/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Se email via hjemmeside...?
Fra : Kanduikke
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 27-03-06 21:15

For nogle år siden, kunne jeg hive mine email ned via en hjemmeside, ved hjælp af mine email informationer (password, brugernavn osv.) altså uden om et mailprogram, kan man stadig gøre det, og hvad hedder hjemmesiden/e.

Mvh.

Kanduikke

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-03-06 21:31

godt nok ikke helt uden om mailprogrammet - men du har vel valgt at sætte post ind i værktøjslinien ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-03-06 21:32

ELLER.... mener du webmail - altså fra din udbyders side ????? Så kommer det an på hvilken udbyder du har

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 27-03-06 21:39

mir...

Findes der udbydere, hvor man ikke har webmailkonto?

Jeg spørger af ren uvidenhed - jeg har kun haft 2 udbydere i de 10 år, jeg har været på nettet, så jeg troede egentlig "bare", at alle udbydere havde dén service.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 27-03-06 21:40

Det må være Webmail, som du opretter hos din udbyder, som mirit skriver

For mit vedkommende er det TDC ( http://webmail.kabeltv.dk/) måske kan dette hjælpe dig.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-03-06 21:51

sannie - jeg aner det ikke - til gengæld er der mange der ikke kender webmail

tdc har for eks.: http://tdconline.dk/ hvor et logind kræves til alverdens muligheder - også webmail

Kommentar
Fra : Kanduikke

Dato : 27-03-06 22:17

Det var en hjemmeside (der var faktisk 2) der kunne tá alle udbydere.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-03-06 22:20

?????????????? nu har jeg skrevet og skrevet på et indlæg der ikke vil sendes - er der mon et bestemt fy ord man ikke må bruge ???

Nå - men maxinethegoldenchatnoir - kør lige den lille chckdisk der retter i filsystemet - det plejer at virke.

Kommer det her heller ikke med så hyler jeg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-03-06 22:22

kanduikke.....

har du ikke et lille spor at gå efter - jeg er lost da ??????

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-03-06 22:59

Er det i stil med feks. AvirMail v1.70

http://www.pcworld.dk/download/36

At se en mail fra en webside, er jo webmail

Men du tænker jo nok, at hive den ud af postserveren som en fil.
Jo det kan man, men har ikke prøvet. og der skal noget kode til.
Interessant nok, ikke at jeg lige kan se hvad foremålet er,
men det må da lige undersøges (ka' ikk' la' vær').

--

Sannie, jo man kan godt forestille sig et webhotel, hvor der ikke er mail,
ellere rettere, man skal købe servicen ved siden af,
modsat kan man nøjes med kun, at have adgang til mailserver.
På webhoteller som b-one , web10 , og sikker mange andre.
Kan man faktist selv bestemme, hvilken server man vil benytte,
Da man kan ændre 'Pegepinden' (DNS) , til eks. at pege hjem til en selv.
Og stadig have sin hjemmeside på webhotellet, det hjælper bare ikke at sende det hjem,
for hvem/hvad skal modtage det, Jo den mailserver, som man så selv skal installere,
og administrere. Bestemt ikke noget man roder med i blinde.
Modsat er det rimeligt nemt at pege websiderne hjem til sig selv, og lade posten
være på webhotellet.
Uanset hvad, så har man lige pudselig, en pc som skal være tændt døgnet rundt.

Server = Tjener (Betjener).

Mvh. Jørgen
Registrant for http://sannie.dk

STOP DET HYLERRI MIRITDK

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-03-06 23:07

natmaden - jeg hyler stadig for jeg kan ikke skrive i et spørgsmål jeg deltager i af en eller anden grund (ikke pga bl)

Kommentar
Fra : Kanduikke

Dato : 27-03-06 23:23

Nej, det var ikke et program, men en (2) hjemmeside(r), jeg kender godt AvirMail, princippet er det samme men bare fra en hjemmeside.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 28-03-06 00:41

Jeg ved godt hvad kanduikke mener, men jeg kan desværre ikke huske hvad siden hedder. Har du selv nogle stikord ? Kan ikke helt grje hvad jeg skal søge på...

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 28-03-06 00:47

Denne her har jeg lige kunnet logge mig på selvom jeg har tdc
http://mail2web.com/