/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Koble TV til PC
Fra : itgirl
Vist : 731 gange
70 point
Dato : 02-04-06 00:50

Jeg har prøvet at søge lidt om emnet her på siden, men jeg kan se at jeg er lidt for dum til at forstå det meste, så håber på lidt hjælp.

Jeg vil gerne koble min bærbare til mit TV, da jeg kun kan se DVD på min computer. Jeg har fundet ud af at man skal bruge sådan et PC til TV kabel, ikke sandt? Og den skal man sætte i PCens TV-udgang? Nu er mit (dumme) spørgsmål så: Hvordan kan man se om computeren har en TV-udgang? Der er nemlig kun symboler på de forskellige udgange på min bærbare. Sig endelig til hvis jeg har misforstået noget....

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 80 point
Dato : 02-04-06 01:09

På grafik kort skal der være et stik magen til den lille tegning, mærket 1-2-3-4 på siden her: http://www.hardwarebook.net/connector/av/svideo.html ledningssættet du skal bruge ser sådan ud: http://av-connection.com/?HirachyID=289 , alt dette er fra mit eget spørgsmål: http://www.kandu.dk/Spg85208.aspx hvor jeg fik hjælp fra Gambrinus, måske kommer han ind her hvis du venter

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-04-06 02:24

Det er kun delvis rigtigt hvad ovn skriver. kontakterne både på computer og tv kan se anderledes ud.
Det nemmeste er at læse i manualen til din computer, om den er beregnet til at forbinde til tv.
Der bør også stå hvor kontakten sidder.

Desværre er der så mange former for tv signaler, så det næste afgørende er at tv et kan vise den slags som din computer kan levere.

De fleste tv er kan via et scart stik ( det store brede med mange stifter) vise composit tv . Noge kan også vise svhs via samme stik, men med en anden indstilling på fjernsynet. Det er den løsning ovn viser .
De gode moderne fjernsyn har på fronten en kontakt til et rigtigt svhs stik af samme slags, som på de fleste computere, og så kan de måske automatisk finde ud af om der kommer signal der og selv indstille sig på det blot fjernsynet er stillet til av kanalen.

Tilbage er så bare at computerens vidio out skal aktiveres og indstilles efter dansk tv standard.
Den er BG PAL med 25 eller 50 Hz . Indstillingen vælges ofte som en udvidet menu der hvor du også vælger skærmopløsning. Hvis du ikke kan finde denne menu har din computer næppe tv out, eller de rigtige drivere er ikke indstalleret.

Nogle computere kan kun levere tv signal, når deres egen skærm er mørk, eller kører på den mindste opløsning.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-04-06 02:24

Det er kun delvis rigtigt hvad ovn skriver. kontakterne både på computer og tv kan se anderledes ud.
Det nemmeste er at læse i manualen til din computer, om den er beregnet til at forbinde til tv.
Der bør også stå hvor kontakten sidder.

Desværre er der så mange former for tv signaler, så det næste afgørende er at tv et kan vise den slags som din computer kan levere.

De fleste tv er kan via et scart stik ( det store brede med mange stifter) vise composit tv . Noge kan også vise svhs via samme stik, men med en anden indstilling på fjernsynet. Det er den løsning ovn viser .
De gode moderne fjernsyn har på fronten en kontakt til et rigtigt svhs stik af samme slags, som på de fleste computere, og så kan de måske automatisk finde ud af om der kommer signal der og selv indstille sig på det blot fjernsynet er stillet til av kanalen.

Tilbage er så bare at computerens vidio out skal aktiveres og indstilles efter dansk tv standard.
Den er BG PAL med 25 eller 50 Hz . Indstillingen vælges ofte som en udvidet menu der hvor du også vælger skærmopløsning. Hvis du ikke kan finde denne menu har din computer næppe tv out, eller de rigtige drivere er ikke indstalleret.

Nogle computere kan kun levere tv signal, når deres egen skærm er mørk, eller kører på den mindste opløsning.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-04-06 08:19

Det ville da nok være nemmere hvis du har 300,00 kr. og købe en DVD afspiller til dit TV.

dr.dem

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-04-06 11:29

dr_dem

Hvordan laver du lige den smarte smiley

Undskyld brugen af unødig snak i tråden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-06 11:36

Fijala her kan du se koden til alle Kandu smiley: http://www.kandu.dk/faq.aspx#smileys

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-04-06 11:44

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-04-06 11:46

Selv om jeg godt vidste det, havd jeg såmænd overset netop den.

Godkendelse af svar
Fra : itgirl

Dato : 03-04-06 21:57

Tak for svaret o.v.n.. Jeg fandt ud af at jeg åbenbart har sådan en TV-udgang.