserne, der skulle deltage i kuppet på menneskets sind. En lille gruppe folk kendt som Måne-Selskabet i Birmingham, England, spillede hovedrollerne. Seks af Måne-Selskabets (Lunar Society) medlemmer blev uddannet på Edinburgh Universitet ligesom Charles Darwin. De kaldte sig selv Måne-Selskabet, fordi de mødtes en gang om måneden i fuldmånenatten. Blandt dets medlemmer var Benjamin Franklin, den højt placerede frimurer med forbindelser til logen bag Den Franske Revolution og senere så indflydelsesrig i USA. Af andre medlemmer kan nævnes Erasmus Darwin, bedste-faderen til Charles Darwin, der bruges til at markedsføre troen på denne verden-er-alt-hvad-der-er videnskab inklusive overlevelsen for den stærkeste ved naturlig udvælgelse.

Det er specielt latterligt at hævde, at Charles Darwin ”opdagede” denne herskende lov (teori) om naturlig udvælgelse, der stadig gennemsyrer enhver beretning om ændringer i livet her på jorden. Vi bibringes dagligt fra en af kanalerne den stærkt manipulerende evolutions-fattelse, at alt liv her på jorden har udviklet sig via den naturlige udvælgelses millionlange årrække, frem for alt i kontinuitet.

Det skal nævnes, at ”den stærkestes overlevelse” slet ikke nævnes i de første udgaver af Darwins bog. Ordet ”evolution” eller på dansk ”udvikling” forekom først i den sjette udgave af bogen. Hans bedstefader, Erasmus i Måne-Selskabet, skrev en bog med titlen Zoonomia i 1794. I den beskrev han nøjagtig den samme opfattelse (skal vi vist kalde den). Selskabet var i øvrigt en revolutionær organisation, som støttede afskaffelsen af kongerigerne og arbejdede på at underminere Gud i menneskenes trossystemer og erstatte med den såkaldte humanisme (menneske-dyrkning).

Gruppen fortsatte sin indflydelse under det London-baserede Royal Society, som stadig er et af de mest indflydelsesrige organer i verden, når det kommer til videnskab. The Royal Society blev grundlagt af Rosenkreutzer-Ordenen under Charles II i 1662. Den egentlige fader til selskabet var Francis Bacon, en top-Rosenkreutzer. En andet initiator til Royal Society var Isaac Newton, der blev Rosenkreutzer i 1672 og senere Stormester i the Priory of Sion – den indre cirkel af Templeridder Ordenen.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-04-06 19:40

Et kort svar

Nej. det har ingen betydning idag.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-06 19:47

Kommentar
Fra : JensN9

Dato : 02-04-06 19:51

troldenesdhb har sin verdslige tro på plads eller også er bare det løgn

Henry Kissinger indtager sin plads i anden halvdel af det 20. århundrede. Ian T. Taylor har skrevet en veldokumenteret bog med titlen The Minds Of Men: Darwin And The New World Order (TFE Publishing, Toronto, Canada, 1984). Den uddyber dette emne betydeligt. Med detailleret dokumentation skriver han historien om den moderne videnskabs manipulation. En mængde spekulativ tænkning eller antagelses-logik har fået lov at herske, fordi masserne endelig ikke må kende sandheden og eventuelt sætte sig til modværge.

Selvfølgelig læser de fleste ikke sådanne beviser. De går i skole og nogle uddanner sig på universiteterne og suger alle de tomme talemåder til sig, talemåder, der er både urealistiske og særdeles skrøbelige, logiske fundamenter, ganske vist, der mange af dem stammer fra Darwins tid eller fra Darwins tro efterfølgere i selskabet.

Dette har en afgørende indflydelse på, hvorledes den uddannede ser på sig selv livet igennem og opfatter livet i et kunstigt cyberspace, som man behændigt har serveret for ham med det ene formål at styre hans tankegang – og dermed opøve hans egnethed som uvidende marionet, der spiller sin rolle korrekt.

Noget er der sket, de synlige magthavere er endnu engang tilsyneladende godt på plads i deres tilsyneladende magtbaser, så nu kan de bruge den (Darwinismen) ideologisk igen, og det gør de også. Sagde du isme? Glem den, hvis du ikke vil være ”herremændenes hovbonde” for enhver pris!

Både videnskab og megen etableret religion har det tilfælles, at de afviser sandheden om, hvem vi er og hvilken kræfter vi indeholder.

Selvfølgelig er der adskillige organisationer/organer på flere niveauer til at sikre, at de enhver alternativ forklaring miskrediteres og ethvert forsøg på at afsløre ”Establishmentet” lægges i kategorien svindel og bedrag, f.eks. CSICOP, der står for the Committee for the Scientific Investigation of Claims of the Paranormal.

Anti-racisme
"Den anti-racistiske racisme er ikke af nyere dato. Den knytter sig tilbage til 1960-ernes intellektuelle klima og til den tids ledende figurer, i særdeleshed Jean-Paul Sartre. Med Sartres Forord til Frantz Fa-nons bog ("Fordømte her på jorden", 1961; Rhodos, 1966) kan den "anti-racistiske" ideologi betragtes som allerede dannet. Uden den sartreske baggrund kan vore dages "anti-racisme" ikke forståes i dens specifikke mekanismer og indre legitimeringer. Fra Sartre går en direkte linje til "SOS-Racisme med Bernard-Henri Lévy som mellemled", således skrev Monica Papazu i Tidehverv nr. 8, 68. Årgang oktober 1994.

Monica Papazu fortsatte: "Idet Sartre i forordet til Fanons bog udtrykker sin "antiracistiske" holdning, kommer han til at vise, uden at dette kunne have været hans hensigt, hvordan "anti-racismen antager form som omvendt racisme, hvordan den overtager racismens indhold. Sartres udgangspunkt og intellektuelle begrundelse er her "kampen mod racismen", d.v.s. mod de hvides "racisme.” Men i stedet for at blive rettet mod de hvides racisme retter denne kamp sig mod den hvide race. Det, Sartre fremstiller som modsætningen til racismen, er simpelthen en anden racisme, som i alle henseender efterligner den første. Til ringeagt svarer ringeagt, til kolonisering svarer kolonisering, til vold svarer vold, til drab svarer drab:"

"I går var I, europæere, herrer over zombierne, men "hver har sin tur (...) (i dag) er det jer, der er zombier" (s. 13).. ”.. Først er der kun kolonistens vold, men snart deres egen (ikke-europæernes), det vil sige: den samme vold bliver kastet tilbage på os, således som vort spejlbillede kommer os i møde, når vi går hen imod et spejl" (s. 16) ..”..Før var vi dem, der skabte, og nu skaber andre historie med os som stof" (s. 24) ..”..Det er vor tur, skridt for skridt, at betræde den vej , der fører til det 'indfødte' niveau. Men for at vi helt kan blive indfødte, må vor jord besættes af tidligere koloniserede" (s. 25) ..”..Vi var mennesker på hans bekostning, han (ikke-europæeren) gør sig til menneske på vor. Et andet menneske: af højere kvalitet" (s. 21).

I spejlbilledet vender alting tilbage, selv racernes hieraki genopstår i omvendt rækkefølge, med eu-ropæeren som den inferiøre race, og ikke-europæeren som den overlegne race: et menneske "af højere kvalitet.”

"Det er racehadet, Sartre gennem en generel fordømmelse af de hvide (alle hvide er skyldige) eks-plicit opfordrer til. Den europæiske hudfarve ("dette fede, blege kontinent" - s. 22) kan ifølge hans tekst ikke betragtes uden had."

Sanseindtrykket indgyder et uimodståeligt had, som kun kan finde sin udløsning i drabet: "at skyde en europæer ned er at slå to fluer med et smæk" (...) ": tilbage bliver en død mand og en fri mand" (s. 20).

Dette er Sartres inter­nationalisme.

"års intens indsats lykkedes Sprog-re-form-Projektet i Frankrig i 1990. I flere årtier, med ud-gangspunkt i UNESCOs dokumenter (1953) (betyd-ningen af den internationale institution må ikke overses!), er der blevet gjort forsøg på at reformere stavemåden (1961-1965, 1976/ 1977), forsøg som er mislykkedes - franskmændene ændrede ikke deres stavemåde i overensstem­melse med de officielle vejledninger, jfr. bl.a. Journal Officiel en Rapport om ret-telser i stavemåde ved Det Højeste Sprognævn direkte under premier­ministeren i Frankrig.”

"Sproget er ikke et betydningsløst element i folks liv. Det er et folks liv. Spørgsmålet om sproget er et spørgsmål om nationen og dens ånd; det er et spørgsmål om traditionen og traditionens bevarelse; det er dernæst et spørgsmål om de nye generationer, dannelse og uddannelse, skolen; det er et spørgsmål om forholdet mellem et folk og indvan-drerne; og det er sluttelig et spørgsmål om det politiske områdes karakter og grænser" (citat slut).

Således skrev Monica Papazu bl.a. i sit banebry-dende Essay om en ny ideologi af totalitært tilsnit, der i dag er herskende i Vesteuropa: "antiracismen.” Under en humanitær facade genformuleres i en særegen sammenblanding af indholdet i de to hovedideologier i moderne tider: racismen og kommunismen. Essayet undersøger dens kilder, grundtemaer, organisations- former og dens forhold til samfundets institutioner. Essayets titel: "Det vesteuropæiske tabu: Det nationale."

Samme melodi som Sartres blev såmænd sunget også af blandt andre forfatterne George Bernard Shaw 1), Israel Cohen, Israel Zangwill, der alle tre var medstiftede af den erklærede socialis­me-loge Fabian Society og alle fire var stamfædre med Bernard Henri Lévy som mellemled til SOS Racisme i Frankrig. Lyt til udtrykkene fra danske Interna-tionale Socialister og de Autonome. Deres sprog er selvsagt ikke det samme; men paramidestyringen er dog utvetydig.

Læs f.eks. I. Cohens bog med undertitlen, "A Racial Program for the Twentieth Century. Den er en direkte opskrift på, hvorledes kommunismen skal fremmes "ved at slå med racisme" imod befolkningen til den mister sin selvrespekt og lettere styres.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-06 19:54

Anders And er bedre end det vrøvl her.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-04-06 19:55

Idioten har bare fundet ud af hvordan man kopierer en tekst, og så skal der leges. Hele LORTET kommer fra http://www.lilliput-information.com/darwin.html

Idioten kan vist ikke engang alfabetet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-06 19:58

Helt enig klumme, det er en idiot.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-04-06 20:08

konspirationsteorier er da altid sjove

Op med humøret i 2 surmulere

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-04-06 20:17

Surmuler...... ALDRIG. Næsten aldrig

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-04-06 20:21

Nååååååå...
Jeg troede, at det stadig var første april.
Så er det bare en Ctrl-C Ctrl-V ævl.
Gambrinus

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-04-06 20:22

Mere konspiration: Mon ikke Sonia112, JensN9 og Joern_Vig, er en og samme person.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-04-06 20:29

De tre vise mænd ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : iah

Dato : 02-04-06 20:53

Citat
Mere konspiration: Mon ikke Sonia112, JensN9 og Joern_Vig, er en og samme person.

JO MON IKKE...

Derfor tror jeg også jeg vil blackliste de navne, så slipper jeg da for det skidt fremover!

Kommentar
Fra : JensN9

Dato : 02-04-06 21:43

Naturligvis sættes ikke mange dagsordener i det åbne, og det har jeg det fint med.
Det som er bragt her er dog bedre underbygget, end Darwins teorier, som han til
sidste selv afviste, når det kommer til f.eks. mennesket. Ikke desto mindre synges
sangen dagligt fra mindst 2 TV-kanaler ud af 30.

Vh. Jens Nielsen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-04-06 00:09

Uden overhovedet at rende Darwin/eller andre medløbere om hjørner, tror jeg, du har en/et forkvaklet livssyn, der nu omdage kan helbredes.
Du skal bare flytte til Landet du ikke kan lide, og indrette dig.
Tager jeg fejl, eller er det dig, der kommer sammen med en DNSAPér- eller har du bare været i Aalborg for nyligt, til hemmelige møder, som politiet alarmere alle andre om.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-04-06 00:39

UPS
Nu igen.......eller.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-04-06 00:41

SORRY

Gu er jeg ej.
Men kender dig.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-04-06 00:42

Og dine venner.
KORT PROCES

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 03-04-06 09:02

Citat
Både videnskab og megen etableret religion har det tilfælles, at de afviser sandheden om, hvem vi er og hvilken kræfter vi indeholder.

Jens Nielsen, Joern Vig, Sonia112, ingeliseSuper og Elsalil. Jeg ved godt, hvem I/du er, og jeg ved også, hvilke syge kræfter I/du indeholder. Det står da klart for enhver, som har læst bare et af Jeres/dine indlæg her på kandu, som I/du har kopieret fra lilliput, som klumme også påpeger. Lilliput, hvor Jørn E Vig har ophavsretten, og hvor han lige som på kandu skriver under flere forskellige navne.

Hvem manipulerer? Videnskaben eller Jørn Vig?

Videnskaben kan man sige imod uden at få trusler. Dette er ikke tilfældet med Jørn E-Vig-og-Altids konspirationsteorier.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-04-06 09:14

Sonia112 og JensN9 er vist på kant med lov om ophavsret her, da der citeres helt uden kildeangivelser fra http://www.lilliput-information.com/darwin.html som er skrevet af Jørn Ebbe Vig.

Jørn Ebbe Vig har muligvis ikke noget imod det - men måske Sonia112 og JensN9 samtidig skulle forklare sit tilhørsforhold til Den Danske Forening. En forening der på det pureste nægter forbindelse elller sympati med DNSP - men som ser det som sin mission at få alle fremmede ud af Danmark, samt at få overbevist den danske nation om, at vore demokratisk valgte magthavere generelt bevidst fordrejer og fortier sandheden.

Måske det også var en god idé at læse "Lov om ophavsret" her: http://www.kum.dk/sw527.asp

Bortset fra det - så er det jo ikke hverken mere eller mindre latterligt eller betydningsfuldt i forhold til vores hverdag med Jeres citerede teorier. Det er nøjagtig lige så betydningsfuldt som, at det var Columbus der opdagede Amerika, når vi nu ved, at det var Vikingerne der kom først, og forud for dem, er der sikkert en eller anden med en sivbåd der rent faktisk opdagede Amerika....men det er da interessant at læse om andres opfattelse af verden......

Kommentar
Fra : Sonia112

Dato : 03-04-06 10:44

Gud, hvor er det skægt -

Der er én, der har ophavsret til en hjemmeside, og det skal man se i loven efter, siger berpox . Det skrevne er lige så interesant som den med Columbus i forhold til dagligdagen; det er da et synspunkt....jeg er nok ikke lige helt med, men ok..... en løgner lyver altså om mere end én ting; det er gået op for mig her på tråden og i almindelighed, og det fører mig til det næste geni...

Men nu er det ikke den samme, skriver viviborgen, der underskriver sig på hjemmesiden lilliput, og så smutter ophavsretten vel, kunne man forestille sig hun ville have konkluderet...men nej, hun har fået at vide hun løgner og nøjes hun med sin gentage sin bedrageriske tilsværtning; men lad os bare sige, så bliver ophavsretten til fordelingspolitik, hvis vivivi ikke var løgner.
TROR VIVI MON MAN KAN HAVE EN HJEMMESIDE MED COM-REGISTRERING UDEN AT HAVE EN ANSVARLIG
Vivivivivivi er en løgner- æh-bæh!

Ved hun hvem jeg er. Også det er løgn. Jeg er Sonia Therese Eriksen, og jeg ikke bange for dig,
din løgner... Mangler vi ikke Kammerat Napoleon, her, han ka'!

Emnet var Darwin - ved I noget? - godt Viviborgens skolebørn læser med - hvorfor mon al den vrede og alle de løgnagtige beskyldninger, hvorfor ikke more sig, når nu det skrevne er så latterligt.......? ? ? ? ? ? ? Den er ilde hørt, ik'da.

overbærende hilsener
Sonia

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-04-06 10:48

Jeg har ellers ikke benyttet dette med at blackliste nogen, men at være indirekte forbundet med en psykiatrisk afdeling, hvor en af patienterne har adgang til internettet, er for meget. Så den syge Joern Vig m.fl. er hermed blacklistet.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-04-06 11:01

Hvor er du langt ude Sonia....

Du burde da vide, at man ikke citerer ordret fra et værk, uden at angive kilden. Det har Jørn lært - men det har du åbenbart ikke.

Den næste:
Citat
en løgner lyver altså om mere end én ting; det er gået op for mig her på tråden og i almindelighed

Forklaring udbedes.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 03-04-06 11:24

Overbærende Sonja....latterlig og morskab er ikke det samme. Jeg har aldrig brugt ordet latterlig eller morsom og nogle af dine & Co. indlæg, det er dig og dine, som har denne retorik.

Hvis det du og Co. står for er sandheden, så takker jeg da mange gange for at være løgner.

Citat
Vivivivivivi er en løgner- æh-bæh!

Skal jeg sige, hvad denne retorik giver mig asociationer om?

Mobning!!! - men på en barnlig facon.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-04-06 11:51

Iøvrigt sjovt som du Sonia Eriksen og Jørn Ebbe Vig er enige....vi finder lige nogle eksempler frem:

Jørn skriver
http://www.kandu.dk/spg85182.aspx

Sonia skriver
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=74&posting=581641#581641

Jørn Ebbe Vig alias Niels 23 ? på dette site:
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=224&posting=559935

Skriver det samme her under dække af sig selv....
http://www.lilliput-information.com/eumork.html

For hulen da - hvorfor ikke bare indrømme Jeres politiske motiver? Og så hold ellers Jeres fremmedfjendske propagandamaterialer til Jørn's og Den Danske Forenings regi.

Sonia - "mentalrobot" - der tilsyneladende ikke har været i stand til at danne sine egne meninger og holdninger, men blot flyder med strømmen......

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-06 21:23

Jamen, i henhold til denne glimrende website:
http://www.bjarne-d.dk/rotfl.htm