/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
hvem er på min router
Fra : lham
Vist : 1447 gange
50 point
Dato : 31-03-06 07:30

WIN xp-HOME .kAN MAN SE HVEM DET PT BRUGER ENS TRÅDLØSE ROUTER OG KAN MAN FÅ EN LOG OVER HVERM DER HAR VÆRET PÅ OG HVORNÅR ?

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 31-03-06 08:17

nej ikke i din win xp men jeg tror alt efter hvilken router du har kan du gå ind i opsætningen på routeren og se en log hvor der vil være en mac adresse og et tidspunkt

Granslam

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 31-03-06 08:18

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=70828
Her lidt at læse om trådløs router

dr.dem

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 31-03-06 08:19

din routers adresse er typisk 192.168.1.*.*

Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 31-03-06 08:23

et god råd er selvfølgelig at spærre for andre mac adresser end din egen og krypterer din forbindelse

Granslam

Kommentar
Fra : clou

Dato : 31-03-06 11:54

Kan fortælle dig, at det ikke behøver være nogen, der går "uindbudt" ind på din Router. Jeg har selv en Router herhjemme, men en dag hvor jeg ikke havde tændt for Routeren, skulle blot lave noget Offline. Pludselig poppede Internettet op.

Jeg kørte ud med den bærbare pc og fandt ud af, at det var naboens Router jeg havde fanget. Bankede på og fortalte dem det, så de kunne kryptere deres Router.

Så mit råd til dig er: Krypter med sikker adgangskode

Clou

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 31-03-06 21:20

Lham

ja det kan man på nogle produkter, men da du intet skriver om hvilken router du har er det ikke til at svare på.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 01-04-06 07:54

Til Sikkerhedsmargin
Routeren hedder LINKSYS Wireless-G 2.4 GHz 54Mbps Broadband Router model WRT54G-kan det hjælpe

lars

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 01-05-06 15:39

manualen finder du her :

http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=US%2FLayout&cid=1115416825557&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

1) Klik på user guide, side 32 -
2) Find The Administration Tab - Log, der kan du den indgående og udgående log.

Du kan desuden finde mere info side 55.