/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook Express
Fra : edb.dk
Vist : 465 gange
47 point
Dato : 28-03-06 19:08

Hej.

Hvorfor kan man ikke gemme (lagringsmappe) sine mails på en server med ekspress. Man kan med outlook. Kan det overhovedet lade sig gøre og hvordan.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 28-03-06 19:34

kan man ikke desværre.

Du må eksportere, enkeltvis

Brug dog outlook det styrer

Hent filen outlook backup så er det for nemt.

Peter

Kommentar
Fra : edb.dk

Dato : 28-03-06 20:22

Det er godt ja, men postregler kan ikke sættes op på samme måde som i ekspress, jeg tænker her på når man har flere mails og kun skal hente en af dem, det kan man ikke, jeg har i hvertfald ikke kunnet finde ud af det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-06 01:35

Det kan lade sig gøre, at gemme mappe eller hele indholdet af Outlook Express, læs her: http://www.oehelp.com/OEBackup/Default.aspx og hent programmet OEQuick Backup her: http://www.oehelp.com/OEBackup/oeqbfull.zip

Kommentar
Fra : MIKAELBECK

Dato : 29-03-06 08:28

Normalt bruger man Outlook på en pc der er tilsluttet er Exchange server, og ens postkasse liggerpå denne derved har man mulighed for udefra at læse, sende og redigere i den, via programmet Microsoft Outlook Web Acces. I outlook er der en meget avancerede kalender funktiosfacilitet, men outlook er et meget omfattende program som kan give almindelige brugere store udfordringer.

Outlook Ekspress er ikke egnet til netværk med Exchange server da postmappen normalt ligger på i Pc's harddisk, men det er et nemt program at have med at gøre i det daglige. Her kan posten kun læses udefra via ens udbyder af internetet.(Web mail).

For god ordens skyld skal det tilføjes at outlook er en del af Officeparken, og Outlook Ekspress er en del af styresystemet ( Win95,98,2000,XP).

Hilsen

Mikael

Kommentar
Fra : edb.dk

Dato : 29-03-06 09:40

Yep. men jeg vil jo lagre indkommen mails på min server, har i mellemtiden også fået det til at virek. Har lavet nogle ændringer i reg filen til outlook ekspress, så nu virker det, min lagringsmappe ligger nu på min server og kan fra andre pc'ere læse mine mails fra min server..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-06 10:17

hvordan gjorde du så det ????

Kommentar
Fra : edb.dk

Dato : 02-04-06 22:08

Inde i reg. databasen er der en fil som hedder (store root) hvis du søger på den kommer den frem
Ellers ligger den her:

[HKEY_CURRENT_USER\Identities\{7128BC3E-4501-43F4-B614-A2E916A11517}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0]

så højreklikker du bare på den og vælger rediger. Så skriver du bare stien til drevet ex. (\\server\mailserver) og trykker ok. Så starter du ekspress op og så virker det...

Nice ikke sandt.