/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Automatisk netværkslogon
Fra : Vestjyden
Vist : 497 gange
50 point
Dato : 29-11-02 10:28

Jeg har en gammel win95 maskine, der er sat op til at tænde automatisk hver morgen kl. 7. I start-mappen har jeg indlagt fax-programmet, for at få faxen til at være klar til at modtage, selvom jeg ikke er hjemme. Men problemet er, at jeg først manuelt skal indtaste kodeord og trykke enter for at logge på, INDEN windows starter fax-programmet. Er der én, der har et forslag til hvad jeg kan gøre?

Accepteret svar
Fra : tromedlov

Modtaget 50 point
Dato : 29-11-02 15:46

så vidt jeg husker, så skal du slette *.pwl (password list file) i dit windows bibliotek.
Når så du logger på igen vil den spørge om at indtaste nyt password, det sletter du så der ikke står noget password (blankt) - så skulle den ikke spørge mere efter det.
Check evt. at den ikke er sat til at logge på et domain under netværksindstillinger.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 29-11-02 22:38

Mener du fax programmet eller windows ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-12-02 11:44

Start comp. log på som administrator, har du ikke brugt det før så lav et nyt password. Gå til stifinder - C:\windows - tryk på type så filtyperne bliver samlet - i roden finder du (vis alle filer) filer med endelsen .pwl - slet dem.
Gå til start - log af administrator - ok - nu sletter du alt der står i bruger - ok.
Nu bør den starte op direkte i windows og det program du har sat den til.
Det virker i '98 men jeg har ikke prøvet i '95.
Emesen

Godkendelse af svar
Fra : Vestjyden

Dato : 06-01-03 18:33

Tak for svaret tromedlov.