/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
formatere pc
Fra : claire
Vist : 517 gange
50 point
Dato : 26-03-06 14:09

Jeg skal formatere min gamle pc, fordi en anden skal overtage den. Jeg gør følgende:

kør - format c: - skal formatering forsætte? ja, derefter kommer følgende besked:

Format kan ikke køres, fordi diskenheden bruges af proces. Format kan køres hvis diskenehden kobles fra til denne. ALLE ÅBNE HANDLES TIL DENNE DISKENHED BLIVER UGYLDIGE. Skal fra koblingen af enheden gennem tvinges? (J/N).

Jeg skriver J, men der sker intet. Hvad kan jeg gøre? jeg skal have slettes alt, så "alle spor" forsvinder. Jeg har ikke boot disketterne mere? Hvad er den nemmeste/hurtigste måde?

Håber der er lidt hjælp at finde, på forhånd tak

Mvh

Claire

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-03-06 14:16

Pil harddisken ud og formater den med en økse på en huggeblok. Det er den eneste dødsikre måde , hvis der er data på den som andre ikke må læse.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 26-03-06 14:31

Hej claire du skal ha lavet en Windows Startdiskette/ bootdiskette eller du skal bruge Windows cden til at boote formateringsproceduren op,

1.Hvis du har en Bootdisk skal den bruges ellers kan du hente et program her som let laver en win boot disk
www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
så er det bare at smide en diskette i drevet.

2. Genstart Pcen, med den nylavede diskette i drevet, hvis ikke din pc selv starter disketten kan du bruge F-tasterne til at få det startet, men til start bare prøv om den selv gør det..

3. Når disketten så er startet op og færdig indlæst, kan du skrive FDISK hvis du vil vide hvad dine drev hedder, men hvis du ved det allerede kan du bare skrive FX. Format C: alt efter hvad dit drev hedder, så burde det ellers køre.

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 26-03-06 14:35

Det der sker er at du vil formatere dit drev C.... windows køre på drev C og du kan ikke slette noget der køre...

Hvad du gør er at du går ind i bios (som regel tryk del eller f2 ved opstart)
og under boot menuen sætter du den til at boote på dit cd crec.

så knalder du windows XP i dit cd drev og genstarter...

nu vil din computer automatisk starte op md at spørge hvad du vil gøre:
du svare at du gerne vil installere windows.
så spørger hvad du nu vil, og du svare at du vil installere windows uden reperation af dit drev.

nu skal du til at vælge hvilken partiotion du vil have windows liggende på (C:) men før du vælger den, sletter du den og oprætter den igen...
Også vil den automatisk blive formateret mens du installere windows...

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 26-03-06 14:36

Hent Eraser med det program kan du "Create Nuke Boot Disk" som du sætter i diskette drevet og starter computeren, alle data på computeren bliver overskrvet op til 35 gange, det er umulig for almindelige computer brugere at genskabe nogle tilligere data, hent Eraser her: http://www.heidi.ie/eraser/download.php

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-06 14:40

Når du formaterer, er dine data stadig på harddisken, og et simpel program som alle kan hente kan genskabe noget af det

Godkendelse af svar
Fra : claire

Dato : 26-03-06 15:16

Tak for svaret o.v.n..

lige hvad jeg har brug for, et spørgsmål mere kan du maile programmet til mig, den gamle pc er ikke på netter mere, og jeg har bøvlet lidt med at lave trådløs netværk, og det virker nu. Så jeg vil helst ikke pille det fra, og sætte den gamle pc til igen..........

Jeg ved det er meget at bede om

Skriv hvis du gider så får du min mail adr.

mvh

claire

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-06 15:25

Selv tak claire, jeg kan godt maile programmet til dig, min adresse står i min profil har du diskette drev på computeren der modtager mail? du skal bruge en diskette til funktionen jeg beskrev

Kommentar
Fra : claire

Dato : 26-03-06 15:48

hey o.v.n

Jeg har sendt dig en mail.

claire

Kommentar
Fra : claire

Dato : 26-03-06 15:49

ups, jeg har fundet en diskette