/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Menu
Fra : Lulleglad
Vist : 510 gange
100 point
Dato : 31-03-06 15:35

Jeg er igang med at lave et websted i fp. Mit problem er at når jeg vil dele siden op i rammer, for at i den lille ramme til venstre at have en fast menu. Men hvis jeg trykker på linket i min menu for at komme til en anden side end index, åbner den i menuen og ikke hvor der var index.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 31-03-06 16:20

Har du ikke mulighed for - når du skriver hyperlinket der hører til knappen - at vælge 'Destinationsramme'?
Det er her du kan vælge, at det skal åbne i samme vindue...

mvh/ann-vibeke

Der er forskel på fremgangsmåden om det er fp200 (som jeg har brugt) eller fp2003 (som jeg har nu)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-03-06 16:29

Det AnnVibeke skriver kan du i FP med mindre du har anvendt et menu script.
Har du anvendt en sådan menu kan du som regel løse problemet ved at indsætte en tag i HEAD sektionen under HTML redigering.
Det kan se sådan ud:
<base target="main">
main skal så erstattes af navnet på den ramme hvor siderne skal åbne.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-03-06 16:30

Du skal indsætte tag'en på den side hvor menuen er indsat og ikke i rammesiden.