/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Dgitalt TV-signal modtagelse?
Fra : palle22
Vist : 565 gange
200 point
Dato : 31-03-06 17:26

Hej
Mine forældre bor i vestjylland, og har nu endelig efter ca 8 år, muligheden for at se den dr2 kanal de så længe har betalt licens for...
De har en TV2 antenne på loftet, og så vidt som jeg har kunnet læse mig frem til, skal de så kun bruge en dvb-t dekoder...
Men hvor får man fat i sådan en så billigt som muligt? Den må gerne være diskret, så den ikke fylder hele stuen.
Og har jeg ret i, at det er det eneste de behøver?
Den må gerne kunne købes på nettet

Mvh

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 31-03-06 17:55

Henvend dig hos én af disse:
http://www.parabolshoppen.dk/shop/default.asp?SetLng=1
http://www.paraboleksperten.dk/catalog/
http://www.parabolspecialist.dk/shop/default.asp

Jeg har selv GODE erfaringer med den første

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-03-06 18:04
Kommentar
Fra : semmer

Dato : 31-03-06 21:08

Hej Palle

Du har næsten ret,
udover dekoderen behøver du måske ikke mere,
hvis dine forældre har en TV2 antenne
fordi de nye signaler sendes i samme frekvensområde.
Har de ikke en TV2 antenne, SKAL da have en digital antenne.

Omvendt - almindelig modtagelse af TV som vi kendt det i et halvt århundrede
det synger smart på sidste vers!

Den 1. november 2009 slukkes signalerne,
og tilbage er der kun de digetale signaler.

Så hvis du vil yde dine forældre en virkelig hjælp,
så køb allerede nu en digital antenne til dem, (koster cirka 500-)
så få de DR2 DR1 samt TV 2 og TV 2-regionerne digitalt, og danskere i den sydlige del af landet kan modtage 23 tyske gratis kanaler fra det tyske DTT og i den østlige del af landet er det muligt at modtage 8 svenske gratis-kanaler. Med tiden er der mulighed for både flere danske tv-kanaler

Samtlige programmer modtages langt bede kvalitet, i både bedre lyd og billede

Og endelig - hvis du tidligere skulle have foræret dine forældre et digitalt TV
behøver de naturligvis ingen dekoder

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : H2

Dato : 31-03-06 22:16

Læs lige dette link
http://www.recordere.dk/forum/forum_topics.asp?FID=33
Det er ikke alle dekoder der kan vise undertekster. Den de har i Bilka kolding kan ikke vise undertekster på TV2
H2

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 01-04-06 01:09

Hejsa.
Læste i Metro den anden dag, at mindst skal op i 700,- kr hvis man skal ha' en ordentlig digitalmodtager.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 01-04-06 10:54

grundig dtr 1560 micro...
Kan den vise undertekster? Og hvordan er det med tekst tv?
Mvh