/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
avi program
Fra : jumbovorre
Vist : 713 gange
50 point
Dato : 29-11-02 01:59

Hej Alle

Jeg har tidligere sprugt om et godt dvd2avi program og fik dengang anbefalet EasyDivX og har brugt det, men det virker bestemt ikke optimalt for mig... For det første har jeg ikke endnu kunne rippe lyden, da der opstår en rundll fejl og for det andet er det ikke (ikke for mig i hvert fald) i en tilfredsstillende kvalitet - billedmæssigt!

Er der nogen der kan anbefale nogle settings - jeg er newbie indenfor ripning og encodning...

Evt et andet program... kender til FlaskMPEG med der skal vist bruges en del adons?!?

Mit sysstem består af en duron 1200mhz, 320mb ram og barracuda disk (60gb)

Har grafikkortet nogen betydning for encodning? og lydkort? (point of view gf4 ti 4200 + creative sb 5,1 live)

Håber på hjælp, da jeg gerne vil kunne "backe" mine dvd'skiver up...

På for tak
Steffen

Kommentar
Fra : technet

Dato : 29-11-02 03:02

http://www.doom9.org/index.html?/software2.htm
DVDx 2.0 - all in one DVD -> VCD/SVCD encoder

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 29-11-02 09:53

Hej Steffen

Dette er min personlige favorit:

http://www.vcdhelp.com/

Specielt

http://www.vcdhelp.com/dvdripping

er interessant for dig lige nu, men der er meget andet godt at finde her.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 29-11-02 17:42

Hej

Et program som hedder "NeoDivX" er et af de bedste.... http://www.pc-infopratique.com/Tele/index.php?categorie=9

/Caine

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 29-11-02 22:27

HALLO folkens.

Hvad med at skrive en masse konkret istedet for en masse links UDEN en skid som han kan bruge til noget. Der står jo NEWBIE hvis i gider tage jer den tid det tager at læse spørgsmålet.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 29-11-02 23:43

zonker >>> derfor siger jeg jo dette " DVDx 2.0 - all in one DVD -> VCD/SVCD encoder "
( på dansk alt i en )

Accepteret svar
Fra : Dysmorf

Modtaget 50 point
Dato : 30-11-02 10:06

Tja, du har fået en masse links, hehe... De er ret gode...

Men angående dine spørgsmål omkring dit lyd- og grafikkort, så nej.
Når du ripper en DVD foregår det 100% digitalt, dvs. at ren data bliver læst fra DVD'en og derefter bliver skrevet til din harddisk. Det eneste som kan være et problem er dit DVD-drev. Hvis drevet forårsager for meget elektronisk støj (motor, pick-up, mv.) kan det godt have indflydelse på dit ripping resultat, men de fleste DVD-drev er i dag af en så høj kvalitet at det ikke er mærkbart.

Du må desuden huske på at en standard DVD-skive indeholder ca. 4 GB data. Du vil på ingen måde kunne gengive denne kvalitet, hvis du komprimerer. Det resultat du får er måske "as-good-as-it-gets", men tag et kig på http://www.vcdquality.com for at danne dig et indtryk af hvordan mange rippede DVD'er rent faktisk ser ud. Problematikken er jo netop at du skal presse 4 GB data ned på 700 MB (1 CD) eller måske 1,4 GB (2 CD). Jeg ved at der er flere som har rippet film som eks. Ringenes Herre til 4 CD'er, men det er ikke specielt cool for de fleste at skulle bruge 4 CD'er til en enkelt DVD.

Det optimale i alle tilfælde er at anskaffe dig en DVD-brænder og et DVD-kopierings program (pt. kender jeg ikke lige til nogen)

Ved ikke om du kan bruge min kommentar til nogen, men hvad...

Held og lykke

/Dysmorf

Godkendelse af svar
Fra : jumbovorre

Dato : 28-12-02 17:19

Tak for svaret Dysmorf.