/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
printer indtillinger
Fra : Sonrisa
Vist : 1290 gange
100 point
Dato : 29-03-06 18:33

Hej..

Kan man overføre printer-indstillinger fra én computer til en anden med et serielt filoverførselskabel?

Mit problem er at jeg har fået ny computer (uden internet). Denne vil jeg gerne have indstaleret min priner (HP Photosmart 3200) på. Jeg har desværre kommet til at smide indstillings-cden væk. Jeg får tilsendt en ny, men der kommer til at gå lang tid og jeg skal bruge den nu!

Jeg har hørt at man kan downloade den på nettet, men jeg har ikke internet på min computer..

Håber en eller anden kan hjælpe

vh Sonrisa..

PS undskyld mit ikke særligt højteknologiske sprog. Jeg håber I har forstået problemet alligevel..

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 29-03-06 22:09
Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 29-03-06 22:11

Ups, så lige du ikke havde internet, men kender du ikke en der har, som kan brænde driveren ned på en cd til dig?

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-03-06 22:35

Har du prøvet at installere den alligevel?

Windows har indbygget mange forskellige drivere, så måske er din der også...

Tænd PC sæt printer til og tænd den - så skulle der dukke et lille skilt op nede i højre side - ny hardware opdaget (noget i den stil).

Hanne

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-03-06 22:51

Ja man kan godt overføre filer med et serielt kabel. Det er dog ikke for amatører at gøre det rigtigt.

Du må kende et flinkt menneske med en internetforbindelse, som kan brænde dig en cd med de rigtige installationsfiler. Filerne er nok heller ikke større en de kan være på en diskette.

Hvis dit operativsystem er et nyere windows, er der på installations- cd´en formentlig også de drivere der skal til din printer. Den har du vel ikke også smidt væk ?

Accepteret svar
Fra : sikkerhedsmargin

Modtaget 100 point
Dato : 29-03-06 23:07

Hej Sonrisa

Prøv at henvende dig i en lokal netcafe.
Forklar dem problemet, så er jeg sikker på de vil brænde en cd med det du mangler til dig, da det tager få minutter og der intet ulovligt er i dette.
Alternativt kan du prøve biblioteket, men det kræver at deres diskettedrev ikke er beskyttet så du ikke kan indsætte disketter, de rkan du så lægge driveren ind på en diskette, hvis den kan være på en sådan.
En tredie mulighed er at du tager en USB nøgle med på biblioteket og kopirer data over på denne, så kan du installere printerdriveren fra denne, når du kommer hjem.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-03-06 00:44

Før du farer rundt fra herodes til pilatos, synes jeg, at du skal prøve mit forslag.

Det er ikke sikkert, der skal mere til...

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 30-03-06 06:09

Jo det kan du godt.
Anskaf dig to stk. firewire PCI kort og kabel og sæt en i hver computer, og så skal du lave en netværksdisk: Dette står i Hjælp og support i start knappen.

Føje en ny computer til et eksisterende Windows-netværk Et hjemmenetværk eller et mindre kontornetværk kan bestå af computere, der kører forskellige Windows-operativsystemer, f.eks. Windows 98, Windows 2000 Professional eller Windows Millennium Edition. Du kan også aktivere en lokal gateway eller Deling af Internetforbindelse (ICS) på en af disse computere.

Når du føjer en computer, der kører Windows XP Home Edition eller Windows XP Professional, til et hjemmenetværk eller et mindre kontornetværk, bør du overveje, hvor i netværket den pågældende computer skal placeres. Her er nogle spørgsmål, du kan stille dig selv:

Skal den nye computer være værtscomputer for Deling af Internetforbindelse (ICS) og dele sin internetforbindelse med de andre computere på netværket?
Skal netværket beskyttes mod hackere og angreb fra internettet? Hvis du deler en internetforbindelse med resten af netværket, kan du gøre en computer, der kører Windows XP Home Edition eller Windows XP Professional, til værtscomputer for Deling af Internetforbindelse (ICS) for at drage fordel af Windows Firewall. Windows Firewall er som standard aktiveret for alle forbindelser i Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2).
Har jeg et blandet netværksmiljø? Hvis den nye computer har forskellige typer netværkskort installeret, f.eks. Ethernet, netværkskort til en hjemmetelefonlinje eller et trådløst netværkskort, kan du bruge netværksbrofunktionen i Windows XP til at oprette forbindelse til forskellige netværkssegmenter.
Når du har konfigureret den nye computer og forbundet den fysisk til netværket, anbefaler vi, at du kører guiden Netværksinstallation på den nye computer. Guiden konfigurerer automatisk computeren, så den kan blive en del af netværket. Hvis du gør den nye computer til værtscomputer for Deling af Internetforbindelse (ICS), skal du oprette en diskette til at køre guiden Netværksinstallation på de andre computere på netværket under guiden Netværksinstallation.

Bemærk!

Klik på Start, klik på Kontrolpanel, klik på Netværks- og Internetforbindelser, og klik derefter på Guiden Netværksinstallation, hvis du vil starte guiden Netværksinstallation.
Hvis du gør den nye computer til værtscomputer for Deling af Internetforbindelse (ICS), skal du deaktivere Deling af Internetforbindelse (ICS) på de computere, der kører Windows 98 Second Edition, Windows Millennium Edition eller Windows 2000, før du aktiverer Deling af Internetforbindelse (ICS) på den nye computer. Klik på Relaterede emner, hvis du vil have yderligere oplysninger.
Hvis du gør den nye computer til værtscomputer for Deling af Internetforbindelse (ICS), skal du først køre guiden Netværksinstallation på den pågældende computer. Dernæst kan du køre guiden Netværksinstallation på resten af computerne i netværket ved hjælp af disketten. Klik på Konfigurere andre computere på netværket, hvis du vil have yderligere oplysninger.
Guiden Netværksinstallation kan kun køres på computere, der kører Windows XP Home Edition, Windows XP Professional, Windows 98, Windows 98 Second Edition og Windows Millennium Edition og Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2).

Sådan konfigureres andre computere på netværket ved hjælp af en diskette
Du skal være logget på computeren som administrator for at kunne udføre hele proceduren.

Sæt netværksinstallationsdisketten i den computer, der skal tilsluttes netværket.
Dobbeltklik på Denne computer.
Dobbeltklik på 3½-diskette (A:).
Dobbeltklik på netsetup.exe.
Bemærk!

Guiden Netværksinstallation kan kun køres på computere, der kører Windows 98, Windows 98 Second Edition, Windows Millennium Edition, Windows XP eller Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2).
Kør først guiden på computeren med den lokale gateway (eller værtscomputeren for Deling af Internetforbindelse (ICS)). Værtscomputeren er computeren med Deling af Internetforbindelse.
Før du kører guiden Netværksinstallation på computere, der kører Windows 98 Second Edition eller Windows Millennium Edition, skal du sikre dig, at Deling af Internetforbindelse (ICS) er deaktiveret på de pågældende computere. Klik på Relaterede emner, hvis du vil have yderligere oplysninger.

Efter alt dette er udføret kan du bruge den gamle computer som hoved computer og dele printeren mellem de to computer og du kan overfører filer som det passer dig mellem de to computer, eller du kunne også prøve som camillasmoster skriver, det er nok det nemmeste i første omgang.

dr.dem

Godkendelse af svar
Fra : Sonrisa

Dato : 02-04-06 15:16

Tak for svaret sikkerhedsmargin.

Jeg fik en god ven til at downloade driveren til mig... nu er det hele oppe og køre perfekt..

Vh Sonrisa