/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min adresselinie er forsvundet
Fra : mangorossa
Vist : 2761 gange
16 point
Dato : 29-03-06 22:52

--------------------------------------------------------------------------------
Og jeg har prøvet snart alt..samtidig sker der det, at trykker jeg på et link eller en adresse, kommer der bare en tom hvid firkant op..og intet sker.
Hvad er der sket ..hvad skal jeg gøre..

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-03-06 22:55

Hvilket program er den forsvundet fra? Hvilket operativsystem ?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-03-06 22:58

xp
...det er det du mener ikke?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-03-06 23:02

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=58336

hvis du klikker på www.tdc.dk - hvad så ????

hvis du klikker på http://tdc.dk/ - hvad så ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-03-06 23:03

ps.. hvis du har hyperlinks under hvor adresselinien skal være kan du også højreklikke og sætte flue i adresse der

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-03-06 23:06

kig lige under vis -værktøjslinie - og se om der er flueben i adresse

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-03-06 23:09

når jeg trykker på linksene sker der det med den balnke firkant..men sjovt nok, trykker jeg på et link over msn feks til kandu..går det fint igennem..
har fluebenet hyperlink..

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-03-06 23:14

har jeg tjekket 100 gange..det er .isse frustrende

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-03-06 23:17

firewall problemer ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-03-06 23:19

har du kigget efter om der forneden er advarsel du kan bruge til at tillade cookies osv ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-03-06 23:26

Højreklik på proceslinjen - værktøjslinie - klik på hurtigstart - så bør problemet være ude af verden

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-03-06 23:27

hmm, kan ikke rigtig finde ud af hvordan jeg tjekker de der ting..mirit..jeg er altså en torske til sådan noget..alltså

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-03-06 23:31

bare gør som jeg skriver lige før - proceslinien

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-03-06 23:32

firewall var slået fra..den har jeg slået til nu..cookies har jeg slettet..der kommer rigeligt ind *GG*

arghh, hvor er det træls altså

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-03-06 23:34

mango - du har to spørgsmål her - jeg forsøger at hjælpe dig med adresselinien - prøv nu

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-03-06 23:42

ka jeg ikke..der står kun: lås værktøjslinie..med flueben..eller det modsatte..
jeg går iseng nu..prøver igen imorgen
nat og tak for nu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-03-06 23:46

når du højreklikke på værktøjslinien i proceslinien og peger på den viser der sig en menu - der skal du klikke på vis hurtigstart - så kommer tingene på plads med adresselinien og måske lidt mere - sov godt og vågn frisk og munter

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 30-03-06 11:13

Jamen jamen..der kommer ikke noget "hurtigstart" Kun : standardknapper

adresser
Hyperlinks
lås værktøjslinierne
Og der har jeg flueben på de 3 øverste.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-03-06 11:25

hmm prøv da :

start - egenskaber - proceslinie - vis hurtigstart (havde jeg ikke tænkt over også kunne være en mulighed)

Har du forskubbet adresselinien skal du forsøge at føre pilen henover i siden til der vises to pile i stedet for en og så trække den på plads ( i siden ) - der skal som regel trækkes nedad.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-03-06 11:26

det med at du får en tom side op tror jeg på er blokering i din firewall

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 30-03-06 11:53

Nej, det var der også da min firewall var slået fra..det med den tomme side.

Når jeg trykker på start, kommer der ikke nogen : egenskaber?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 30-03-06 12:02

Jeg fandt den inde i kontrolpanelet..men det har ikke hjulpet..heller ikke efter genstart.

Kan det være en grimmer virus eller såen?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-03-06 12:21

helt ærligt - kan ikke lige finde flere løsninger til den adresselinie - og hvis du ikke kan med oplysningerne her - øhhh ???

Når du højreklikke på proceslinien - peger på værktøjslinie - burde der vises hurtigstart som der kan klikkes flue på - er den der ikke ????

Har du forsøgt om du har mulighed for at trække adresselinien på plads ????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-03-06 13:19

Adresse linie, det er den hvor der står
Citat
http://www.kandu.dk/LastX.aspx
når du for eksempel er på siden med de sidste nye kandu spørgsmål ? Prøv at klikke på Vis oppe øverst til venstre, ved siden af Filer og Rediger, se efter at der er vinge ved adresse, under Værktøjslinier

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-03-06 13:27

o.v.n.
hvad synes du der står her da : Dato : 29-03-06 23:06

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-03-06 13:32

miritdk, der er så mange indlæg at jeg ikke nærlæste dem alle, det er nøjagtig det samme du foreslår, den smuttede jeg for hurtig henover er skynder mig ud igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-03-06 13:52

o.v.n. altså - har lagt mærke til du laver det nummer ret ofte - men du er da velkommen til det - kommer bare sådan til at grine

kan du komme på noget andet i forbindelse med begge spørgsmålene ????

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-03-06 14:07

HAR du prøvet at trykke på F11? ---Det får MIN adresselinie til at forsvinde, sammen med så meget andet... (gys)... men det kommer tilbage, når jeg trykker F11 igen...

Men jeg var osse lige ved at foreslå den med "vis"... For man kan jo nogen gange se sig blind på et forslag. Det KUNNE være, at mangorossa ikke havde sat v ved adresse deroppe, men kun nede i proceslinien.

---jeg forstår bare ikke det med de "hvide sider"...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-03-06 14:39

kanon birgitta - den havde jeg glemt -

håber det virker for mangorossa også

så er det de hvide sider der driller - hmmmmm ????

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 30-03-06 21:45

nej..jeg HAR prøvet alt hvad i siger...også det med at trække den på plads..

de hvide sider (ikke dem i tlf.bogen altså *GG*) er at der kun er en blank side når jeg trykker på et link..

Tror i det kan være en virus?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-03-06 22:19

prøv lige at trykke på CTRL eller shift når du klikker dig ind på et link

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 30-03-06 22:35

Nope..Mirit, ingen virkning..
Nu kører jeg en online scanning og prøver så en rep af windows bagefter..ellers må jeg den tunge vej..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-03-06 01:11

windows veje er og bliver uransagelige

den tid du har brugt på spørgsmålet kunne du have brugt langt mindre af ved at køre en restore

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-03-06 12:00

Restore?? Hwa er det do?..forklar mig det kvindemeneske..hvorfor har du ikke sagt det før?

Typisk..man piskes rundt ..og til hva nytte?

...nå godt ord igen..
Søde Mirit, er du sød at fortælle mig hvad det er?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-03-06 12:26

Jeg tør altså ikke blande mig så kommer miritdk efter mig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-03-06 12:28

bland dig endelig o.v.n.

mango - den tunge vej

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-03-06 12:31

Gætter på systemgendannelse

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-03-06 13:16

betyder det at jeg skal formatere? eller kan jeg beholde det jeg har og reparere?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-03-06 13:37

I windows xp har du mulighed for at sætte computeren tilbage i en tidligere tilstand -også kaldet "systemgendannelse": Klik på "start", gå til "Alle programmer". Så finder du det, der hedder "Tilbehør". Deri er der noget, der hedder "Systemværktøjer" -som indeholder "Systemgendannelse".

Og i systemgendannelsen beder du om at få gendannet til en dato der ligger tilbage til dengang, du ingen problemer havde...

OG: LAD VÆRE MED at afbryde en systemgendannelse når den er i gang... Den tager den tid, den tager... Nogle gange ikke ret lang tid, andre gange noget længere.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 16 point
Dato : 31-03-06 13:41

mango - få manden i huset til at hjælpe dig

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-03-06 14:10

miritdk, -det menerdudaikke.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-03-06 14:14

nå så det tror du ikke ???

så fang en eller anden skoledreng/pige - de kan det der

alternativt - skrot den åndsvage pc - send den til mig - og køb en der ikke driller (endnu)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-03-06 15:14

Jaah, deri har du da ret... Det bedste er en supercomputer der ikke gør noget galt.

Men inden da skal man så grueligt meget ondt igennem... Dertil hører, at man skal kunne "systemgendanne".

-Hvordan skal man kunne købe en supercomputer hvis man slet ikke ved ret meget eller måske ligefrem noget nær nulognix om, hvad det er man skal købe.

Jeg er tilhænger af, at man kører sin gamle computer i sænk med experimenteren når man planlægger at købe ny. Man LÆRER altså ved det.

De første computere man ejer er tit arvestykker. Sådan var det i hvert fald for mig... og for min nabo, som arvede min første computer.... og for min veninde, som arvede min anden computer.......--efter at jeg havde fået den kørt i sænk og derefter fik den formatteret og lagt windows xp, -så den var så god som ny... Men selvfølgelig sløvere end det unikum, jeg har i dag.
Min tidligere computer kørte jeg systemgendannelse på op til et par gange om måneden...

Den, jeg har nu har jeg aldrig kørt systemgendannelse på. Den er bare SÅ sød og efterhånden 1½ år gammel..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-03-06 15:32

uhhh birgitta - sig det ikke - når puteren får fornemmelse af at den er god nok begynder den at drille

går nu også ind for at køre de putere i sænk - ikke om jeg giver op før der ingen muligheder er

Min første pc var ikke arvestykke og fungerede perfekt - lige til dagen før forsikringen på den rendte ud - plaffff - så brændte motherboardet af - og det var skismerne lige så dyrt at købe en ny som at få den repareret - så valgte det første

Har nu en fornemmelse af at mango vist nok har en rimelig tidssvarende pc - og endnu en fornemmelse af at hun bare vil i snak her

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-03-06 16:04

Hold da kæft mirit..jeg "snakker" rigeligt her på kandu..
Nu kapitulerer jeg og får manden til at hjælpe...buuh!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-03-06 20:36

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-03-06 21:20

mango dog - giver du op

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-03-06 22:09

jeps..med sådan noget som det her..der giver jeg hurtigt op..

Nu er skidtet formateret..og kører som fod i smør !!

Men..det halve af mit liv er forsvundet..det hele gik helt i smadder..så jeg fik ikke reddet noget som helst..men men..så ved jeg hvad jeg skal lave de næste mange dage..

Tak for hjælpen piger..
Det må jo nok være mirit der skal have pointene..du var den som arbejde mest med mig..og havde en fantastisk tålmodighed.

Godkendelse af svar
Fra : mangorossa

Dato : 31-03-06 22:11

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-03-06 22:24

mango altså hahaha

du har slet ikke opdaget at man kan formatere uden at slette alt hvad ???? - men synd da !

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-03-06 22:50

Jamn..det kunne vi jo ikke..det hele gik helt i smadder..alt gik ned og i stop..
Vi har lagt nyt styresystem i..
Turde heller ikke gemme det gamle, da vi jo ikke kunne lokalisere problemet.

...lad vær og hovere..dumme dig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-03-06 23:54

arghhh mango driller dig jo bare

ps - hvis det var så slemt burde du jo nok have fortalt det her