/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
webhoteller og firmatilbud
Fra : jeanette18
Vist : 1853 gange
100 point
Dato : 29-03-06 11:40

Heysa. Min far er d.d. blevet ringet op af firmaet: danaweb http://www.danaweb.dk/content.asp?ID=458&page=text
som tilbyder at udarbejde en gratis hjemmeside til mit firma.

Der er blevet lovet guld og grønne skove og han spurgte naturligvis direkte ind til dem, hvorfor de tilbyder dette.
De har et ønske om at komme ind på det jydske marked og han gav udtryk for at han gerne ville have et møde med dem, men at han ikke indgik et samarbejde uden skriftlige aftaler og at denne aftale ville blive set igennem af hans advokat.
De tilbyder et webhotel til 299 kr pr. måned med fuld sikkerhed på virus og firewall siden.

Han kender selv en programmør som egentlig ville lave en hjemmeside til hans firma, men han synes da tilbuddet her lyder interessant.
Han er normal meget skeptisk over for disse type firmaer og det er jeg selvfølgelig også derfor lægger jeg lige vores situation ind på nettet her for evt. at høre andres erfaringer.

Vi har absolut intet kendskab til webhoteller og andre emner som man bør kende til i det øjeblik man har en hjemmeside, men håber at kunne få vigtige tips af jer brugere så vi ikke falder i med posen over hovedet.

Foreløbig tak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-03-06 11:50

Det er jo ikke til at vide om det er et godt tilbud før man har set det i funktion, men min holdningb er at man skal gå uden om alle dem der bruger meget energi på at sælge deres produkter på den måde.
Du kan sagtens få et webhotel til en meget lavere pris og jeg hæfter mig ved at firmaet ikke skilter med hvad det koster og hvad de reelt tilbyder.
Jeg gætter på at de satser på at besnakke kunderne så drop dem.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-03-06 11:54

Prøv for eksempel at se hvad disse tilbyder (espekteret udbyder)
http://www.dandomain.dk/

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-03-06 12:06

Kommer lidt an på hvad siden skal bruges til.
www.web10.dk har skabeloner gratis, i deres pakke.
Til 9.- om måneden.

Accepteret svar
Fra : Mikael2002

Modtaget 100 point
Dato : 29-03-06 15:07

Som de øvrige vil jeg også bare lige sige at 299,- pr. måned er alt for dyrt. De skriver at de satser på at lave internet sider du selv kan administrere. Dvs. det er et spørgsmål om hvor lang tid det tager før de har tjent deres udvikling hjem.

Jeg bruger selv b-one

https://www.b-one.net/

og har selv lavet min hjemme side. www.mkure.dk

Det kostede lidt under 322,50 i oprettelse, for .dk domænet og 1 års hosting. Herunder kan jeg selv oprette mine mailadresser, sider og mere via webinterface.

Hvis I har konkrete spørgsmål eller råd er I velkommen til at skrive, derved vil i få mit tlf. nummer, og evt. snakke sammen via tlf. helt GRATIS.

Mvh mikael@mkure.dk

NB! Jeg laver IKKE internetsidet.. hihi...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-03-06 15:48

Guppy er måske ikke sagen til firmabrug for newbees.
Et CMS system som det dandomain.dk stiller til rådighed er nok mere traditionelt end det koncept som php systemet Guppy kan præstere for en nybegynder.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 29-03-06 16:14

Tak for tilbuddet mikael2002.
Her lidt info fra de andre foras: http://www.eksperten.dk/spm/699022

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-03-06 16:45

Svarene fra ham "programmøren" giver mig endnu større skepsis for de firmaer jeg har arbejdet sammen med har haft skarp opdeling mellem programmører og teknikere og denne programmør trækker kabler.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 29-03-06 18:22

Ja BjarneD, vi holder hovedet lidt koldt herhjemme endnu.
Mikael 2002> fin hjemmeside du der har lavet. Ville ønske jeg kunne finde ud af noget tilsvarende:)

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 29-03-06 22:46

Hejsa

299 kroner om måneden for et webhotel er langt i overkanten.

Og det er normalt at et firma har både firewall og antivirus som sikkerhed idag, jeg kender ikke nogen webhotel firmaer der ikke har det.

De fleste af de udbydere som nævnes længere oppe skal du være på vagt overfor.

Et ret benyttet begreb "fri trafik" angiver, at du må have så meget trafik du vil på din hjemmeside og når du så får for meget trafik, udfra en grænse som du ikke får oplys af webhotellet, opsiger de dit abonnement med henvisning til at du har overbelastet deres server eller lignende - bare som en lille advarsel til dig.

Rent personligt vill jeg gå uden om de store discount webhoteller, da du bare drukner som en kunde i mængden og dermed kan man forestille sig hvordan det kan gå med supporten, selvom dette ikke nødvendigt drejer sig om alle sammen.

Mogens
Easy Webhost
http://www.easywebhost.org/

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 29-03-06 23:25

Heysa sikkerhedsmargin> Tak for din info og advarsel. Jeg gemmer dit website under forretrukne. Vi holder med spænding øje med de svar som kommer ind på de forskellige foras som har været ret varierende og meget lærerige, noget tyder måske på at man nærmest uden noget kendskab til EDB af betydning, selv kan sammenstrække siit site så det faktisk kommer til at ligne noget. Prøv at se mundi svar hos eksperten klokken 16.10 - 29.03, hvor han nævner disse her 2:
http://www.minisite.dk/
http://www.123hjemmeside.dk/

Har endnu ikke haft tid til at prøve det af, men det ser ud til at være ret nem.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-03-06 08:02

Skal vi ikke lige slå fast at sikkerhedsmargin igen promoverer sit eget og at det ikke har nogen betydning med forbehold for fri trafik så længe der er tale om almindelige websites til firmaer og private.
Jeg har ikke hørt eller oplevet problemer for websites med mindre det er nogle der tilbyder download af et eller andet f. eks. i form af sjove ting og sager eller lignende.

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 30-03-06 21:03

Hej Bjarne

Det kan da ikke passe at bare fordi man har noget liggende til download, jamen så skaber man en smule trafik, som gør at nogle webhoteller vælger at lukke det.

Og det er altså ikke udfra mine blå øjnes skyld jeg skriver dette, jeg har flere kunder der henvender sig med denne besked fra de større udbydere, om du så vil tro på min historie er en anden ting, jeg kan kun fortælle hvad mine kunder fortæller mig.

Og nej jeg promoverer ikke mig selv, men jeg synes det er fair at folk får besked på hvem jeg er og udfra dette selv kan træffe et valg om hvad de vil og rent faktisk nævner jeannette18 et par stykker som tilbyder nogle simple og nemme ting til nogen som aldrig har prøvet at rode med hjemmeside før.

Men i længden koster den første ca. 25 kroner om måneden x 12 = 300 kroner om året, hvor den anden ikke umiddelbart oplyser pris.

Mogens
Easy Webhost
http://www.easywebhost.org/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-03-06 21:29

Nå den syge moster er åbenbart stadig sløj.

Ingen af de firmawebsider jeg administrerer har trafikproblemer og mine egne har heller ikke.
Så jeg er godt tilfreds.

Kommentar
Fra : Mikael2002

Dato : 30-03-06 22:47

Bare lige et par korte input >

1)

Bjarne D skrev "Guppy er måske ikke sagen til firmabrug for newbees. "

Nej, Guppy som min hjemmeside er baseret på er ikke specielt for newbiees, og ikke til firmaer, men den er totalt gratis og den har jeg så valgt.

Det som vi snakkede om var hosting prisen og oprettelse.

NB! Giver gerne hints og tips til brug af Guppy, men kan ikke anbefale den til forretnings/firmabrug.

2)

Prisen efter det første år er 9,- pr. måned + moms (for det mindste webhotel med 500 Mb plads). Det er rigeligt til mit forbrug. (og er incl. e-mail konti).

Mvh Mikael
www.mkure.dk

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 31-03-06 21:09

BjarneD

Så pas din syge moster.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-03-06 21:46

Jeg syntes, at det OK at en bruger anbefaler et firma ud fra personlige erfaringer eller tilsvarende, men jeg har ikke meget til overs for firmaer der promoverer sig selv i et bruger til bruger forum.
Alene denne fremgangsmåde vil afholde mig fra end at overveje at handle med pågældende firma endsige råde andre til det.

Ingen er nok i tvivl om hvilken syge moster jeg mente.

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 31-03-06 22:12

Tak for jeres indlæg, men vi bryder os ikke om "tonen" efterhånden som indlæggene kommer ind, hvorfor vi lukker tråden.
Tiden er for kostbar til unødige kommentarer og diskussioner. Jeg/vi er taknemmelige over de kommentarer som kunne hjælpe os med hovedspørgsmålet og de links som er blevet oplyst.

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 10-04-06 00:00

Bjarne

Hvad du vil er uvedkommende for tråden og hjælper ikke Jeannette18 videre.
Vær dog konkret og kom med noget hun kan bruge til noget, alt det andet er bare spild af hendes tid.

Kommentar
Fra : fromsedk

Dato : 09-06-06 23:55

Ville lige skyde en bemærkning ind.

De produkter Danaweb tilbyder kan ikke sammenlignes med produkter fra mange af de andre omtalte virksomheder. For modsat til de andre, så inkluderer webhotellet også fri service og support året rundt. Dvs. at kunden har mulighed for at kontakte Danaweb, og få rettet siden til UDEN beregning. Derfor denne, i forhold til lavpris hotellerne, relativt høje pris. I Danawebs tilfæde, så er service niveauet højt, modsat mange andre udbydere.

Hvis der er nogle spørgsmål, er I velkomne til at kontakte Danaweb.

Venlig hilsen
Daniel From
Account Supporter
Danaweb