/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Stemmeboks!
Fra : LouiseVuitton
Vist : 464 gange
100 point
Dato : 29-03-06 08:41

Hejsa.

Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg finder en gratis afstmningsboks på til mit website.

Det skal være en stemmeboks der sidder under et billede man selv oploader, sådan at folk kan stemme på de forskellige billeder

På forhånd tak! =)

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 29-03-06 08:57

http://www.chipmunk-scripts.com/scripts/poll.php

kan du måske bruge - på engelsk..

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 29-03-06 08:58
Kommentar
Fra : gummianden

Dato : 29-03-06 09:12

Inde på www.partykongen.dk/stiv/ bruger jeg et script der hedder rate 'em rank 'em version2, det kostede vist 14 kroner eller sådan noget, dog skal man selv oversætte det til Dansk, hvis du vil have det på dette sprog, tjek evt. www.hotscripts.com for en hel stak af den slags du søger, så kan du selv vælge det der passer. Du finder dem ved at gå ind under det "sprog" din hjemmeside er lavet i, og derefter klikke på Scripts and Programs, og til sidst gå ind under poll & voting, der finder du en stak scripts hvor man kan stemme, en del af dem er uden billedeunderstøttelse, så du skal lige lede lidt, ellers kan du tage den nemme løsning og besøge: http://www.abynex.com/NewTemplate/flypage.php?page=raterank2 for rate 'em rank 'em

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 29-03-06 09:25

Tak for jeres svar, men jeg kan desværre ikke rigtig få nogle af dem til at fungere. :(

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-03-06 09:39

De er jo i PHP, kan du bruge det ?
Er det på et webhotel, med php ?

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 29-03-06 09:42

Det er et hjemmesideprogram der hedder "nvu"?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-06 09:44

Denne type kode kan kun afvikles på en server.

Her er et færdigt system : http://quickpoll.eplugs.net/Plugs/.QpBasic/w3/welcome

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-06 09:48

LouiseVuitton -> Du er vel klar over at HTML, XHTML, XML, javascript, Java og Flash downloades og afvikles på klientens maskine. Dvs. fortolkes af din browser.

PHP, ASP, Perl og anden CGI er scripts der fortolkes og afvikles på serveren, hvorefter HTML mm. genereres og sendes til klienten.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 29-03-06 09:58

Øhh. Nu gør jeg! =)

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 29-03-06 10:25

Molekyle - Quickpoll er god og gratis (for 100 stemmer) .... fed site..

Kører man med CMS er der vist altid indbygget en poll ....

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-03-06 10:26

Ja det er ikke nemt

Klienten er gæsten/kunden (HTML, XHTML, XML, javascript, Java og Flash)
Serveren er Tjeneren/Værten (PHP, ASP, Perl og anden CGI)

Tænk på en restuarant, hvor du er kunden,
Du beder om menukortet.
Tjenern kommer med det.
Du bestiller bøf, tjeneren bringer din bestilling videre til kokken
Kokken laver bøffen.
Tjeneren bringer dig bøffen.

Du spiser den, og siger 'uhm den er god'
Tjeneren bringer beskeden til kokken.
osv, osv.

det havde ikke hjulpet meget at betille bøffen hos en anden gæst , eller ...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-03-06 10:44

LouiseVuitton hvilken type billeder er det du vil have stemt på ?

Hvis de ligesom ikke er på en offentlig webside (webhotel), så er det da begrænset hvem der kan stemme.

Jeg kan anbefale http://www.fotokritik.dk/ for foto
Eller http://www.cgsociety.org/ for grafik ++
Eks http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=216037

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 29-03-06 12:02

Natmaden#

Haha nej okay ! =D

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 29-03-06 12:03

Surfsusan#

Det er desværre ikke sådan en afstemningsboks jeg søger.

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 29-03-06 12:05

boksen skal være MED billederne. altså du har et billede med en afstemning nedeunder der er til billedet. Sådan at man kan se stemme for hver enkelt billede. Det skal være på min egen side.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-06 21:52

Jamen, er det så ik' 'bare' at lave/indsætte en Quickpoll under hvert billede du vil have bedømt på din side?

Jeg har altså ik' prøvet selv, da det ikke er det 'store' jeg har rodet med serversidekode ud over mit nuværende 'projekt' i AJAX : http://www.w3schools.com/ajax/default.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-03-06 00:17

Altså lige som disse 'hot or Not', hvor at man stemmer på et billed eks. fra en skala fra 1-10 ?

Som udgangspunkt,
Hvis det ligger hjemme på din egen pc, skal du.
1. installere server, og det er nok ikke det du vil, vel ?
2. have stemme og optælling andetsteds fra,
og flette det sammen med det 'hjemlige'.

Hvis det ligger på et webhotel.
1. Så kan det selv klare det, (med lidt programhjælp).
2. have stemme og optælling andetsteds fra,
og flette det sammen med det 'hjemlige på webhotellet'.

Hvor skal du have det til at virke fra. ?
Har du et link til stedet/siden ?

P.s. en hjemmeside hos din internetudbyder, er også en slags webhotel,
dog for det meste begrænset til 'almindelige' html sider.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 30-03-06 00:20

Molokyle. Det var da faktisk en god ide, men desværre kan jeg ikke få den quickpoll til at virke. Det virker lidt som om den selv bestemmer når jeg sætter den på siden. Den er til højre når jeg vil have den i midten. den viser sig først når jeg ligger siden på nettet og ikke når jeg sidder og arbejder med siden. Og så kommer den samme afstemming dobbelt gang selvom jeg kun ligger en på siden .. Dumme quickpoll.

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 30-03-06 00:23

natmaden. Hmm, ja det forstod jeg så lidt af som muligt

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-03-06 01:36

Hvor er din hjemmeside henne ?
Har du et link ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-06 11:33

Du kan styre placeringen af ALLE elementer på en HTML side ved brug af CSS og positionerings egenskaberne: http://www.w3schools.com/css/css_reference.asp#positioning

Det kan gøres ved at sætte de elementer der skal positioneres mellem et <div> ... </div> eller <span> ... </span> par og angive placeringen i disses style=".." parameter eller lav et lokalt/externt stylesheet <style type="text/css"> .. </style> Så kan du lave enten gennerelle/specifikke klasser eller id's til elementerne.

Hvis ikke du umiddelbart kan gennemskue dette? Bør du nok 'boge' den lidt

http://www.w3schools.com/css/default.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-03-06 17:33

molo, kan du den ikke snart på kinesisk,
kom dog ned på jorden.

Man skal vel have en chance, for at kravle, før at man kan gå.

Annuller spørgsmålet
Fra : LouiseVuitton

Dato : 05-05-06 04:43

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål