/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
KÆMPE PROBLEM
Fra : LouiseVuitton
Vist : 482 gange
65 point
Dato : 29-03-06 12:24

Jeg har nu brugt al min tid på at lave en god hjemmeside, men ved jeg hvordan jeg ligger den på nettet? - nej vel!

Hjemmesideprogrammet hedder "Nvu" og er faktisk ganske let, men når jeg kommer til at skulle ligge den på nettet "publish" så får jeg åbenbart gjort noget forkert. Ved ikke hvad!

Jeg har et billede af hvad jeg skriver i den boks hvor det går galt, kan ikke sætte det ind her. Og kan jo IKKE ligge det på nettet! *gg*

Der står bare troubleshoot. Er der noget jeg har overset ?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-03-06 12:34

Hent dette program
http://www.smartftp.com/
Og husk at lægge din index fil, det rigtige sted.

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 75 point
Dato : 29-03-06 12:36

Du skal logge på med de koder, du har fået af din udbyder, selvfølgelig.
Ellers skulle der ikke være problmer.
Du kan også logge på din hjemmeside, ved at skriv FTP Istedet for HTTP:/

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 29-03-06 12:41

Åh åhh.

Hvad gør jeg her. Synes det er noget forvirrende. :/

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-03-06 12:42

Mange gange, kan der meget nemt gå kage i det, når du bruger Editor programmer, til at uploade siden, da den skal kende den nøjagtige sti, hvor det skal ligge.
Med smartftp, kan du se hvad dit webhotel indeholder, og bare trække det du vil lægge op, over i ftp.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-03-06 12:44

Du har adgangs koder, læg dem ind.
og for HOST, skal du angive din side, uden http://www
Altså kun det navn, du har købt

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 29-03-06 12:45

Kanon. Det må jeg lige prøve =)

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-03-06 12:46

Når du har lagt rigtigt koder ind, starter programmet automatisk.
Og så kan du bare trække filerne over, og den begynder at uploade

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 29-03-06 12:47

Citat
Du har adgangs koder, læg dem ind.

Har jeg det? ::)

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-03-06 12:48

Er det dit eget navn, du har købt.
Eller er det et gratis webhotel

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 29-03-06 12:51

Det er mit eget.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-03-06 12:52

Ligemeget, hvor du skal uploade, har du fået brugernavn og koder, ellers kan du ikke logge ind på din side.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-03-06 12:55

Ved host ligger du dit navn ind kan se sådant ud - ditnavn.dk
Username koden du har fået af udbyder
Login koden du har fået af udbyder

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 29-03-06 12:55

Nej det har jeg ikke. Jeg har ikke købt navn til siden endnu. Hvor gør jeg det?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-03-06 12:56
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-03-06 12:58

Når du har fundet et navn, gør du bare som jeg har beskrevet.
Men du kan altså ikke ligge noget op, før du har koder, og siden/navnet er registreret.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-03-06 12:59

Det vil sige, det kan du godt, men det virker ikke.

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 29-03-06 13:03

Mender bare man kan gøre det på en aden måde i Nvu.

Har nemlig fået oploadet en side på et tidspunkt, men ved ikke hvad der er i vejen nu.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-03-06 13:14

Der kan intet vises, hvis du ikke har et navn, til dit webhotel.
Du kan sikkert godt uploade filer og andet.
Men du kan INTET UDGIVE.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-03-06 14:25

Stakkels LouiseVuitton

Hvis du ikke var forvirret da du startede må du være det nu!

Første forudsætning for at du kan udgive (Publish) er, at du har købt et webhotel og har et domænenavn til rådighed.

Brug bare publish i NVU det er i virkeligheden det samme som i et eksternt FTP program.
Site name: Det du kalder din webside
Web site information: Din URL (webadresse som siden skal findes på)
Publishing address: Den ftp adresse du får fra din webhoteludbyder
User name. Dit brugernavn fra webhoteludbyderPassword: Det kodeord du har fået af din webhoteludbyder

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-03-06 14:47

BjarneD,,,Håber så sandelig ikke jeg har forvirret personen.

Og nu kender jeg ikke NVU, men sikkert et ganske godt program, men det giver ikke samme frihed til at up/downloade filer, som et rent FTP program.
Hvilket kan være en kæmpe fordel, for nybegyndere.
Da der er en oversigt over hele webstedet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-03-06 15:42

Hvordan kan man påstå noget sådant sofus/steen når man ikke kender programmet.
Hvis man laver et website med en wysiwyg editor som NVU er der ingen grund til at forvirre begreberne ved at skulle installere og lære at bruge et andet program.
Det er jo ikke alle der lægger ulovlige filer og billeder op til download, vel?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-03-06 16:03

Citat
Det er jo ikke alle der lægger ulovlige filer og billeder op til download, vel?

Hvad FANDEN skulle den fyres af her for, TÅBE.
Mig bekendt, har jeg lagt en fil, der kan komme i nærheden af at blive kaldt ulovlig, på nettet.
Angående billeder, har du haft din chance for at kommentere.

Men der er sgu så mange moralister herinde, der ikke kan andet end brokker sig.
Du behøver ikke give tilbage på det såørgsmål, fluebenet er fjernet.

Og JO, jeg vil til enhver tid, foretrække at bruge SMARTFTP, da den giver en TOTAL OVERSIGT OVER HVAD DU LAVER, HVAD DE PROGRAMMER MED "INDBYGGET FTP" IKKE KAN.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-03-06 16:47

Der ramte jeg åbenbart plet, men det vidste jeg jo også godt.
Hvem der er en tåbe er jo så det store spørgsmål, men du skal vist have rettet lidt løse forbindelser i printet.

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 29-03-06 23:21

Hvad kan brugeren bruge smartFTP til, når det ikke er det hun bruger men derimod nvu ?
Og hvorfor forvirre brugeren mere end højst nødvendigt med en masse udenomsforklaringer sofus.dk ?
Sofus.dk, hvem er det der er generalist med det sprog der ?
Sofus.dk ? Ulovlig ? Hvordan ?

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 30-03-06 00:15

Forvirret? - Ja det tror jeg nok ;)

Men jeg fik svar på mit spørgsmål, og det var det vigtigste =)

Ville gerne kunne give point til begge, men kan desværre kun give til en :)

Tak for jeres svar!

Godkendelse af svar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 30-03-06 00:16

Du svarede først på mit spørgsmål. Tak for det =)

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 30-03-06 00:31

Forvirret, så skulle du bare have lukket dit ?mål, eller nøjes med at tro, på noget der er nemmere, end hvad andre fyrer af.
Men bliv da endelig ved, at bruge den indbyggede FTP server, med den kan du kun få adgang, til din MAINSITE, medmindre du du laver opkald, til hver enkelt MAPPE du har.
Hvilket tager temeligt lang tid.
Eller du bare laver hele siden om på engang, og HÅBER på at den kan kende forskel på gamle/nye filer.
Ville ønske jeg havde den første gang, jeg skulle uploade, da alt kunne ses/slettes/uploades.
Men jeg havde desværre også kun en "indbygget", der ikke hverken kunne få adgang, eller uploade, da den ikke kunne finde MAPPEN den skulle ligge i.

Her får du mange MØJSVAR.
Kan desværre ikke give dig dem igen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-03-06 07:52

LouiseVuitton , det er beklageligt at du skulle forvirres sådan, men jeg håber du fik uploadet med et udmærkede program NVU.
Hvis du skulle få brug for en oversigt over hvilke mapper og filer du har uploadet kan du altid bruge din Internet browser (Internet Explorer eller tilsvarende) ved i stedet for http://www.***.dk at skrive ftp://www.***.dk (*** er dit domænenavn).
Når der kommer en blank skærm frem højreklikker du og vælg Log på som.
Derefter kan du logge på med dit brugernavn og kode og håndtere og se dine filer via FTP uden at behøve flere programmer.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 15-04-06 20:06

BjarneD

Forvirret jo´dak.
LÆSER DU HVAD DER BLIBER SPURGT OM, ELLER BARE FOR AT FYRE MERE AF
Spørger har ikke login koder eller domain navn.
SÅ HVORDAN FANDEN, SKULLE HAN KUNNE LOGGE IND PÅ NOGET
Og så GEN´UDSENDER DU OGSÅ, at jeg har nævt FTP//, eller er det bare ren chikane.
FOR AT GØRE DIG LIDT MINDRE KLOG

Så er der nogen der burde være forvirret, burde det sgu være mig.
Og angående ULOVLIGHEDER, var det ikke dig, der for ikke længe siden HENVISTE til en WAREZ SIDE.
Dobbelmoral, ELLER

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 14-05-06 21:05

sofus.dk

Fordi du har et udestående med en bruger, kommer det ikke Louise ved.
Der findes interne beskeder på kandu.dk, som kan klare disse problemer.