/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
MS Publisher til pdf
Fra : Ammitz
Vist : 1105 gange
100 point
Dato : 30-03-06 12:02

Jeg modtager jævnligt MS Publisher filer. Enkeltsider f.eks. 24 stk. som jeg skal samle til et blad på 24 sider. Det har jeg hidtil gjort, ved at omdanne hver og en fil, - til først en ps.fil - og herefter til en pdf.fil, - for derefter at samle hele molovitten i Acrobat. En meget langsommelig arbejdsgang.
Findes der en metode der er nemmere?
Ammitz

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 30-03-06 12:07

Hej, ja installer en pdf-printerdriver og udskriv den derefter til denne. På den måde kan du udskrive det du vil have til pdf fra alle dine programmer.

Jeg bruger selv PDF995 der findes i en begrænset og en fuld version, men der findes mange andre:

http://www.pdf995.com/

Håber dette hjælper.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 30-03-06 12:23

Åbn Acrobat og vælg menuen Create pdf - from file - vælg filen i den mappe hvor den ligger
så omdanner Acrobat automatisk fra Publisher/eller en hvilken som helst fil til pdf fil.

Hvis du syntes det går langsomt, er det nok din pc der ikke er så hurtig. På min gør den det i et snuptag.

hilsen amanda

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 110 point
Dato : 30-03-06 12:38

Hej, den menu findes ikke i min Acrobat Reader...

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 30-03-06 13:15

lawitt >> Acrobat Reader er kun til at læse pdf-filer med. Adobe Acrobat er til at danne pdf-filer.

Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 30-03-06 13:22

Hej.

Hvis du har Adobe Acrobat v. 7 installeret, skulle der inde i Publisher være adgang til direkte at generere en pdf.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 30-03-06 13:39

Når du skriver at du har Acrobat og danner pdf filer, så skulle pokker da vide at det kun er Reader du har
Få fat i Adobe Acrobat 7, så er du noget bedre kørende!!

amanda

Kommentar
Fra : kjullen

Dato : 30-03-06 15:44

Hej.

Et lille gratis program: PDF Creator omdanner alle filer til PDF-filer.
mvh

Steen.

Kommentar
Fra : kjullen

Dato : 30-03-06 15:46

Her er linket:
http://www.primopdf.com/
mvh
Steen.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 30-03-06 21:53

Jo da, - jeg kan jo godt danne PDF filer via Acrobat printerdriver, - men der opstår utroligt mange udskriftfejl, når jeg benytter denne metode. Bogstaverne står oveni hinanden eller er lavet om til noget der ligener Arabisk, - og det er jo ikke sagen, - det er derfor jeg først laver ps filer og fra disse konverterer til pdf.
Jeg har Adobe Acrobat 6.0 fra CS-pakken, og den kan ikke danne PDF-filer direkte fra Publisherfiler.
Ammitz

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 01-04-06 10:27

Hej Ammitz!

Du kan snildt danne pdf filer hvis du åbner Acrobat 6 og danner dem derfra, som jeg tidligere skrev.

Amanda

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 01-04-06 16:23

Hej Amanda!
Det kan jeg altså bare ikke, - min acrobat understøtter ikke filer af typen .pub, som er de filer jeg modtager. Og jeg har slået skrivebeskyttelse m.m. fra, så det er bestemt ikke derfor.
Amitz

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 13-04-06 13:02

Tak for svaret lawitt.
Du svarede mig sådan:
Hej, programmet hedder Fine Print PDF Factory Pro og er et betalingsprogram men fik vist lov til at låne det af en venlig sjæl

http://www.pdffactory.com/products/pdffactory/index.html

De problemer jeg havde dengang var skrift der stod oven i hinanden og billeder der kun blev vist i gråtoner dvs. ingen farver overhovedet.

Ved ikke om du kan bruge det til noget men måske værd at undersøge nærmere.

Mvh. Lars

Og det vil jeg prøve, så snart jeg har sparet nok sammen til at købe PDF Factory Pro til godt 600,-kr.
Hilsen Ammitz